Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeerslichten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkeerslichten.

In China geven de verkeerslichten (die boven de weg hangen) aan hoeveel seconden het duurt tot het gaat overslagen naar een andere kleur. https://www.youtube.com/watch?v=VDe3WKAY5E8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Simpelste oplossing, de stopstrepen een paar meter achteruit.
      En de allerbeste oplossing is ... leren rijden.[emoji848]
      Normaal is iedereen toch bekwaam om een afstand in te schatten en daar rekening mee te houden? [emoji848]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Awel, velen zullen het raar vinden, maar ik stop meestal een 2 tal meter voor de streep, zodat ik de lichten beter kan zien. Daarop zal het nu ook niet aankomen denk ik dan.
        Zo heb ik eens een chauffeur voor het rood zien wachten en wachten en wachten. En ik achter hem Rood licht afrit R4 Merelbeke, kruispunt carpool parking. Daar zit een lus in de grond.Dus als je voor die lus al stopt dan ziet die u niet en blijft het licht op rood. Uiteindelijk ben ik uitgestapt en hem er op gewezen dat hij tot aan de witte streep moet rijden omdat we daar anders gaan blijven staan voor het rode licht

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          En de allerbeste oplossing is ... leren rijden.[emoji848]
          Normaal is iedereen toch bekwaam om een afstand in te schatten en daar rekening mee te houden? [emoji848]
          Mir heeft ook gelijk als er lussen zitten kan je daar ook blijven staan, heeft weinig te maken met “leren rijden” Freddy.

Comment

Verkeerslichten.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Mir heeft ook gelijk als er lussen zitten kan je daar ook blijven staan, heeft weinig te maken met “leren rijden” Freddy.
            De lussen die lichten bedienen zitten toch enige afstand van de stopstreep, tussen de 3 en 5 meter, al is dat in Vlaanderen vastgelegd op 3 meter (tenzij er reeds een roodlicht camera lus bestaat, dan mag dat ook verder), is twee meter breed en 1 meter lang in de rijrichting.
            Vanaf pagina 138: https://wegenenverkeer.be/sites/defa...gen%202020.pdf

Er worden ook lussen gebruikt voor o.a. roodlicht camera’s, die zitten uiteraard ook op een andere plaats.

Het licht zelf staat ook steeds voorbij de stopstreep.
            Iedereen kan uiteraard bij een plotse stop eens wat te ver rijden en moeilijk het licht zien. [emoji6]

Sommige slechter afgestelde lussen zien geen moto’s en dat is vervelend want dan kunt ge daar lang staan. [emoji848]
            Last edited by VerSeg; 30 januari 2021, 01:38.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X