Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kopen op ebay USA en invoerkosten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

Ik heb die mannekes van douane en import toch ooit eens ferm bij hun kladden gehad. Maar ik voelde me niet schuldig, het ging over een (dure) armband van Lapponia die ik via E-bay had gekocht in de VS. Dit soort designsieraden wordt enkel gemaakt in Helsinki, EU. Ik wil nu nog aanvaarden dat er importrechten en de hele reutemeteut moeten betaald worden in de VS, maar een armband die tweedehands terugkeert naar de EU waarop dan weer BTW, invoerrechten moeten worden betaald ?????? Daar heb ik last mee. Alleen al de betekenis van BTW (belasting op toegevoegde waarde toch ?) op iets waar al BTW voor betaald is.... juist omdat het ding van plaats 1 naar plaats 2 gaat en terug. In mijn ogen (hoewel het "legaal" is) noem ik dat gelegaliseerde diefstal. Maar successierechten vind ik zo mogelijk nog erger, daar heb je niet te kiezen. De aankoop van iets in het buitenland is dan nog een vrije keuze.

Comment

kopen op ebay USA en invoerkosten

En voor de UK begint het op 1 januari ...

“Wie een pakje bestelt bij een Britse webwinkel, zal met dezelfde douaneverplichtingen rekening moeten houden als bij een bestelling bij een Chinese webwinkel, laat Van Peteghem weten. Voor kleine zendingen die een particulier bestelt, zal het koeriersbedrijf de formaliteiten regelen. Er komen evenwel invoerrechten, BTW en kosten bij kijken en het afhandelen van deze formaliteiten kan leiden tot een tragere levering.

Wie voor 1 januari een pakje heeft besteld dat pas na die datum wordt geleverd, zal aan de nieuwe regelgeving moeten voldoen.”

En ook wie zelf iets gaan halen in de UK zit vanaf dan met beperkingen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En voor de UK begint het op 1 januari ...

“Wie een pakje bestelt bij een Britse webwinkel, zal met dezelfde douaneverplichtingen rekening moeten houden als bij een bestelling bij een Chinese webwinkel, laat Van Peteghem weten. Voor kleine zendingen die een particulier bestelt, zal het koeriersbedrijf de formaliteiten regelen. Er komen evenwel invoerrechten, BTW en kosten bij kijken en het afhandelen van deze formaliteiten kan leiden tot een tragere levering.

Wie voor 1 januari een pakje heeft besteld dat pas na die datum wordt geleverd, zal aan de nieuwe regelgeving moeten voldoen.”

En ook wie zelf iets gaan halen in de UK zit vanaf dan met beperkingen.
        We zullen het hier na een week hier misschien al horen hoe het in zijn werk gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Vroeger als je iets buiten EU kocht was het altijd een gok. Soms had je geluk en moest je geen invoerkosten betalen. Maar tegenwoordig als je iets op ebay koopt buiten de EU worden door de verkoper die invoerkosten al toegevoegd bij de aankoop. Dit maakt het natuurlijk veel minder interessant om nog een gokje te wagen en iets buiten de EU te kopen.

Is dat nu standaard bij elke aankoop buiten de EU? Iemand ervaring hiermee?

mir
          Denk niet dat het standaard is. Als ik op Ebay in Japan iets koopt dan is dat er toch niet bij. Langs de andere kant heb bij een aankoop in Japan altijd al de douane te betalen gehad. Uit de US ook, altijd "prijs".

Langs de andere kant is het vaak interessanter om het in het buitenland door de verkoper te laten regelen. Bij een vorige aankoop heb ik dat laten doen en dat was met €35 een stuk minder dan het hier langs de douane te laten komen.

Douanekosten zijn relatief eenvoudig te berekenen als ze van toepassing zijn: ((kost van het artikel + verzendkosten) * 1.02 + €20) * 1.21. Het zijn die €20 "dossierkosten" die maken dat het voor kleine bedragen rampzalig is. En de douane mag het pak 4 weken tegenhouden.

Op zich is het toch relatief simpel. Je telt vóór je aankoop die kosten er al bij en als het dan duurder is bestel je niet. Is het dan nog geodkoper dan bestel je wel. Meestal is het gewoon goedkoper met alle kosten erbij! Of je vindt het her gewoon niet en geen handelaar wil het bestellen. Enige waar ik wat schrik voor heb is voor Aliexpress. Ik bestel daar bijna wekelijks elektronica componenten voor enkele euro. Als ze daar eerst altijd die 20 euro "dossierkosten" bijtellen dan wordt het lastig.

Comment

Langs de andere kant is het vaak interessanter om het in het buitenland door de verkoper te laten regelen.

Comment

Working...
            X