Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

Was ik op zoek naar het liedje "Anchorage" van Michelle Shocked, op youtube noppes, op spotify ook noppes .
    Ook al slachtoffer van "Woke" (en "Cancel")?
    Hier

Btw, ik wil hier geen polemiek opstarten.
    Mijn punt is gewoon : de muziek moet toch niet afgestraft worden ...

Edit, hier wel (als enige)
    Last edited by toerist; 6 oktober 2021, 13:09.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Dit hier wist ik nog niet (Jimmy Page played guitar on the recording.)
      De Jimi Hendrix versie .
      Nog over J.Page, https://metalheadzone.com/led-zeppel...appy-new-year/
      Beverley 1966
      https://www.youtube.com/watch?v=mFAyXF_XpVE evenals de solo in "Hurdy Gurdy Man"
      Last edited by toerist; 15 oktober 2021, 14:09.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Humor in de muziekwereld met dirigent Rainer Hersch.
        Rainer Hersch conducts the Philharmonia Orchestra at the Royal Festival Hall, London.

Toemaatje : Devil's Galop.

Last edited by Skitch; 16 oktober 2021, 01:50.
        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

En tenslotte nog een digestief.

Lindsay Sutherland Boal (Soprano) en Rainer Hersch (dirigent )
          Het tweede vers is wel een beetje.......speciaal.

" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Was ik op zoek naar het liedje "Anchorage" van Michelle Shocked, op youtube noppes, op spotify ook noppes .
            Ook al slachtoffer van "Woke" (en "Cancel")?
            Hier

Btw, ik wil hier geen polemiek opstarten.
            Mijn punt is gewoon : de muziek moet toch niet afgestraft worden ...

Edit, hier wel (als enige)
            Volledig mee akkoord, de vrijheid van meningsuiting is vandaag een heel subjectief gegeven geworden.
            We evolueren stapsgewijs naar een maatschappij waar niets meer mogelijk is, beangstigend eigenlijk.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik kwam hierboven 'humor in de muziek' tegen en dacht direct aan de beroemde scene (een aria van Verdi) van Victor Borge met Marilyn Mulvey:
              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Helaas geen ondertiteling (er zijn er wel maar dan weer niet in NL) en veel andere opnames zijn van Youtube verdwenen i.v.m. auteursrechten.
              Ik hoop dat jullie er ook veel plezier aan beleven.
              Last edited by Sjobyl; 16 oktober 2021, 13:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjobyl Bekijk bericht
                Ik kwam hierboven 'humor in de muziek' tegen en dacht direct aan de beroemde scene (een aria van Verdi) van Victor Borge met Marilyn Mulvey:
                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Helaas geen ondertiteling (er zijn er wel maar dan weer niet in NL) en veel andere opnames zijn van Youtube verdwenen i.v.m. auteursrechten.
                Ik hoop dat jullie er ook veel plezier aan beleven.
                Victor Borge, ja, jammer dat die er niet meer is...
                (hoewel, bijna 92 geworden, gezegende leeftijd).
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Dit hier wist ik nog niet (Jimmy Page played guitar on the recording.)
                  De Jimi Hendrix versie .
                  Nog over J.Page, https://metalheadzone.com/led-zeppel...appy-new-year/
                  Beverley 1966
                  https://www.youtube.com/watch?v=mFAyXF_XpVE evenals de solo in "Hurdy Gurdy Man"
                  Hier staat een fout in het artikel, Jimmy Page speelde bij "The Yardbirds", later New Yardbirds wat later in Led Zeppelin overging .
                  The Birds wat er staat, daar was oa wel Ron Wood bij.
                  Last edited by toerist; 18 oktober 2021, 18:08.
                  George Orwell

Comment

Het verhaal achter "Should I stay or should I go" door Ellen Foley
                    George Orwell

Comment

Over cancel gesproken
                      En nee, ik probeer hier niks te starten qua politiek/wokeness edm.
                      Gewoon het feit dat ze dat niet meer spelen dus.
                      George Orwell

Comment

Vandaag jarig, Lindsey Buckingham , 72
                        George Orwell

Comment

Ja, het begint belachelijk te worden. Als je humor in de muziek zoekt:
                          P.D.Q. Bach, Gerard Hoffnung: maakt niet uit wat je kiest er zit altijd wel iets in.
                          Flanders&Swann: https://www.youtube.com/watch?v=bkYrj2DQlVc en hopen andere
                          Toy Dolls?
                          Florence Foster Jenkins?
                          Last edited by Spanik; 3 november 2021, 13:41.

Comment

Deze bewerking vind ik wel leuk (The Beatles - They're Coming To Take Me Away Ha Ha)
                            Last edited by toerist; 14 april 2022, 12:23.
                            George Orwell

Comment

Een beetje licht , maar toch leuk.
                              Num Num cat (Leo)
                              DEEL 1 : (het origineel :-) )

DEEL 2 :

Comment

Philippe Thuriot speelt de Goldberg variaties op accordeon

Al blijft de beste versie natuurlijk wel die van Glen Gould uit de jaren tachtig

The 1982 recording of Glenn Gould playing Johann Sebastian Bach's famous Goldberg Variations. This is only part 1 of 6, so please watch the other 5 parts if ...

Comment

Working...
                                X