Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Vorige week mijn vingers afgelikt bij NPO van een programma over Robert Jan Stips . Supersister, Golden Earring en de Nits passeerden de revue .
Staat nog op mijn digicorder .
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Dacht dat dit draadje zou gaan over forumleden die een instrument bespelen. Kan dat er ook bij of gaat het louter over muzieksmaak en muziek beluisteren ?
Dacht dat dit draadje zou gaan over forumleden die een instrument bespelen. Kan dat er ook bij of gaat het louter over muzieksmaak en muziek beluisteren ?
doe gerust
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Na 35 jaar weer een keyboard aangeschaft. Destijds Roland Juno 60, 106 en U220, Korg DW6000 en Yamaha V50 (in een coverband).
Nu Korg EK-50 om er weer in te komen [emoji6]
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Pfff, mijn muziekleraar uit mijn eerste twee jaar middelbaar heeft me een ontzaglijke afkeer nagelaten om zelf muziek te gaan maken. Ik kan niet zingen maar ik moest zingen, vervolgens kreeg ik straf omdat ik vals zong... Zelf kon hij de "r" niet uitspreken : gij daaj met uw beatlehaaj, naar achtej op uw knieën met uw handen achtej uw hoofd... Een andere nachtmejjie was zijn jitmisch dictee, klopte wat met zijn sleutels op de tafel en ik moest noten opscjijven. Ipv me dat eejst eens kojt uit te leggen zeg.... niks van. Steek ik mijn zoon in het eejste middelbaaj en van wie kjijgt hij muziek ? Dezelfde klootviool.
Maar goed : ik heb een diep respect voor mensen met muzikaal gevoel, mensen die een instrument kunnen bespelen, kunnen zingen, ritme aanhouden.... en let wel : ik denk dat je dat, mits een goede leraar, wel behoorlijk kan leren (tot een bepaald niveau weliswaar). Ohja, mijn muziekgenres zal ik maar achterwegen laten wegens veelal onbekend, anders zit ik hier morgen nog
Comment