Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegels op tegels : wordt dit veel gedaan ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tegels op tegels : wordt dit veel gedaan ?

In mijn kleine wc en badkamer heb ik nog oude beige 70s tegels aan de muren, een buurman zei dat hij daar gewoon tegels zou over zetten en niet alles uitbreken.
    Ik weet ook nog niet welke, zal nog eens moeten kijken welke soorten een beetje tijdloos zouden zijn, in badkamers an hotels gebruiken ze veel grote dondergrijze, wat leisteen-achtig, das wel mooi.
    De grond in de gang zou ook ideaal zijn, maar dan zou er een hoogteverschil zijn met de deur

Ik vroeg me af of dit veel wordt gedaan tegels op tegels plaatsen, jullie al gedaan ?
    Last edited by CanonYouCan; 13 december 2020, 15:18.

Re: Tegels op tegels : wordt dit veel gedaan ?

Hey juppekes.

Toen ik nog werkte in de doe-het-zelf kregen we veel keer diezelfde vraag.
    En dit is zeker te doen.
    Op voorwaarde dat de onderliggende tegels goed aan de muur hangen. (kan je gemakkelijk horen door op te kloppen)
    En ook te zien of er overal plaats genoeg is om nog een tegel op te plakken. (meeste problemen krijg je aan de deurkasten)
    Meestal wordt er dan een voorstrijk op de oude tegels gezet en daarna de tegels erop lijmen met Flex-tegellijm.
    Het voordeel is dat je niets moet uitbreken/afvoeren.
    En als je moet uitbreken weet je meestal wel waar je begint, maar soms nooit waar je eindigt.
    Bootjes

Comment

Tegels op tegels plaatsen wordt heel veel gedaan maar dan volgens mijn weten enkel voor de vloer
      Voor de muur zou ik daar eigenlijk geen vertrouwen in hebben

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ideaal breek je de oude er uit.
        Je zal een veel properder afwerking hebben met de nieuwe.
        Randen zijn moeilijk af te werken met een laag er onder. Het staat gewoon niet.
        Een extra nadeel is ook dat de ruimte weer 2cm kleiner gaat worden met de oude laag er onder.
        Dat uitbreken is trouwens een gemakkelijk klusje.

Comment

Tegels op tegels plaatsen wordt meer en meer gedaan wegens het aanbod van keramische tegels met
          heel beperkte dikte.
          De dunste tegels op de markt zijn momenteel maar 3mm dik en geproduceerd door een Italiaans bedrijf.
          Dat Italiaanse bedrijf is op de markt gekomen met tegels speciaal voor renovaties en voor
          mensen die eisen dat er zo weinig mogelijk voegen zichtbaar zijn.
          De grootste tegels in aanbod zijn momenteel 320cm x 160cm x 0,6cm dikte (ondertussen misschien reeds grotere) en
          worden gebruikt in renovatie als nieuwbouw.
          De keuze in kleuren en afwerking is de laatste jaren veel veranderd evenals de kwaliteit die sterk is toegenomen waardoor je
          het verschil tussen een keramische en een echte natuursteen bijna niet meer ziet.

Natuurlijk zal je als particulier deze tegels niet vinden in een doe het zelf zaakje omdat voor de plaatsing
          speciale eisen worden gevraagd. Enkel plaatsers die een speciale opleiding hebben genoten mogen deze
          XXXL-tegels officieel plaatsen. Die opleiding is vrij duur en wordt gegeven door het WCTB.

De vraag naar plaatsing van XXXL-tegels is momenteel veel groter tov het aanbod van aannemers die dit
          wensen uit te voeren wegens de hoge moeilijkheidsgraad.

Wat ook op de markt is zijn dunne XXXL-tegels gemaakt van composietmaterialen.
          Ook dat is een mogelijkheid voor renovaties. Of dat te vinden is in een doe het zelf zaakje weet ik niet.

Dus, tegels speciaal voor renovaties met heel beperkte dikte bestaan dus wel op de markt.

Groetjes,

Dirk

Comment

Als je de tegels van de muur kapt, ga je meer dan waarschijnlijk terug moeten bezetten (stukadoren) , zeg maar de muur terug gladmaken voor je de nieuwe tegels kan plaatsen.
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
              De grootste tegels in aanbod zijn momenteel 320cm x 160cm x 0,6cm dikte
              Is dat geen tikfout? Want dat lijken mij wel er grote tegels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                Is dat geen tikfout? Want dat lijken mij wel er grote tegels.
                Neen dat is geen tikfout, ik denk zelfs dat ze nog groter kunnen gaan ondertussen
                Ik heb al gezien dat een volledige badkamer met maar enkele tegels bezet wordt, het voordeel van geen naden meer te hebben hé

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ondertussen is Sieg mij voor.
                  De maat die ik schreef is inderdaad juist. Even het www? zie: https://kissen.be/oversized

En ja ook wat Sieg schrijft is juist, er bestaan inderdaad grotere maten. Klant vraagt = leverancier kan het bezorgen.
                  Je kan zelfs alles op maat laten maken in het fabriek zodat de tekening volledig doorloopt bvb bij de print van Carrara-marmer.
                  Dit type tegels in huis zijn mogelijk voor vloeren, wanden en zelfs het plafond.
                  Zo is ons uitgelegd in de cursus.

Wens je als klant bvb een volledige badkamer te bekleden in een Carrara-print? Dan kunnen ze dat zo maken voor jou
                  en de tekening loopt dan volledig door in vloer, wanden + plafond. Technisch is dit alles mogelijk.

Groetjes,

Dirk

Comment

Working...
                  X