Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-id en dubbele authenticatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple-id en dubbele authenticatie

Ik heb weinig tot geen problemen bij die dubbele authenticatie. Het klopt dat als je OS wordt geüpdatet, je opnieuw een code krijgt op je iPhone, maar da's snel verholpen. Wat ik er persoonlijk grappig aan vind is dat het systeem meldt dat iemand probeert on te loggen vanuit Sint-Gillis (zo'n anderhalf uur van bij ons); dat doet mij aan de gevangenis denken.
    Wat MacOS en LR6 betreft: ik heb pas enkele weken geleden de upgrade doorgevoerd van Mojave (OS 10.14.x) naar Catalina (OS 10.15.x). Photoshop CS6 wil niet meer (maar is al meer dan een jaar vervangen door Affinity Photo), maar geen probleem met LR6.14.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik wou hier geen discussie losweken maar ik ben er nu in elk geval vrij gerust in, bedankt !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wat MacOS en LR6 betreft: ik heb pas enkele weken geleden de upgrade doorgevoerd van Mojave (OS 10.14.x) naar Catalina (OS 10.15.x). Photoshop CS6 wil niet meer (maar is al meer dan een jaar vervangen door Affinity Photo), maar geen probleem met LR6.14.
        Ik heb de upgrade naar Catalina niet gemaakt daar ik al een tijdje geleden hier en daar gelezen had dat LR6.14 dan probemen gaf ...
        LR is voor mij het enige dat ik gebruik om foto's te ontwikkelen en een beetje bewerken.
        Ik ga ook Affinity wel proberen te gebruiken, vind je daar een goede startershandleiding in het Nederlands voor ? Engelstalige YouTube filmpjes moet ik soms 3 keer terugspoelen eer ik goed en wel begrepen heb wat ze precies bedoelen ...
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Nu, het hangt ervan af hoe oud je iMac om na te gaan of de upgrade naar Catalina zinvol is. Bij mij is het sowieso de laatste upgrade, want mijn iMac is een 'late 2012'. Big Sur, het volgende OS, zal bij mij pas binnenkomen met een nieuwe Mac.
          Nu, wat NL handleidingen voor Affinity Photo betreft, ben ik niet echt op de hoogte. Ik volg sowieso Engelstalige tutorials. D'er is op Facebook een groep voor Affinity Nederlands (https://www.facebook.com/groups/220293651758952), misschien kun je daar bij aansluiten en je vraag stellen. Ik weet bv dat er een NL cursus bestaat.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik zou het toch maar inschakelen als ik jou was.
            Ik had dat ook niet gedaan, maar op een dag kreeg in een email dat mijn wachtwoord aangepast was.
            Erin stond een link om terug te keren naar mijn oud ww mocht ik het zelf niet gedaan hebben.
            Direct gedaan, maar er was ondertussen wel een game van 125 euro gedownload.
            Omdat mijn creditcard gelinked was aan mijn  id uiteraard.
            Ik heb dan met apple support gebeld en na de nodige checks (duurde wel half uur, gaan niet over 1 nacht ijs) bleek inderdaad dat mijn account gehacked was.
            Ze hebben dan ook het bedrag terug gestort en de game die gedownload was gecanceld en geblokkeerd voor de ander gebruiker.
            Met die 2 staps verificatie gaat dat dus niet meer. Een andere pc of apparaat moet eerst goedkeuring krijgen.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
            X