Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Edge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Edge

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Gepusht? [emoji848]
    Na bijna elke update staat ineens Edge weer als default browser. Je "mag" dat terug veranderen door een alternatief, wel nadat Edge (MS dus) eerst nog eens komt zagen of je toch wel zeker bent en je toch niet Edge eerst eens wil uitproberen. En dan op naar de volgende Windows update...
    Dat zoiets voor u geen vorm van pushen is...
    Waarmee ik niet beweer dat Edge slecht is hé.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Gepusht? [emoji848]
      Er wordt toch helemaal niet zoveel gepusht om deze te gaan gebruiken?
      Ja, een nieuwe browser die ze aanbevelen en waar we uiteindelijk naartoe gaan in plaats van IE omdat die geen updates meer gaat krijgen.
      Het zou anders zijn mocht met een update IE plots weg zijn en Edge in de plaats staan.
      En als we nooit zouden volgen, dan zaten we nu nog,met Windows 1.0. [emoji23]
      Bij elke update wordt deze weer vooruit geschoven om als standaard browser te gebruiken, dus voor mij is dat inderdaad opdringen
      En ik spreek niet over niet volgen want eigenlijk is Edge nog steeds tegenover andere browser een veroudert iets, het wordt hoog tijd dat deze kleurprofielen eens goed leest.
      Net zoals Windows hun fotoviewer, kleuren zien er niet uit om dezelfde redenen, dus moet je weer een goede fotobrowser gaan zoeken.
      Wanneer gaat er eens iemand bij Windows te werk gesteld worden die verstand heeft van embedded kleurprofielen

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik snap heel de heisa niet, iedereen wil steeds verbeteringen, updates, upgrades, ... maar als men dan iets vernieuwt, dan is het ook weer niet goed. [emoji848]
        Jaren klagen de meesten dat ze IE niet goed vinden (nooit zelf echt last mee gehad) en nu die vervangen wordt, is het ook niet goed.
        En stel dat Edge als de standaard browser wordt ingesteld, dan kan men dat toch heel eenvoudig terug aanpassen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik snap het ook niet goed.
          Wanneer ik wil surfen op het internet start ik toch gewoon Firefox op. Wat is dan het probleem behalve dat je over mijn voorkeurbrowser kan discuteren?

Comment

Jaren klagen de meesten dat ze IE niet goed vinden (nooit zelf echt last mee gehad) en nu die vervangen wordt, is het ook niet goed.
            Heel goed dat ze verder ontwikkelen, maar bijna elke keer instellingen "standaard programma" moeten aanpassen bij een Windows update als je (voorlopig) nog een andere browser als standaard wil is wel wat irritant.
            De meeste browsers komen het ook wel eenmalig vertellen als ze niet de standaard browser zijn, maar ze veranderen de instellingen niet zelf. DAT gedrag van MS is wel storend vind ik, en ik denk dat ze daar meer kwaad dan goed mee doen om "zieltjes" te winnen voor Edge.

Soms lijk je wel eens .... (zelf invullen, niet moeilijk) trekjes te vertonen: je blijft beweren dat MS Edge helemaal niet pusht, als er dan nogal sluitende argumenten komen van wel, dan begin je over iets anders, de noodzaak om te vernieuwen (waar iedereen het voluit mee eens is). Gewoon even zeggen dat ze inderdaad veel méér opdringen dan de concurrenten krijg je niet over je lippen.
            Last edited by nete; 8 november 2020, 09:44.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik gebruik Edge hier al vanaf het begin, en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
              Chrome en Firefox staan ook op mijn pc, maar die gebruik ik eigenlijk zo goed als nooit.

Firefox heb ik gedownload omdat ik vorige keer een probleem had om in te loggen om de belastingaangifte na te kijken.
              Het lukte niet om in te loggen met de kaartlezer, en ik had al een paar keer geprobeerd om de kaartlezer software te vernieuwen door gebruik te maken van de link die er op de website van de belastingen stond.
              Het probleem was dat die link niet naar de recentste software ging, na lang zoeken heb ik dan ergens anders de recentste software gedownload en toen was er geen probleem meer om in te loggen.
              Ondertussen had ik verschillend browsers geprobeerd, en ook op de laptop en de pc van mijn zoon was het onmogelijk om in de loggen bij de belastingen.
              Als ze daar de link naar de recentste software hadden gezet, dan had dat mij heel veel tijd bespaard.
              Het lag toen dus niet aan de browsers (Edge, Chrome en Firefox), het waren de mannen van de belastingen die het moeilijk (onmogelijk) hadden gemaakt om in te loggen...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Edge

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Heel goed dat ze verder ontwikkelen, maar bijna elke keer instellingen "standaard programma" moeten aanpassen bij een Windows update als je (voorlopig) nog een andere browser als standaard wil is wel wat irritant.
                Enkel bij de browser installeren ze ook de nieuwe versie met een upgrade/update maar laat men de kans om een andere versie nog te gebruiken.
                Puur theoretisch gezien zou bij een upgrade/update enkel de nieuwe versie moeten blijven staan en al de rest weg zijn (uitgezonderd deze van derde partij).

De meeste browsers komen het ook wel eenmalig vertellen als ze niet de standaard browser zijn, maar ze veranderen de instellingen niet zelf. DAT gedrag van MS is wel storend vind ik, en ik denk dat ze daar meer kwaad dan goed mee doen om "zieltjes" te winnen voor Edge.
                Zie ook hierboven, maar MS verkoopt een product en Edge is daar een deel van, de andere browsers niet want die zijn van een derde partij.
                De duizenden keren dat Chrome of Google zoeken voorgesteld worden is daartegen veel irritanter want zelfs dat je op neen klikt dan krijg je even later de vraag opnieuw. [emoji848]

Soms lijk je wel eens .... (zelf invullen, niet moeilijk) trekjes te vertonen: je blijft beweren dat MS Edge helemaal niet pusht, als er dan nogal sluitende argumenten komen van wel, dan begin je over iets anders, de noodzaak om te vernieuwen (waar iedereen het voluit mee eens is).
                Gewoon even zeggen dat ze inderdaad veel méér opdringen dan de concurrenten krijg je niet over je lippen.
                Bekijk je eigen topic nog eens. [emoji848]
                Je komt aandraven met geklaag dat men iets niet kan instellen en als anderen u dan een heel eenvoudige oplossing aanbieden die standaard voorzien is, dan kan je niet gewoon toegeven dat je fout was ... je moet daarna kunnen blijven doordrammen dat het een slecht product is of dat MS vervelend doet.
                Dat lijkt me nog meer op die “.....-trekjes”. [emoji23]

Maar het grappigste van al, op de tijd dat je neemt om erover te klagen kan men die instelling 500 keer aanpassen. [emoji6]

En er is een oplossing hé ... je gebruikt enkel Edge nog. [emoji23][emoji23][emoji23]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X