Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Why Railway Tracks Have Gaps Between Rails? lets watch videobad rail joint maintenance requiredthose rhythmic sounds with their wheels on the tracks? ... th...
An year later at the same location: https://www.youtube.com/watch?v=8aTG96Bqn0cSubscribe to stay tuned for new rail videos: http://www.youtube.com/channel/UC...
We zien wel treinen ontsporen op een keirecht spoor ...
Geblokkeerd wiel of schade aan het spoor?
Als dit gebeurd bij reizigerstreinen dan is dat meestal een wielband breuk (niet het wiel) een versleten of gebarsten wielband is de verantwoordelijkheid van de wagenschouwer en dit zowel voor de klank als de dikte van de band.
Hij beslist of een defect rijtuigen uit het stel moet gehaald worden of niet.
En dat is niet ergens in de brousse... Lang leve de privatisering van het spoor!
Ben je vergeten hoe het in Engeland is verlopen bij de privatisering van BR?
Bij het binnenrijden van London (welk station het juist was ben ik vergeten) vonden wekelijks ontsporingen plaats door het NIET ONDERHOUDEN van het spoor.
Prijzen schoten de hoogte in. Onderhoud en het wekelijks aflopen van het spoor stond op 0,0 % onderhoud.
Bij elke spoorwegmaatschappij is veiligheid de rode draad, maar daar vegen onbekwame private ondernemers geen oren naar. Het mag niks kosten en het moet zeer veel opbrengen.
Maar ja, in België heeft de media het spoor langs alle kanten geprobeerd kapot te maken.
Trouwens in welk ander land rijden zoveel treinen als bij ons? Wij hebben eigenlijk geen spoor maar een reusachtig metro netwerk.
Al eens de prijs in België vergeleken met die in Duitsland en Frankrijk? Trouwens in België is er een maximum aan te betalen kilometers afstand bepaald, als je verder rijd dan deze afstand is het GRATIS!
Ben je vergeten hoe het in Engeland is verlopen bij de privatisering van BR?
Bij het binnenrijden van London (welk station het juist was ben ik vergeten) vonden wekelijks ontsporingen plaats door het NIET ONDERHOUDEN van het spoor.
Prijzen schoten de hoogte in. Onderhoud en het wekelijks aflopen van het spoor stond op 0,0 % onderhoud.
Bij elke spoorwegmaatschappij is veiligheid de rode draad, maar daar vegen onbekwame private ondernemers geen oren naar. Het mag niks kosten en het moet zeer veel opbrengen.
Maar ja, in België heeft de media het spoor langs alle kanten geprobeerd kapot te maken.
Trouwens in welk ander land rijden zoveel treinen als bij ons? Wij hebben eigenlijk geen spoor maar een reusachtig metro netwerk.
Al eens de prijs in België vergeleken met die in Duitsland en Frankrijk? Trouwens in België is er een maximum aan te betalen kilometers afstand bepaald, als je verder rijd dan deze afstand is het GRATIS!
Dat is juist het punt dat ik wou maken... Nu ja, in Gent zijn er stukken van het tramnetwerk die buiten dienst zijn omdat de sporen er net zo bij liggen als in dat filmpje.
We gaan hier nog wat meemaken met de "basisbereikbaarheid" van genie Weyts. De eerste stap naar privatisering van het openbaar vervoer.
Comment