Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huurauto 4x4 eerste maal .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Huurauto 4x4 eerste maal .

Straffe toeren ginder!

Bedankt voor de toelichting.

Cheers!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Straffe toeren ginder!

Bedankt voor de toelichting.

Cheers!
      Goh, ieder jaar zijn er doden en vermisten te betreuren, alleen jammer dat ze er niet van leren. Een vriend van mij is een heel ervaren gids annex buschauffeur, steeds opnieuw duiken dezelfde nationaliteiten op in het kader van betweterigheid. Vooral Aziaten maar meer nog Joden worden vernoemd. Vriend Jónas verteld dat hij met een groep Joodse toeristen bij Dettifoss was, naar goede gewoonte had hij ze gewezen op het gevaar van te dicht komen. Bij het terugkeren was er ene die niet opdaagde, ze hebben hem nooit terug gevonden. Vriend Bopatje zal graag bevestigen dat er bij Reynisfjara duidelijke waarschuwingsborden staan voor de killer-waves, helpt allemaal niet, dodentol sinds 2004 staat op twee. Toen ik er laatst was waren ze bezig met een fotoshoot van een jong Chinees echtpaar, madam stond met haar rug naar de golven voor de foto's, een kapitale fout. Ik wist niet wat ik moest doen, ze uitveteren of wat. Ik heb het maar aan Darwin overgelaten, Patrick heeft wsl een beter karakter dan ik want die heeft een vader met zijn zoontje in de branding uitgefoeterd (Patrick stond zelf ook ooit met statief en al in het water terwijl het zwarte zand onder zijn voeten weg spoelde). Bij de Svina (met een zeer smal wandelpad langs een erg steile helling die uitmondt in een ijskoud gletsjermeer) staat er een gedenkplaat voor twee jonge Duitsers die er in 2008 spoorloos verdwenen zijn. Helpt dat ? Neen, helemaal niet, laatst ging er ene verder dan het "pad" om vervolgens op een uitstekend stuk rots te klimmen voor een selfie. Een paar maand geleden is er nog ene ingesukkeld maar die is er weer kunnen uitkruipen (een hele prestatie als je het mij vraagt). Eind september 2018 toen de track naar Askja al gesloten was zat er in de jeugdherberg van Bolti een wit verkleumde Italiaan constant te murmelen "Iceland is no joke". Hij had de symbolische verbodsketting opzij gedaan om met een Suzuki Jimny naar Askja te rijden. Fout !!!!
      Pfff... ik kan zo nog een hele tijd doorgaan maar aan de TS zou ik nogmaals willen zeggen : het is een kwestie van het juiste materiaal, informeren betreft de waterstanden en het weer en vooral gezond verstand en op tijd rechtsomkeer maken, het is geen schande. Tijdens mijn laatste 3 maanden heb ik ook een keer of 4-5 de handdoek in de ring gegooid. Maar echt, voor een eerste bezoek volstaat een Jimny of een Dusterke ruimschoots, Defenders, Patrols, Landcruisers, Pajero's kosten een fortuin aan huur.

Comment

"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Hier was het bijna. Reynisfjara . gebeurd in begin februari dit jaar. Twee Arabische vrouwen, aan de leeftijd te zien, moeder met dochter. Zij waren achter de hoek gegaan van de basalt rotsen, tussen twee golven door. Heb ik niet gezien, maar het kan niet anders. Hun nieuwsgierigheid hebben ze betaald met bijna een fatale afloop voor de dochter. Bij de terugkomst ging de moeder op de vlucht voor een golf, de dochter die enkele meters achter de moeder liep, zij werd onderuit geslagen door een golf, maar voor de tweede golf haar zou overspoelen en meenemen kon ze door een andere toerist ontzet worden. Bij het langs gaan van hen kon ik het woordt " idiots " niet onderdrukken. Sommige rollers zijn dik 3m hoog, een massa water, daar doe je niets tegen.

Last edited by guido.g; 16 oktober 2020, 12:12.
          https://ggpics.be/

Comment

Working...
          X