Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis met de trein linkje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gratis met de trein linkje.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat je aanvraag verwerkt is, dat zie je meteen online ... maar daarmee is nog niet alles nagekeken (ook al kan dat grotendeels automatisch).
    Inderdaad Verseg, ik denk niet dat het rijksregister ook zomaar automatisch kan geraadpleegd worden. Dat mag ook niet, zelfs als je gemachtigd bent om het rijksregister te raadplegen zoals politie, gemeenteambtenaren,.... mag het enkel om de juiste reden en moet gerechtvaardigd zijn. Dus een reden dat het even kan duren.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Inderdaad Verseg, ik denk niet dat het rijksregister ook zomaar automatisch kan geraadpleegd worden. Dat mag ook niet, zelfs als je gemachtigd bent om het rijksregister te raadplegen zoals politie, gemeenteambtenaren,.... mag het enkel om de juiste reden en moet gerechtvaardigd zijn. Dus een reden dat het even kan duren.
      Het eerste plan was dat elke Belg, willen of niet, tickets ging toegestuurd krijgen (zonder aanvraag). Men is daar terecht van afgestapt, maar nu slaat de slinger een beetje door naar de andere kant. Controle op controle op controle.
      Nu ja, we laten er onze slaap niet voor hoor, maar ik blijf het wel een beetje grappig vinden.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Het eerste plan was dat elke Belg, willen of niet, tickets ging toegestuurd krijgen (zonder aanvraag). Men is daar terecht van afgestapt, maar nu slaat de slinger een beetje door naar de andere kant. Controle op controle op controle.
        Nu ja, we laten er onze slaap niet voor hoor, maar ik blijf het wel een beetje grappig vinden.
        En waarom denk je dat ze die controle doen?
        Inderdaad ... omdat er anders meer bedrog is dan wat anders.
        Er zijn er altijd die er in slagen om tien aanvragen te doen ... een schrijffout in je eigen naam is al genoeg om iemand anders te zijn in niet gecontroleerde databases.
        Idem met mindervaliden parkeerkaarten ... van overleden familieleden om toch maar ergens gratis en beter te kunnen parkeren.
        Niet iedereen is zo, maar we zijn er allen de dupe van.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Waar maken jullie jullie toch over druk ?
          1) 't is gratis en 't is nu nog niet goed
          2) je kan inschrijven voor iets dat pas kan gebruikt worden in oktober en 't is blijkbaar nog niet rap genoeg ..
          3) Het is wel de overheid die de biljetten betaald en niet op rekening van NMBS. Vandaar de koppeling naar overheidsdatabse om correctheid na te checken. Naam, adres, leeftijd ... Als Belg zijn we gekend om de achterdeur meer te gebruiken dan de voordeur en dat wil men nu juist niet. Enkel binnen via de voordeur en dat is wel een goede en unieke sleutel.

De komkommertijd duurt dit jaar blijkbaar bij velen heel wat weken, maanden.

Allee, de 1ste sakker- en klaagfase is begonnen.
          Vanaf volgende week kan dan de 2de fase beginnen met als hoofdobject 'Bpost' omdat de tiketten er nog niet zijn, ze er gewoonweg niet zijn (wie kan het tegendeel bewijzen) ...
          In oktober start dan de 3de fase bij de NMBS wegens onveilig Corona-rijden, overvolle treinen, vertragingen ... noem maar op.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Ik denk dat je niet goed kan inschatten waar de problemen net zitten Wim.

De kwestie is dat de rijksregister database niet in handen hoort te zijn van een "private" speler.
            Kans op misbruik is bijzonder groot. Het is niet ondenkbaar dat er een werknemer even een copytje van trekt.
            Met die gegevens kan men al behoorlijk wat identiteitsfraude doen. Ik denk dat je het veiligheidsrisico teveel onderschat. Zeker in deze gekke tijden.

Tevens hoort men daar geen tracking cookies en facebook trackingpixel op te plaatsen. Het zijn hun zaken niet. Een website kan prima werken zonder die meuk er op.

Gezien de website weer belgisch knutselwerk is kan je er zo van op aan dat het lek is van hier tot in Tokio. Als er daar een slimmen (hacker) zijn gedachten op zet dan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat de privacy gegevens van 11 miljoen belgen op straat ligt. Nu, dat is een probleem!

Tevens vraagt men naar uw telefoonnummer en e-mail adres.
            Waarom in godsnaam hebben ze nu alweer uw telefoonnummer en e-mail nodig? Ze sturen het op per post!

Ik neem er aanstoot aan omwille van deze redenen. Het is hier vooral de overheid dat weer in fout is.

Even terzijde. Ik heb een telefoonnummer gevonden waar je de procedure kan doen voor aanvraag.
            Ik heb op het rijksregisternummer na geen gegevens vrij gegeven. Ik heb hun gezegd dat ik geen computer heb en geen privacy gegevens kwijt wil.
            En nu komt het.... Ik heb mijn tickets ook.

Mijn punt is dat mensen veel te slordig zijn met het vrijgeven van hun private data.
            En ze zijn dan verwonderd dat hun mailbox en gsm vol zit met spam en phishing attempts.
            Het is ongehoord dat de overheid hier niet voorzichtiger in is.

Comment

Gratis met de trein linkje.

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              De kwestie is dat de rijksregister database niet in handen hoort te zijn van een "private" speler.
              Kans op misbruik is bijzonder groot. Het is niet ondenkbaar dat er een werknemer even een copytje van trekt.
              Met die gegevens kan men al behoorlijk wat identiteitsfraude doen. Ik denk dat je het veiligheidsrisico teveel onderschat. Zeker in deze gekke tijden.
              Ik heb de indruk dat jij het overschat, er zijn veel meer gevallen waar dit mogelijk is dan in dit geval.
              Nog nooit ergens een kopij van je identiteitskaart of rijbewijs laten nemen voor toegang tot een gebouw, testrit van een wagen of een huurwagen?
              Een lening in de bank, aansluiting bij mutualiteit, ... ze hebben allemaal uw adresgegevens en rijksregisternummer.

Tevens hoort men daar geen tracking cookies en facebook trackingpixel op te plaatsen. Het zijn hun zaken niet. Een website kan prima werken zonder die meuk er op.
              Die keuze maak je zelf, ook over het al dan niet gebruik van Facebook beslis je zelf.
              De FB cookie is er om aanbiedingen van de NMBS te tonen in je FB (indien je dit aanvaard hebt).

Gezien de website weer belgisch knutselwerk is kan je er zo van op aan dat het lek is van hier tot in Tokio. Als er daar een slimmen (hacker) zijn gedachten op zet dan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat de privacy gegevens van 11 miljoen belgen op straat ligt. Nu, dat is een probleem!
              Die website geeft zelf geen toegang tot het rijksregister en adresgegevens moet men zelf niet opgeven.
              Het zou al moeten lukken dat een hacker daarna ook het rijksregister weet te hacken ... anders kan hij beter meteen daar beginnen.

Tevens vraagt men naar uw telefoonnummer en e-mail adres.
              Waarom in godsnaam hebben ze nu alweer uw telefoonnummer en e-mail nodig? Ze sturen het op per post!
              Een van de eerste bemerkingen hier was waarom het tot 72 uur duurt voor een bevestigingsmail gestuurd wordt ... hoe kan men die sturen zonder e-mailadres?

Ik neem er aanstoot aan omwille van deze redenen. Het is hier vooral de overheid dat weer in fout is.
              Niemand is verplicht de aanvraag te doen en in het slechtste geval kan iemand dat paranoia is nog steeds een tijdelijk e-mailadres aanmaken enkel hiervoor.

Even terzijde. Ik heb een telefoonnummer gevonden waar je de procedure kan doen voor aanvraag.
              Ik heb op het rijksregisternummer na geen gegevens vrij gegeven. Ik heb hun gezegd dat ik geen computer heb en geen privacy gegevens kwijt wil.
              En nu komt het.... Ik heb mijn tickets ook.
              Dat nummer staat gewoon online en kan iedereen eenvoudig vinden.
              Uiteraard als je belt en ze hebben nog een vraag, dan kunnen ze deze meteen stellen en hebben ze nog weinig contactgegevens nodig.
              Maar daarom gaan liegen is er ook fors over.

Mijn punt is dat mensen veel te slordig zijn met het vrijgeven van hun private data.
              En ze zijn dan verwonderd dat hun mailbox en gsm vol zit met spam en phishing attempts.
              Het is ongehoord dat de overheid hier niet voorzichtiger in is.
              Ligt het nu aan de mensen of aan de overheid? [emoji848]

Punt is dat mensen iets vrijblijvend gratis kunnen bekomen, maar dan gaan ze er nog moeilijk over doen ook.
              Men kan voorzichtig zijn, maar ook niet overdrijven.
              En zoals je zelf aankaart ... er is zelfs voor doemdenkers een oplossing voor door te bellen.

En wat misbruik betreft (strafbaar) ... ook een medewerker van het rijksregister of overheid “zou” dat kunnen doen.
              Vertrouw je het rijksregister wel?
              Last edited by VerSeg; 2 september 2020, 11:10.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Bon, ik heb lang genoeg aan het loket gestaan waarom ze naar uw registernummer vragen, maar een kunnen nog andere reden zijn.
                Je bent pas verzekerd bij de NMBS al je een geldig rijbewijs in je bezit hebt.
                Neem nu dat u reist met een gevonden gratis ticket die nog geldig is, dan gaan ze zeker meer informatie gebruiken.
                Ik kan er dus ook aanvragen en verder weggeven omdat ik sowieso toch gratis rij binnen de BeNeLux en beperkt in heel Europa en .........................Canada.
                Ik zal dat natuurlijk niet doen.
                Er moet maar een ongeluk gebeuren dan komen ze zeker bij mij uit want elk vervoerbewijs heeft een nummer.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Bon, ik heb lang genoeg aan het loket gestaan waarom ze naar uw registernummer vragen, maar een kunnen nog andere reden zijn.
                  Je bent pas verzekerd bij de NMBS al je een geldig rijbewijs in je bezit hebt.
                  Als ik aan een automaat een tienrittenkaart koop, dan moet ik geen gegevens opgeven en ben ik ook verzekerd.
                  Het enige verschil is dat ik de tienrittenkaart pas krijg na betaling.
                  Bij de gratis kaarten kan er inderdaad misbruik zijn en dat willen ze voorkomen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Inderdaad, ze gaan zelfs binnen de 72 uur een bevestigingsmail sturen.
                    Ondertussen ook gekregen veronderstel ik? [emoji6]
                    Hier alvast wel.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Hier alvast wel.
                      Hier ook de bevestigingsmail ontvangen Freddy.

En wat betreft ons rijksregisternummer heb je 100% gelijk, wie heeft ons nummer niet of kan er niet aan komen,
                      dokter, ziekenhuis, labo, ziekenfonds, werkgevers, politie, scholen, en noem maar op alles wat
                      open en bloot op je pas staat zijn totaal geen private gegevens.

Comment

Ik heb de aanvraag dinsdagmiddag gedaan en op woensdag om 8:42u had ik al bevestiging. Dus ik vind dat vrij vlot...Voor iets dat gratis is.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

Comment

Hier alvast wel.
                          Niks gekregen. 1 september + 72 uur is wel 4 september, dus we wachten af.
                          Misschien lezen ze hier mee en gaan ze daarom bij mij 71 uur en 59 minuten wachten...
                          Last edited by nete; 3 september 2020, 09:50.

Comment

Misschien lezen ze hier mee en gaan ze daarom bij mij 71 uur en 59 minuten wachten...
                            je vergeet die 59 seconden en nog een sjiek
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Of 72 uur en 1 minuut. Dan heb je weer een reden om te klagen dat ze te laat zijn.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                                je vergeet die 59 seconden en nog een sjiek
                                goed opgemerkt !

Comment

Working...
                                X