Dit kom ik tegen op internet:
Ik heb een nieuwe camera gekocht. Hartstikke tof ding, niets mis mee, maar daarbij ook meteen de cameratas die Bol suggereerde besteld. Nou is het mijn fout natuurlijk dat ik niet naar het formaat van die tas keek, maar er van uit ging dat als zij een tas bij een camera aanbieden, dat dat dan past… Nou mooi niet: de camera is 2x zo groot als die tas, alleen de lens zelf past er nog niet in.
En Bol zegt dat als je klachten hebt, dat je dan een website kunt aanroepen van de klantenservice. Dat heb ik gedaan en dat geeft wel een komisch resultaat:
Ik heb vanmorgen iets gelijkaardigs voor: Ik installeer de Android app van een bepaalde site die me info geeft over een belegging. Als ik die opstart opent een QR code scanner waarmee ik de QR code van het bedrijf moet scannen. Nog nooit hun QR code gezien.
Dus even de virtuele assistent ter hulp geroepen:
Ik vraag waar ik de QR code ergens kan vinden, antwoord vertelt me hoe ik de app moet installeren
Ik vraag of hij mijn vraag wil beantwoorden, antwoord: ik begrijp uw vraag niet, maar sorry, ik ben nog aan het leren.
Ik heb dan maar ingetikt dat het systeem in dat geval kompleet nutteloos is.
Antwoord: ik begrijp uw vraag niet, maar sorry, ik ben nog aan het leren.
Ik beweer niet dat ooit die virtuele assistenten geen meerwaarde gaan betekenen, maar nu lig je eerder in een deuk van de onnozelheden dat ze uitkramen.
Wie heeft er betere ervaringen mee ?
Ik heb een nieuwe camera gekocht. Hartstikke tof ding, niets mis mee, maar daarbij ook meteen de cameratas die Bol suggereerde besteld. Nou is het mijn fout natuurlijk dat ik niet naar het formaat van die tas keek, maar er van uit ging dat als zij een tas bij een camera aanbieden, dat dat dan past… Nou mooi niet: de camera is 2x zo groot als die tas, alleen de lens zelf past er nog niet in.
En Bol zegt dat als je klachten hebt, dat je dan een website kunt aanroepen van de klantenservice. Dat heb ik gedaan en dat geeft wel een komisch resultaat:
bol.com zegt:Welkom bij de virtuele assistent van bol.com. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt: Besteld: < merk + model>+ cameratas die jullie suggereerden. Kijken jullie wel eens naar het formaat? Dat past dus van geen kanten BOL!
bol.com zegt: Ik snap u helaas niet.
bol.com zegt: Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt: Nee, dat begrijp ik. een grote camera past niet in een kleine tas
bol.com zegt: Duidelijk. Wat voor rapportcijfer (1 t/m 10) geeft u de kwaliteit van dit geautomatiseerde gesprek?
U zegt:3
bol.com zegt: Dank u voor het cijfer. Dan wens ik u nog een fijne dag. Goed weekend!
U zegt: Dat valt wel tegen, omdat ik nu een grotere tas moet gaan kopen
bol.com zegt: Ik snap uw zin helaas niet.
bol.com zegt: Kan ik u nog ergens anders mee helpen?
U zegt: Nee
bol.com zegt: Prima. Dan wens ik u nog een fijne dag. Goed weekend!
U zegt: Besteld: < merk + model>+ cameratas die jullie suggereerden. Kijken jullie wel eens naar het formaat? Dat past dus van geen kanten BOL!
bol.com zegt: Ik snap u helaas niet.
bol.com zegt: Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt: Nee, dat begrijp ik. een grote camera past niet in een kleine tas
bol.com zegt: Duidelijk. Wat voor rapportcijfer (1 t/m 10) geeft u de kwaliteit van dit geautomatiseerde gesprek?
U zegt:3
bol.com zegt: Dank u voor het cijfer. Dan wens ik u nog een fijne dag. Goed weekend!
U zegt: Dat valt wel tegen, omdat ik nu een grotere tas moet gaan kopen
bol.com zegt: Ik snap uw zin helaas niet.
bol.com zegt: Kan ik u nog ergens anders mee helpen?
U zegt: Nee
bol.com zegt: Prima. Dan wens ik u nog een fijne dag. Goed weekend!
Ik heb vanmorgen iets gelijkaardigs voor: Ik installeer de Android app van een bepaalde site die me info geeft over een belegging. Als ik die opstart opent een QR code scanner waarmee ik de QR code van het bedrijf moet scannen. Nog nooit hun QR code gezien.
Dus even de virtuele assistent ter hulp geroepen:
Ik vraag waar ik de QR code ergens kan vinden, antwoord vertelt me hoe ik de app moet installeren
Ik vraag of hij mijn vraag wil beantwoorden, antwoord: ik begrijp uw vraag niet, maar sorry, ik ben nog aan het leren.
Ik heb dan maar ingetikt dat het systeem in dat geval kompleet nutteloos is.
Antwoord: ik begrijp uw vraag niet, maar sorry, ik ben nog aan het leren.
Ik beweer niet dat ooit die virtuele assistenten geen meerwaarde gaan betekenen, maar nu lig je eerder in een deuk van de onnozelheden dat ze uitkramen.
Wie heeft er betere ervaringen mee ?
Comment