Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Tjah mensen bestellen tegenwoordig massaal via het net, dus de pakjesdiensten draaien overuren
    Zelf héél tevreden van PostNL, steeds dezelfde bezorger en heel vriendelijk, tevens steeds de dag nadien al geleverd
    BPost daarentegen, wel vriendelijk maar regelmatig blijft een pakje toch wel "hangen" in hun sorteercentrum
    Zolang het geen levensreddende dingen zijn die je besteld, geen probleem, maar het moet ook niet te lang duren uiteraard.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Tjah mensen bestellen tegenwoordig massaal via het net, dus de pakjesdiensten draaien overuren
      Zelf héél tevreden van PostNL, steeds dezelfde bezorger en heel vriendelijk, tevens steeds de dag nadien al geleverd
      BPost daarentegen, wel vriendelijk maar regelmatig blijft een pakje toch wel "hangen" in hun sorteercentrum
      Zolang het geen levensreddende dingen zijn die je besteld, geen probleem, maar het moet ook niet te lang duren uiteraard.

      grts
      Sieg
      Inderdaad, lang wachten, daar heb ik meestal geen probleem mee ( tenzij ze claimen dat uw bestelling op 1 dag kan geleverd worden ) - een beetje wachten daar sterf je ( meestal ) niet van. Maar een pak “verloren” of onvindbaar....dat kan toch niet meer in deze tijd.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Maar een pak “verloren” of onvindbaar....dat kan toch niet meer in deze tijd.
        In theorie niet, in praktijk wel.
        Als je 50 pakjes moet verdelen, dan zal dat wel normaal verlopen.
        Maar als je 50.000 pakjes moet verdelen, dan is een foutje toch al eens rapper gebeurd.
        Onlangs met ene gesproken en die moest nog 120 leveringen doen.
        Ergens eens een verkeerd pakje in de bus steken of correct pakje in de verkeerde bus en het is al gebeurd.
        Diefstal zal ook wel voorkomen uiteraard.
        Maar we hopen uiteraard dat we onze pakjes krijgen. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Hier hebben ze ooit een pakje terug naar de afzender (in China) gestuurd op dezelfde dag dat ze een briefje in de bus hebben gestoken waarmee ik dat pakje zou moeten kunnen ophalen in het postpunt.
          Toen duurde het ook een tijd vooraleer ze bij de post doorhadden dat ze zelf een fout hadden gemaakt, maar uiteindelijk is dat probleem wel opgelost door de verkoper.
          De verkoper heeft de bestelling dan opnieuw naar hier gestuurd, en een maand nadat die geleverd was kreeg ik dezelfde bestelling nog eens in de bus .
          Ik heb toen wel lang moeten wachten op mijn bestelling, maar wat ik dubbel had gekregen heb ik dan nog doorverkocht zodat ik de douanekosten terug heb verdiend.

          Normaalgezien komt alles ooit wel aan (maar het gaat dus niet altijd even snel), of anders krijg je je geld terug.
          Als een pakket van Aliexpress te laat komt, dan krijg je je geld terug (dan open je meteen een dispute, probeer het niet met de verkoper te regelen want die zal proberen om je nog langer te langer wachten).
          Ik heb al een keer geld terug gekregen voor een pakje dat niet op tijd was geleverd, en dat pakje is dan later toch nog aangekomen (gratis dus...).

          Tegenwoordig blijven sommige pakjes wel héél lang bij de douane hangen, ik heb er eentje dat er al drie weken ligt (volgens de tracking is het daar toch).
          Je krijgt dan een mail met de boodschap "your package is almost there", maar dan wil dat nog lang niet altijd zeggen dat het vanaf dan snel geleverd wordt...
          Ik ben voorbij de 90 dagen wachttijd en heb dus een refund geopend en kreeg onmiddellijk en online een bericht dat het pakje is aangekomen in België.
          En verder niks meer, ben Ali nu eigenlijk spuugzat aan het worden.
          Nu sta ik daar te staan, ik weet niet hoe het nu verder moet, Bpost nada want daar moet de verzender een klacht indienen.
          Het Track en Trace nummer is ook niet gekend bij Bpost.
          Dus waar ligt het? Waar kan ik klacht indienen en tegen wie?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Het Track en Trace nummer is ook niet gekend bij Bpost.
            Probeer het hier eens.
            17TRACK is het meest krachtige en uitgebreide zendingen traceer platform. Het bied je de mogelijkheid de zendingen van meer dan 170 vervoerders van post, pakketjes, EMS en express diensten zoals DHL, Fedex, UPS, TNT te tracken. Evenals internationale vervoerders als GLS, ARAMEX, DPD, TOLL, etc.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Probeer het hier eens.
              https://www.17track.net/nl
              Ook daar vinden ze niks!
              Ben gewoonweg bij mijn .............. genomen door die stomme Chinees.
              Pakje kan ik op mijn buik schrijven.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ook daar vinden ze niks!
                Ben gewoonweg bij mijn .............. genomen door die stomme Chinees.
                Pakje kan ik op mijn buik schrijven.
                Of geduld hebben ...
                [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Wedden dat het bij de douane ligt? En die mannen mogen er 4 weken op zitten. Er zitten er daar ook enkele van mij vast.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Wedden dat het bij de douane ligt? En die mannen mogen er 4 weken op zitten. Er zitten er daar ook enkele van mij vast.
                    Best mogelijk hoor, maar waarom heeft Bpost voor twee zaken geen erkenbaar Track & Trace gevonden?
                    En dat antwoord dat ik bliksemsnel kreeg van Ali stond me allerminst aan, ik heb het gehad met die Chinezen.
                    Er zijn nu nog 4 producten onder baan en die heb ik allemaal bij JJC gekocht en jaja op hun officiële website want kijk op Buy en ge zit sofort bij Aliexpress, de snelste expressdienst of the universum.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Heeft Bpost doorgegeven aan de verkoper dat het pakje geleverd is?
                      Hier steken ze tegenwoordig de pakjes tussen de klep van de brievenbus, het is dan wel geleverd, maar als er per ongeluk iemand voorbij komt die dat meeneemt, dan heb ik het nooit zelf in mijn handen gekregen.
                      Dan wordt het natuurlijk heel moeilijk om dat te bewijzen, tenzij je brievenbus bewaakt wordt met een camera...
                      Tot nu toe heb ik daar nog geen problemen mee gehad, maar dat hangt ook wel af van de plaats waar je woont of de kans dat dat gebeurt groot of eerder klein is.

                      Maar ik heb ooit ook voorgehad dat een pakje volgens de tracking onderweg was, en dat er al een paar weken "geen beweging" in zat, tot ik uiteindelijk een bericht kreeg van de douane dat ze een factuur moesten hebben om te berekenen hoeveel "kosten" er nog bij zouden komen. Na het doorsturen van dat factuur heb ik nog heel lang moeten wachten vooraleer het pakje terug "in beweging" kwam op de tracking (en toen maakte Bpost de fout door dat meteen terug te sturen, het was dus dat pakje dat ik uiteindelijk twee keer heb aangekregen, en waarmee ik de douanekosten heb terug gekregen door het tweede te verkopen).

                      Gisteren heb ik de remblokken voor mijn fiets aangekregen die ik in januari had besteld. Omdat die nooit hier geraakt zijn heb ik toen uiteindelijk mijn geld terug gekregen, en dan heb ik ze opnieuw besteld. Ook deze keer duurde het bijna 2 maanden voor die hier waren, maar het is dan toch gelukt (ondertussen had ik er hier al gekocht, want ik had dringend een setje nodig, nu heb ik er dus voldoende in reserve).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Tja, voor het ogenblik wel wat rare dingen met Ali en de post. Venmorgen hebben ze een pakje gebracht en nu krijg ik bericht dat ik het moet gaan afhalen in het postkantoor. Een ander pakje staat zowel als "verzonden" als "schipment cancelled". En een derde dat is hier toegekomen en staat nu als "arrived in post office country of origin". Is dat dan terug gestuurd? Het wordt lastig om volgen.

                        Langs de andere kant, iets dat ik bij Ebay besteld had is zonde problemen vanuit spanje toegekomen. Spijtig genoeg defect. En nu moet ik het naar het UK terugsturen. Soit, ze zijn correct en gaan alles terugstorten.

                        Vergeleken met "echte" winkels die iets gaan bestellen en dan 3 jaar later zeggen dat het niet meer leverbaar is....

                        Maar Bpost is wel duur. Ik verstuur dus dat pakje naar het UK: bijna 17 euro met tracking. Pakje van 900g, kleiner dan een schoendoos. Ik bestel in frankrijk 4 luidsprekers, pakket van 18 kilo, komt via DPD met tracking. Verzendkosten: geen 22 euro.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Gisteren heb ik de remblokken voor mijn fiets aangekregen die ik in januari had besteld. Omdat die nooit hier geraakt zijn heb ik toen uiteindelijk mijn geld terug gekregen, en dan heb ik ze opnieuw besteld. Ook deze keer duurde het bijna 2 maanden voor die hier waren, maar het is dan toch gelukt (ondertussen had ik er hier al gekocht, want ik had dringend een setje nodig, nu heb ik er dus voldoende in reserve).
                          Lol - dus wie al een zekere leeftijd heeft....best niet op Ali bestellen. ....of het is voor je erfgenamen
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Het laatste jaar niet echt problemen gehad met B-post of post-nl, B-post moet af en toe wel hard zoeken in hun camionette , het zit er in maar ze vinden het niet, dan worden ze zenuwachtig.
                            Ik heb een grote brievenbus, de sleutel zit erop en postnl en b-post weten dat ze het er mogen in steken, ze bellen zelfs niet meer, tekenen hoeft blijkbaar niet, zo gaat het sneller
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                              tekenen hoeft blijkbaar niet, zo gaat het sneller
                              Naar aanleiding van Corona is de regelgeving bij Bpost daarvoor aangepast. Heeft in alle krnaten gestaan en is op TV gekomen. Postbode mag voor U tekenen en mag zelfs het pakje op je oprit zetten.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Tja, voor het ogenblik wel wat rare dingen met Ali en de post. Venmorgen hebben ze een pakje gebracht en nu krijg ik bericht dat ik het moet gaan afhalen in het postkantoor. Een ander pakje staat zowel als "verzonden" als "schipment cancelled". En een derde dat is hier toegekomen en staat nu als "arrived in post office country of origin". Is dat dan terug gestuurd? Het wordt lastig om volgen.

                                Langs de andere kant, iets dat ik bij Ebay besteld had is zonde problemen vanuit spanje toegekomen. Spijtig genoeg defect. En nu moet ik het naar het UK terugsturen. Soit, ze zijn correct en gaan alles terugstorten.

                                Vergeleken met "echte" winkels die iets gaan bestellen en dan 3 jaar later zeggen dat het niet meer leverbaar is....

                                Maar Bpost is wel duur. Ik verstuur dus dat pakje naar het UK: bijna 17 euro met tracking. Pakje van 900g, kleiner dan een schoendoos. Ik bestel in frankrijk 4 luidsprekers, pakket van 18 kilo, komt via DPD met tracking. Verzendkosten: geen 22 euro.
                                Er is wel een verschil met opsturen naar de UK en naar Frankrijk.
                                En Ebay is geen winkel. Het is een soort overkoepeldende groep (analoog aan zoveel andere ... amazon, BOL en brol , ...). Uiteindelijk koop je ook bij een winkel, een internetwinkel en heb je er nu eentje gehad die eerlijk werkt.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X