Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Solden?
    Ze gaan de "solden" wel onder elkaar regelen de FOD.

    Zo was er al een hele tijd geleden in het station van Ieper een openbare (voor NMBS bedienden) een uitverkoop van de huurfietsen.
    Dat verscheen in onze orderboek.
    Ik belde sofort naar het station maar helaas, die waren op 1 dag allemaal verkocht.....................
    aan personeel van het station Ieper.
    t' Is maar om je te laten weten dat je je boontjes niet te week moet leggen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Er komt nog meer lol aan - er is een enorme inbeslagname bezig op zaventem. https://www.hln.be/zaventem/dertig-t...kels~a6f2a705/

      Tja - de winkel van FOD-financiën - wanneer is de solden bij fod financiën?
      Te lage waarde aangeven is fraude, op het einde is daar niemand mee gediend, want de BTW die de overheid mist betalen de burgers vroeg of laat toch.

      Comment


      • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Wacht maar op de extra miserie vanaf 1 juli.
        Kosten lopen toch serieus op indien niet geregistreerde winkel. [emoji848]

        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wacht maar op de extra miserie vanaf 1 juli.
          Kosten lopen toch serieus op indien niet geregistreerde winkel. [emoji848]

          https://www.bpost.be/nl/shoppen-buit...s8G_McEB6RFcNg
          Wat ik reeds zei enkele weken geleden, vrees ik dat ze nu gewoon veel pakjes laten liggen,
          ik heb hier nog een bestelling lopen bij Alie van meer dan twee maanden geleden, gaat maar
          over 4 euro, maar ik ben eens benieuwd of ik deze voor juli zal ontvangen en wat ze daar bij zullen rekenen.
          ik las ook reeds iets van een vaste administratie kost, invoer en btw, zou kunnen dat dat veel meer kost dan
          de waarde van het pakje zelf...
          Last edited by Guest42; 2 juni 2021, 09:54.

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wacht maar op de extra miserie vanaf 1 juli.
            Kosten lopen toch serieus op indien niet geregistreerde winkel. [emoji848]

            https://www.bpost.be/nl/shoppen-buit...s8G_McEB6RFcNg
            Als ik die link lees dan gaat bpost vanaf nu steeds minstens 15 euro kosten aanrekenen op pakjes van webshops. Die "vrijgestelde zendingen" zijn namelijk enkel van particulier tot particulier. Maar het is ondoorzichtig opgesteld en met verschillende termen die misschien hetzelfde betekenen dat het koffiedik kijken is. De ene keer zijn het "invoerkosten", dan "administratieve kosten", dan "douanerechten"...

            Begin me af te vragen of een postbusadres in het buitenland niet interessant wordt. BTW en invoerrechten (taksen) tot daar aan toe. Die betaal ik ook als ik hier iets koop. Maar bpost? Voor de 15 euro die zij vragen heb ik in het buitenland btw EN portkosten EN administratie betaald. En het is niet dat je kan kiezen welke transporteur je pakje afhandelt. Je bestelt iets in het buitenland en je hebt er meestal het raden naar of het bpost, postnl, dhl of dpd is die aan je deur gaat staan.

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              ik las ook reeds iets van een vaste administratie kost, invoer en btw, zou kunnen dat dat veel meer kost dan
              de waarde van het pakje zelf...
              Die vaste kost is bij bpost dus 15€.
              Ze normen het bewust invoerkost en scheppen verwarring met invoerrechten welke niet verschuldigd zijn op dergelijke lage prijzen (dacht tot 150€).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Die vaste kost is bij bpost dus 15€.
                Ze normen het bewust invoerkost en scheppen verwarring met invoerrechten welke niet verschuldigd zijn op dergelijke lage prijzen (dacht tot 150€).
                Dan kunnen ze het steken waar de zon niet schijnt Freddy, maar het is nog bijna een maand, kan er toch nog aan komen,
                maar ik zal er niet wakker van liggen hoor.

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dan kunnen ze het steken waar de zon niet schijnt Freddy, maar het is nog bijna een maand, kan er toch nog aan komen,
                  maar ik zal er niet wakker van liggen hoor.
                  Als uw pakje van 4€ na 1 juli geleverd wordt, dan kost het u 22,99€, met de verplichte afronding dus 23€.
                  Maar het kan inderdaad op tijd komen, hier wordt de laatste weken alles heel snel geleverd, op minder dan 10 dagen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    En het is niet dat je kan kiezen welke transporteur je pakje afhandelt. Je bestelt iets in het buitenland en je hebt er meestal het raden naar of het bpost, postnl, dhl of dpd is die aan je deur gaat staan.
                    Voor heel wat Ali-winkels kan je heus wel kiezen welke verzender; DHL, UPS, DPD, Bpost, standaard Aliexpress shipping, ... Vaak (veel) duurder omdat bv. DHL ook de douanekosten aanrekent.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Voor heel wat Ali-winkels kan je heus wel kiezen welke verzender; DHL, UPS, DPD, Bpost, standaard Aliexpress shipping, ... Vaak (veel) duurder omdat bv. DHL ook de douanekosten aanrekent.
                      Ja, maar dat lijkt me eerder omdat die met snellere en "gegarandeerde" levertermijnen werken. Meestal zijn die 1-2 weken sneller dan de standaard shipping. Ik denk dat douanekosten daar nog bovenop komen. Als ik mijn pcb's bestel, dan kan ik ook kiezen welke transporteur. Maar als ik wil dat die de douane afhandelt, dan is dat een aparte optie en ze voorzien dat niet allemaal dat je dat kan doen op voorhand.

                      Trouwens, ben je er zeker van dat het hier nog met die transporteur toekomt die jij gekozen hebt? Vaak zijn er afspraken tussen transporteurs waar je geen zicht op hebt. Heb het al gehad dat ik iets in Nederland bestel, dan sturen ze het op met PostNL en het is hier Bpost die het komt bezorgen. Ik ben er niet zeker van dat het dan bij de inklaring niet misloopt.

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Wacht maar op de extra miserie vanaf 1 juli.
                        Kosten lopen toch serieus op indien niet geregistreerde winkel. [emoji848]

                        https://www.bpost.be/nl/shoppen-buit...s8G_McEB6RFcNg
                        De "niet-geregistreerde" situatie is dezelfde als tot nu toe boven €22, sinds januari ook vanuit het UK.
                        Voordeel is dat serieuze shops zich zullen registreren, waardoor het voor dergelijke zendingen sneller en met minder kosten kan gebeuren.
                        Men verwacht dat de Europese landen in totaal 5 miljard EURO meer BTW zullen kunnen innen.
                        Er kan natuurlijk nog altijd gesjoemeld worden met de waarde, en daarop zullen zeker steekproeven genomen worden.

                        Een aantal shops op Aliexpress (bv UGREEN) heeft al een magazijn in de EU, als je daar iets bestelt heb je het op een dag of tien.
                        Als je dan ziet dat je daar voor exact dezelfde kabel minder dan €5 betaalt en hier gauw 25 zal die 21% BTW de zaak niet maken.
                        Last edited by palombian; 2 juni 2021, 16:33. Reden: voorbeeld

                        Comment


                        • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          De "niet-geregistreerde" situatie is dezelfde als tot nu toe boven €22, sinds januari ook vanuit het UK.
                          Voordeel is dat serieuze shops zich zullen registreren, waardoor het voor dergelijke zendingen sneller en met minder kosten kan gebeuren.
                          Men verwacht dat de Europese landen in totaal 5 miljard EURO meer BTW zullen kunnen innen.
                          Er kan natuurlijk nog altijd gesjoemeld worden met de waarde, en daarop zullen zeker steekproeven genomen worden.

                          Een aantal shops op Aliexpress (bv UGREEN) heeft al een magazijn in de EU, als je daar iets bestelt heb je het op een dag of tien.
                          Als je dan ziet dat je daar voor exact dezelfde kabel minder dan €5 betaalt en hier gauw 25 zal die 21% BTW de zaak niet maken.
                          Mijn laatste zendingen komen allen effectief uit China, toch ook op minder dan 10 dagen. [emoji6]

                          Er zijn inderdaad al meerdere Ali shops die vanuit Europa versturen, maar bizarre is dat waar men bij verzending uit China bijvoorbeeld een paar cent transport betaalt, deze bij de andere winkels plots veel hoger ligt … x5, x10 of x20 is geen uitzondering.
                          Ook het artikel is dan iets duurder (redelijk logisch).

                          Die 21% BTW op zich zal niet de grootste kost zijn op goedkope artikelen … 21% extra op 4€ of zelfs 20€ en mee is niets in vergelijking met winkelprijzen hier.
                          Maar op 4€ eerst 15€ kosten hebben om op het geheel dan 21% te betalen is een heel andere zaak.

                          Met minder kosten als ze registreren is nog niet zo zeker.
                          Ze zullen nog steeds de pakjes moeten verwerken en de kost ligt bij de verzender … doorgerekend aan de klant, al zal dat inderdaad geen 15 zijn.

                          Het comfort van een pakje onder de 22€ te bestellen en gerust te zijn is weg, we zullen allen moeten opletten.
                          Beter had de nieuwe regeling een verplichting geweest voor alle verkopers.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Op de track and trace van B-post,staat bovenaan een melding vanaf 1 juli etc.....
                            Maar dan:
                            Ook op pakjes van 22 eu of minder moet er BTW en invoerkosten betaald worden.

                            Je kunt daar ook een link vinden hoe het allemaal berekend wordt etc.

                            Wie daar nog uit wijs raakt ??? Ik in ieder geval niet.

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              maar bizarre is dat waar men bij verzending uit China bijvoorbeeld een paar cent transport betaalt, deze bij de andere winkels plots veel hoger ligt … x5, x10 of x20 is geen uitzondering.
                              De chinese post heeft tot nu toe steeds een speciaal tarief genoten voor internationale zendingen. Voor de post (UPU) is china een "traditional country" waardoor internationale zendingen naar "ontwikkelde landen" zeer goedkoop kunnen. De UPU legt elke 4 jaar de internationale tarieven vast. Hierdoor kan een internationale zending van china naar belgië goedkoper zijn dan een in het binnenland.

                              Komt nog bij dat bpost binnen europa een van de duurste postbedrijven is. Een zending van 1 kilo van belgië naar duitsland is verschillende malen duurder dan hetzelfde pakket in de omgekeerde richting.

                              Comment


                              • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                De chinese post heeft tot nu toe steeds een speciaal tarief genoten voor internationale zendingen. Voor de post (UPU) is china een "traditional country" waardoor internationale zendingen naar "ontwikkelde landen" zeer goedkoop kunnen. De UPU legt elke 4 jaar de internationale tarieven vast. Hierdoor kan een internationale zending van china naar belgië goedkoper zijn dan een in het binnenland.

                                Komt nog bij dat bpost binnen europa een van de duurste postbedrijven is. Een zending van 1 kilo van belgië naar duitsland is verschillende malen duurder dan hetzelfde pakket in de omgekeerde richting.
                                Klopt allemaal, maar iets dat in een standaard omslag verstuurd wordt en vanuit China 89 cent kost en bij bestelling van meerdere items die in dezelfde omslag kunnen, dan blijft het totaal 89 cent.
                                Gaat men de bestelling in een ander land verzenden, dan kost het plots een paar Euro en bij elk toegevoegd item komen dezelfde portokosten er nog eens bij.
                                Het grootste verschil is dat verkopers in Europa gewoon veel meer hun zakken willen vullen en als het artikel niet genoeg opbrengt, dan maar in de portkosten.
                                Dat betreft uiteraard niet alleen Ali hoor, gebeurt op heel veel plaatsen zo. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X