Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV disinfection device

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: UV disinfection device

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat kan eigenlijk alleen als jij je handen niet ontsmet.
    Je geeft die zaken toch niet aan vreemden?
    En als je die pas thuis ontsmet, dan heb je die al vast gehad, ook je wagen aangeraakt (stuur), deurklink thuis, je vest of zelfs zakdoek, ...
    Vrouwen daarbuiten ook hun handtas die ze op veel plaatsen wel neerzetten. [emoji6]
    Ik ontsmet altijd mijn handen en nog voor de corona was handen wassen redelijk obsessief bij mij.
    Maar....je komt al es aan een deur, een trapleuning, een deur van een koelkast in het grootwarenhuis, je moet al es je code intikken ( en niet altijd staat er gel naast ).....je raakt veel meer aan dan dat je er echt zelf van bewust bent.
    Nu ja, sleutels met UV reinigen, zeker de keyfobs is dan misschien een slecht idee wegens de degressie van de plastic er omheen.
    Toch maar effe vlug een spray gebruiken zeker ?

Of altijd en overal plastic handschoenen gebruiken ? Jasper T was zijn tijd vooruit...

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik ontsmet altijd mijn handen en nog voor de corona was handen wassen redelijk obsessief bij mij.
      Maar....je komt al es aan een deur, een trapleuning, een deur van een koelkast in het grootwarenhuis, je moet al es je code intikken ( en niet altijd staat er gel naast ).....je raakt veel meer aan dan dat je er echt zelf van bewust bent.
      Nu ja, sleutels met UV reinigen, zeker de keyfobs is dan misschien een slecht idee wegens de degressie van de plastic er omheen.
      Toch maar effe vlug een spray gebruiken zeker ?

Of altijd en overal plastic handschoenen gebruiken ? Jasper T was zijn tijd vooruit...

https://www.een.be/professor-t
      Altijd ontsmettingsmiddel meenemen, doen we al jaren om de handen te ontsmetten.
      Maar die ontsmet je dan bedt voor je de smartphone of sleutels vastpakt.
      Voorzichtig zijn is goed, maar ook niet paranoia. [emoji6]

Pas op hé, ik heb uw sleutel aangeraakt ... nu ben ik besmet. [emoji23][emoji23][emoji23]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Altijd ontsmettingsmiddel meenemen, doen we al jaren om de handen te ontsmetten.
        Maar die ontsmet je dan bedt voor je de smartphone of sleutels vastpakt.
        Voorzichtig zijn is goed, maar ook niet paranoia. [emoji6]

Pas op hé, ik heb uw sleutel aangeraakt ... nu ben ik besmet. [emoji23][emoji23][emoji23]
        14 dagen extra congé eh Freddy.

In uw kot blijven.

Comment

UV disinfection device

14 dagen extra congé eh Freddy.

In uw kot blijven.
          Oei, ik wou net drie weken uit mijn kot. [emoji1785]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik kom wel eten brengen

Comment

Ik kom wel eten brengen
              Goed, ik hou de vlam er in. [emoji106]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Je smartphones is misschien wel het meest vieze object dat je dagelijks aanraakt, aangezien je tientallen keren per dag met vieze vingers...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Lol Da’s een goeie ! Zou er ook een defrost functie op staan ?
                  Wel goed opletten dat je de ochtends je iPhone in de juiste toaster steekt

Ps: UV devices worden ook gebruikt om mondmaskers te ontsmetten. Een wegwerp masker zou je 3 x mogen hergebruiken zo.

Comment

Reinigen met Ethanol-spray lijkt me misschien toch net iets eenvoudiger?
                    Isopropanol is ietsje beter maar nog ontvlaambaarder (dat wordt bij ons voor muizen en keyboards gebruikt - of speciale doekjes met een ontsmettende stof (vermoedelijk een of andere chloorverbinding op lage dosis) daarvoor.

Neem het ook weer niet te zuiver, want dan verdampt het goedje te snel, en is't beest ook weer niet RIP. Ik gebruik er van 70% zuiverheid.
                    Dat op een pluisvrij doekje verstuiven en dan over het te reinigen oppervlak gaan.

Evt. is een zeepsopje een andere optie voor de plastics.

In China en Japan hebben ze ontsmettingsinstallaties met UV licht voor treinstellen - maar de procedures zijn daar streng - daar mag dan geen kat in de buurt zijn als die lampen die pulsen uitzenden.
                    Voor zaken die moeilijk zijn - kan het een betaalbare uitweg bieden, ook voor ons amateurs.

Nu is UV-C is misschien ook interessant als voorzorgsmaatregel tegen fungi in lenzen - ik ken in elk geval iemand die oudere lenzen restaureert en dat gebruikt op het glaswerk ter desinfectie, samen met nog andere methodes uiteraard...
                    (zeker bij Thorium-houdend glas, gaat UV licht de geelbruine tint wegtoveren naar het originelere kleurtje).

Maar met de hoeveelheden plastics van tegenwoordig - zou ik dat niet zomaar durven gebruiken op een gemonteerde lens.

Comment

Working...
                    X