Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto/hagelbescherming

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto/hagelbescherming

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Best mogelijk dat een laag noppenfolie al voldoende bescherming geeft tegen hagel.
    Dat is natuurlijk wel afhankelijk van het formaat van de hagelbollen, maar ik denk dat de kans dat er hier zo'n grote hagelbollen uit de lucht vallen toch heel klein is.
    In 2014 hadden we hier hagelbollen die groter waren dan een tennisbal Bart, dus ja we hebben dit ook !
    Alle auto's waren gedeukt, ruiten kapot van de auto's, rolluiken volledig stuk, pergola's waar je anders zelfs je hamer op mag laten vallen die waren nu gewoon doorzeefd als een vergiet, zelfs de Veluxen die stuk waren en dat is heel dik glas
    Wij hadden enorm veel schade, gelukkig heb ik steeds een kleine omnium voor de auto en de kosten aan en rond het huis werden gedekt door de verzekering stormschade gelukkig.
    Maar het was vele maanden wachten tot er iemand kon langskomen door de enorm vele herstellingen en schadeclaims
    Ook vorig jaar hebben we dit wederom gehad, maar toen was het minder erg, al was er ook wederom enorme schade bij de serres
    Dus ja het gebeurt hier ook en zal nog meer gebeuren

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

We hebben hier in België inderdaad al hagelbollen gehad die schade veroorzaakt hebben, gelukkig is dat heel uitzonderlijk.
      Het probleem is als je daarvoor zo'n speciale beschermhoes koopt, ben je er dan 100% zeker van dat je die altijd op tijd rond je auto hebt zitten?
      Als het al begint te hagelen, zeker met zo'n grote bollen die schade veroorzaken, dan ga je best niet meer buiten om nog te proberen om iets te redden.
      Misschien kan je er met een motorhelm en volledig motorpak nog wel door, maar tegen dat je dat aangetrokken hebt is de bui al voorbij, en is alles wat kapot kan ook al kapot.

In 2014 was de auto van een van mijn broers ook beschadigd door die hagelbui, en hij had het geluk dat zijn auto omnium verzekerd was.
      Maar ik denk niet dat hij nu zo'n "springkasteel" gaat aankopen om rond zijn auto te trekken, elke keer dat het weerbericht voorspelt dat er kans is op hagelbuien.
      Als je onderweg bent en er komt zo'n hagelbui over, dan ben je al te laat om de beschermhoes over de auto te trekken.
      Bovendien is het op de meeste plaatsen levensgevaarlijk om je auto snel even aan de kant te zetten om de hoes er over te trekken (zeker in die omstandigheden waarin het zicht voor de andere bestuurders ook heel beperkt is).

Elk jaar valt er ook wel ergens een grote tak of zelfs een hele boom op een auto, bestaat daar ook een beschermhoes voor?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Rijden op de autostrada tijdens zo'n uitzonderlijke hagelbui zoals in 2014, ik dacht dat de wagens opzij gingen staan dacht ik (was toch nacht), stel je voor dat je ruit breekt tijdens het rijden ( mijn wagen stond toen veilig in een garage) .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Rijden op de autostrada tijdens zo'n uitzonderlijke hagelbui zoals in 2014, ik dacht dat de wagens opzij gingen staan dacht ik (was toch nacht), stel je voor dat je ruit breekt tijdens het rijden ( mijn wagen stond toen veilig in een garage).
          Ja, die gaan opzij staan omdat er een hagelbui is, niet omdat ze aangekondigd is.
          Hoe zou men al dan niet op de pechstrook dan tijdig die bescherming kunnen aanbrengen?
          Die ruit kan stuk gaan, maar voor ze er ook uit vliegt of stukken binnen komen, dan moet het toch al heel erg zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Het was dan ook heel erg he.
            Ik heb het allang niet meer over die hoes.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Working...
            X