Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VGA versus DVI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: VGA versus DVI

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ik gebruik ook al minstens 10 jaar DVI, ondertussen al een oude standaard.
    Maar we spreken hier over een 22 inch scherm waarschijnlijk met een 1680x1050 resolutie, en waarschijnlijk niet de top gezien de VGA aansluiting.

Voor de paar EUR die HDMI naar DVI kabel kost zou TS het zeker moeten doen, en kan hij dan misschien vertellen of het beter is, zo weten we het allemaal.

PS: alhoewel mijn scherm 10 bits kleuren kan weergeven doet Lightroom dat niet zodat het voor mij geen zin heeft een grafische kaart met Displayport te monteren, DVI of HDMI doen het prima voor 1920x1200.
    Klopt, ik dacht dat TS een 24inch scherm had met die verschillende aansluitmogelijkheden ook op zijn grafische kaart, maar blijkbaar niet goed gelezen dan van mij ??
    Indien ik fout was .. sorry dan

Trouwens ik wist niet dat LR geen 10bit ondersteund, dan maakt het uiteraard ook niet uit om een grafische kaart te kopen die 30bit signaal uitgeeft (3x10bit)

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 29 juni 2020, 00:57. Reden: typo
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

VGA versus DVI

Maar we spreken hier over een 22 inch scherm waarschijnlijk met een 1680x1050 resolutie, en waarschijnlijk niet de top gezien de VGA aansluiting.
      Wat heeft VGA te maken met niet top zijn?

Mijn Dell UltraSharp 27” met resolutie van 2560 X 1440 heeft zowel DisplayPort, DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub) aansluitingen en indertijd was dit toch een redelijk duur scherm in de hogere reeks.

Ik weet het, ondertussen liggen de resoluties nog een pak hoger. [emoji6]

TS heeft blijkbaar toch ook HDMI en DisplayPort op zijn scherm, tenzij ik dat verkeerd begreep.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Mijn Dell UltraSharp 27” met resolutie van 2560 X 1440 heeft zowel DisplayPort, DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub) aansluitingen en indertijd was dit toch een redelijk duur scherm in de hogere reeks.

Als het is om fotobewerking te doen en niet naar 4K films te kijken is dat meer dan voldoende
        Ik had een 4K monitor en heb deze weer weg gedaan, alles véél te klein vond ik

TS heeft blijkbaar toch ook HDMI en DisplayPort op zijn scherm, tenzij ik dat verkeerd begreep.
        Dat dacht ik dus ook, alé dat kon ik toch uit z'n tekst opmaken

grts
        Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Dat dacht ik dus ook, alé dat kon ik toch uit z'n tekst opmaken

grts
          Sieg
          Mits zijn videokaart enkel VGA en DVI heeft zie ik niet goed in waar hij anders een HDMI of DisplayPort zou willen insteken. [emoji6]

Kan dus niet anders zijn dan in zijn “modern scherm”. [emoji106]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

"Indertijd" waren er nog meer PC's en vooral laptops met alleen een VGA uitgang, vandaar.
            Mijn "goedkope" Eizo CS2420 heeft enkel DVI, HDMI en Displayport ingangen, maar vermits DVI van HDMI kan afgeleid worden is het logischer om VGA te kiezen naast HDMI en Displayport als ingangen voor een scherm.

Comment

"Indertijd" waren er nog meer PC's en vooral laptops met alleen een VGA uitgang, vandaar.
              Mijn "goedkope" Eizo CS2420 heeft enkel DVI, HDMI en Displayport ingangen, maar vermits DVI van HDMI kan afgeleid worden is het logischer om VGA te kiezen naast HDMI en Displayport als ingangen voor een scherm.
              Dat snap ik niet zo goed Jan, waarom dan kiezen voor VGA i.p.v. DVI, HDMI of Displayport
              Hoe duur een scherm is moet ieder voor zichzelf uitmaken hé, is er verschil tussen een "goedkoop" en een "duur" scherm, uiteraard
              Is het je waard om een paar duizend euro uit te geven aan een scherm, voor sommigen wel en voor anderen dan weer niet, maakt niks uit, maar het verschil is wel enorm uiteraard.

grts
              Sieg

Comment

Working...
              X