Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kruisschakelaars installeren (2 lichten met 3 lichtschakelaars)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kruisschakelaars installeren (2 lichten met 3 lichtschakelaars)

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Nou Freddy dan hebben jullie wel heel makkelijke verzekeringen hoor
    Als je bij ons stomdronken een ongeval hebt zal in eerste instantie de verzekering wel betalen aan de tegenpartij, maar na het verdere onderzoek wordt het geld weer teruggevorderd

grts
    Sieg
    Je leest niet goed je verzekeringsvoorwaarden denk ik, die regels zijn wettelijk vastgelegd en voor iedereen gelijk.
    En een tegenpartij vergoeden als ge in uw recht bent? [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Vermelding b is goed om aandachtig te lezen.
      Indien “veroorzaakt door dronkenschap”.

2. De maatschappij heeft een recht van verhaal op de verzekerde, dader van het schadegeval:
      a. die het schadegeval opzettelijk heeft veroorzaakt. Dit verhaal wordt integraal uitgeoefend en is niet onderworpen aan de beperking bepaald in artikel 24;
      b. die het schadegeval veroorzaakt heeft door een van de volgende gevallen van grove schuld: rijden in staat van dronkenschap of in een gelijkaardige toestand die het gevolg is van het gebruik van producten andere dan alcoholische dranken;
      c. indien het rijtuig gebruikt werd ingevolge een misbruik van vertrouwen, een oplichting of een verduistering; dit verhaal wordt slechts uitgeoefend tegen de dader van het misdrijf of zijn medeplichtige.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Vermelding b is goed om aandachtig te lezen.
        Indien “veroorzaakt door dronkenschap”.

2. De maatschappij heeft een recht van verhaal op de verzekerde, dader van het schadegeval:
        a. die het schadegeval opzettelijk heeft veroorzaakt. Dit verhaal wordt integraal uitgeoefend en is niet onderworpen aan de beperking bepaald in artikel 24;
        b. die het schadegeval veroorzaakt heeft door een van de volgende gevallen van grove schuld: rijden in staat van dronkenschap of in een gelijkaardige toestand die het gevolg is van het gebruik van producten andere dan alcoholische dranken;
        c. indien het rijtuig gebruikt werd ingevolge een misbruik van vertrouwen, een oplichting of een verduistering; dit verhaal wordt slechts uitgeoefend tegen de dader van het misdrijf of zijn medeplichtige.
        Awel het staat er toch duidelijk hé Freddy

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Awel het staat er toch duidelijk hé Freddy

grts
          Sieg
          Inderdaad, “veroorzaakt door“ betekent dat de dronkenschap de oorzaak moet zijn.

U bent bijvoorbeeld dronken maar rijdt ergens op omdat uw remmen plots defect zijn ... dan is dronkenschap niet de oorzaak.

U glijdt van een berg omdat er plots veel ijsvorming is, dronkenschap is niet de oorzaak.

U knalt door wazig zicht of late reactie ergens op, dronkenschap is wel de oorzaak of heeft het verergerd.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Inderdaad, “veroorzaakt door“ betekent dat de dronkenschap de oorzaak moet zijn.

U bent bijvoorbeeld dronken maar rijdt ergens op omdat uw remmen plots defect zijn ... dan is dronkenschap niet de oorzaak.
            U glijdt van een berg omdat er plots veel ijsvorming is, dronkenschap is niet de oorzaak.
            U knalt door wazig zicht of late reactie ergens op, dronkenschap is wel de oorzaak.
            Hangt er vanaf hoe je het zelf interpreteert hé, je kan alles voor jezelf in positieve zin draaien maar reken er maar op dat verzekering het in hun voordeel zal draaien.
            1 je had misschien toch tijdig kunnen stoppen als je niet dronken was
            2 Je had waarschijnlijk meer controle gehad over je wagen als je niet dronken was
            3 klopt

Een vriend van mij heeft toen hij nog jong was een ongeluk gehad met zijn splinternieuwe wagen (auto was niet omnium verzekert ... inderdaad stom)
            Hij was in fout en zijn wagen was total loss en die van de tegenpartij had enorm veel schade
            Bleek door de controle van de politie dat hij dronken was, zo werden dan ook de pv opgemaakt.
            Zijn verzekering heeft de tegenpartij zonder problemen uitbetaald, dat is een feit
            Maar daarna heeft de verzekering het volledig uitbetaalde bedrag terug opgeëist van hem, waardoor hij nog vele jaartjes als jonge gast kon betalen.
            Moraal van het verhaal, hij was zijn splinternieuwe auto kwijt en mocht jarenlang de kosten van die anderen aan zijn eigen verzekering ook nog betalen
            Bleek naderhand dat de tegenpartij ook nog beklag had gedaan voor medische redenen, ook dat heeft hij moeten betalen
            Ondertussen, vele jaren later is hij er vanaf maar heeft 'm veel geld gekost.
            Dus ik spreek niet over hetgeen in de lettertjes staat Freddy maar wel over hetgeen in ondervonden heb in mijn vriendenkring

Nog een voorbeeld, hier bij ons in de buurt is een huis afgebrand vele jaren geleden
            Eerste wat de verzekering toen bij die mensen gedaan heeft was de papieren opvragen van het bewijs van reiniging gasketel
            Uiteraard konden die mensen dat niet voorleggen omdat het totale huis gelijk lag met de grond
            Gelukkig kon het bedrijf wat die reiniging gedaan had daar een kopie van bezorgen aan die mensen die op dat moment dakloos waren.
            Alles was gelukkig in orde en kregen alles uitbetaald zodat ze opnieuw konden starten

Twee voorbeelden om te laten zien dat een verzekering niet zomaar uitbetaald, dan spreek ik uit ondervinding in de vriendenkrijg

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 24 juni 2020, 15:32. Reden: typo

Comment

Een ex buur waar we vroeger woonden kon niet eens zijn naam meer schrijven, ongeval gehad en enkel veroordeeld voor dronkenschap.
              Geen cent betaald aan verzekering omdat dronkenschap niet als oorzaak bewezen werd.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dan heb jij een hele goede verzekering Geert, hier bij ons is geen keuring = niet gedekt bij brand

grts
                Sieg
                Zeg dan maar dag tegen die verzekering. Ons huis is van de jaren 60 en de installatie is zeker niet gekeurd. Het gedeelte dat ik vernieuwd heb, keuken, achterbouw, garage, badkamer is technisch in orde (hoop ik toch), de rest is nog in zijn originele toestand. Geen enkel stopcontact met aarding. Al de huizen van die ouderdom en/of ouder hun toestand zal zeker niet beter zijn. Die mensen zouden allemaal achter hun geld kunnen fluiten bij brand als ik jou zou mogen geloven.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Als het van de verzekeringsmaatschappij afhangt kan je fluiten achter je geld.

Hier hebben ze proberen inbreken. Ee zijn niet binnen geraakt omdat de voordeur met 3-puntsluitng op slot was. Wel, de verzekering weigert de voordeur te laten herstellen want ze zijn niet binnen geraakt dus er is geen spraken van INbraak.

Comment

Dan heb jij een hele goede verzekering Geert, hier bij ons is geen keuring = niet gedekt bij brand

grts
                    Sieg
                    Ik had het over het jaarlijks of tweejaarlijks onderhoud van de condensatieketel Sieg sommigen beweerden als je dat niet doet, dat bij brand van uit de stook ruimte de verzekering niet zou tussen komen.
                    Deze van ons wordt amper gebruikt wegens warmtepompen, (iets van 300 kubieke meter aardgas per jaar)
                    Daarom dat ik daar navraag naar gedaan heb, staat ook zo bepaald, lees volgende eens.

Last edited by Guest42; 25 juni 2020, 05:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Hier hebben ze proberen inbreken. Ee zijn niet binnen geraakt omdat de voordeur met 3-puntsluitng op slot was. Wel, de verzekering weigert de voordeur te laten herstellen want ze zijn niet binnen geraakt dus er is geen spraken van INbraak.
                      Slechte verzekering ... zoek een polis dat inbraak en poging tot inbraak dekt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Geen probleem bij een kruisschakelaarsverzekering.

Comment

Ik had wel mijn bedenkingen bij Chinees schakelmateriaal, maar heb zelf ook al een Chinese schakelaar van de Chinese Brico gebruikt.
                          In onze urbanisatie staat een gebouw met 40 appartementen. Als je buitengaat is er een drukschakelaar om de deur te openen. De originele schakelaar van Ticino heeft het 4 maanden overleefd. Ik ging net even over en weer naar België en bracht een schakelaar van NIKO mee. Die heeft het 6 maanden overleefd. In afwachting van iets professioneel van Telemecanique plaatste ik een Chinese schakelaar van 1,75€. Die werkt nu al 8 jaar zonder problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Ik had wel mijn bedenkingen bij Chinees schakelmateriaal, maar heb zelf ook al een Chinese schakelaar van de Chinese Brico gebruikt.
                            In onze urbanisatie staat een gebouw met 40 appartementen. Als je buitengaat is er een drukschakelaar om de deur te openen. De originele schakelaar van Ticino heeft het 4 maanden overleefd. Ik ging net even over en weer naar België en bracht een schakelaar van NIKO mee. Die heeft het 6 maanden overleefd. In afwachting van iets professioneel van Telemecanique plaatste ik een Chinese schakelaar van 1,75€. Die werkt nu al 8 jaar zonder problemen.
                            Tjah het kan verkeren uiteraard
                            Doch hier in huis alles van Niko, ondertussen bijna 30 jaar oud en nog nooit iets kapot gegaan of iets dat niet werkte
                            Ben nu wel bezig om stilaan alles te vervangen door een nieuwer smart systeem, ook van Niko trouwens.
                            Denk dat dit nieuwe materiaal zo lang niet zal meegaan

grts
                            Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Bij ons al twee maal proberen inbreken, en de verzekering heeft al 2 maal betaald... Maar zit wel een franchise op van rond de 700 €, en de kosten waren beide keren rond de 1000 €. Dus kost het mij toch 1400 €
                              En ik denk dat de standaard woningverzekering (brand, waterschade, ...) ook wettelijk gereglementeerd is.

Comment

Working...
                              X