Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke printer ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke printer ?

    Ik heb A3 en A4 Canon Pixma inktjetprinters van 10 jaar oud. De A3 printer wordt slechts 1 keer per jaar gebruikt. Nog nooit verstopte koppen gehad.
    Ik druk wel eerst een testpagina af ter controle om geen blad A3 fotopapier te verknoeien, het zou maar eens kunnen gebeuren.
    Wel altijd met originele Canon BCI-6 patronen (die zelfs niet meer bij Mediamarkt te koop zijn). Af en toe koop ik er via 2dehands.be van verkopers die nog reserve patronen hebben, maar een defecte printer. Dan vragen ze een € of 3 tegenover de normale prijs van 12 tot 15€.
    Er komen hier regelmatig buren langs om hun vliegtuigtickets af te drukken (met mijn laserprinter). Zij hebben allemaal een goedkope HP printer maar iedere keer als ze op verlof komen zijn de printkoppen uitgedroogd. Als ze dan 50€ moeten betalen voor 2 cartridges in een printer-scanner van 40€, hebben ze snel de weg naar mij gevonden.
    Voor mijn HP 1103W laserprinter kost de originele toner 75€. Onlangs hier naar een nieuwe tonershop geweest. Daar kosten de namaak cartridges 18€. De verkoper vroeg of ik er nog lege had. Een refill kost 8€ als je zelf een lege cartridge meebrengt. In het vervolg gaan mijn lege cartridges niet meer in de vuilbak !
    Onder normale omstandigheden print ik ongeveer 500 pagina's per maand. Sedert 15 maart slechts 120 pagina's afgedrukt. We zijn hier maar met 3 van de 124 eigenaars.

    Comment


    • #17
      Re: Welke printer ?

      Ik kan jullie uren entertainen over printers. Als je plaats, tijd en geduld hebt - koop een oude laserjet van een bedrijf over. Je betaalt niks - krijgt met wat geluk nog bakken toners - en de herstelonderdelen zijn wellicht nog vlot verkrijgbaar. Dat kan je eenvoudig leren zelfs. Met de recentere toestellen is 't helaas verleden tijd - ze kijken alle parts na die nagekeken kunnen worden (vooral ovens en andere units). Idem voor Brother. Vroeger hadden die een hele goeie technische dienst - nu ook verificatie met chips en hoge prijzen voor spare-parts - zeker in vergelijking met de kost van een nieuwe drukker. Maar wat wil je - voor 450€ heb je een bedrijfsdrukker met recto-verso en PS ingebouwd. Eens je veel drukt - en boven de 30k copies gaat - is't drum vervangen, oven vervangen en begint de prijs zwaar door te tikken. Weggooien is dan de optie (200€ voor een oven, 150€ voor een drum - da's veel) - en een volgend model steken (dat werkt zelfs zonder de drivers te vervangen - enkel zien dat 't ipnummer matcht, ideaal voor luie mensen - ik ben dus lui).

      Dus notex - begrijp ik dat u voor 8€ die refill wil doen. Af en toe ga je toch een nieuwe toner moeten steken - om een nieuwe drum te krijgen - maar goed - tegen uw tempo is dat een keer per jaar, mogelijks een keer per 2 jaar. Heerlijk te lezen dat je HP te grazen neemt.

      Comment

      Working...
      X