Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen bosmaaier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Problemen bosmaaier

    Zal dan ook topkwaliteit in topconditie zijn zeker?
    Waar denk je dat de europese leveranciers hun producten halen?
    Ik moet 3-4w wachten op mijn bestelling van een filtertje en het membraan bij een online shop in nl. (zegt genoeg denk ik)
    Bij dezelfde winkel carburator 66€, bangood 7€ winstmarge: x10 , niet slecht
    De tijd dat china rommel levert is voorbij , ik heb er tientallen audits gedaan in hun fabrieken, natuurlijk zitten er nog knoeiers tussen, maar globaal gezien moeten hun professionele werkplaatsen niet onderdoen voor de onze , integendeel.
    Die carburator wordt zowat in alle kleine motoren gebruikt, is dus een serie product, zou erg goed kunnen dat het origineel uit dezelfde fabriek komt
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

    Comment


    • #17
      Re: Problemen bosmaaier

      Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
      Waar denk je dat de europese leveranciers hun producten halen?
      Ik moet 3-4w wachten op mijn bestelling van een filtertje en het membraan bij een online shop in nl. (zegt genoeg denk ik)
      Bij dezelfde winkel carburator 66€, bangood 7€ winstmarge: x10 , niet slecht
      De tijd dat china rommel levert is voorbij , ik heb er tientallen audits gedaan in hun fabrieken, natuurlijk zitten er nog knoeiers tussen, maar globaal gezien moeten hun professionele werkplaatsen niet onderdoen voor de onze , integendeel.
      Die carburator wordt zowat in alle kleine motoren gebruikt, is dus een serie product, zou erg goed kunnen dat het origineel uit dezelfde fabriek komt
      Ik volg die gedachtengang. Alles hier ligt ook op zijn g*t als de verbinding naar ginder achter uitvalt want het komt nu eenmaal allemaal van daar. Tegenwoordig moet je soms wat oppassen want ze beginnen postkosten aan te rekenen. Eigenlijk niet meer dan normaal, maar ze zijn nog niet zo slim van bestellingen te groeperen om die kosten te drukken.

      En knoeiers zitten er overal, daar hebben ze geen monopolie over!

      Comment


      • #18
        Re: Problemen bosmaaier

        Hier vind je een heleboel informatie over die carburators en hoe je ze het best kan reinigen als er iets verstopt zit: https://www.youtube.com/results?sear...teur+bosmaaier
        https://www.youtube.com/watch?v=WJL8uEZbRnw
        Bedankt, ik heb er inderdaad uitleg over een identieke carburator gevonden, ik ga hem nu toch nog eens opengooien.
        blijkbaar zit er ook inwendig een filtertje in kan natuurlijk na 15j ook verstopt zijn, ben benieuwd
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #19
          Re: Problemen bosmaaier

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          blijkbaar zit er ook inwendig een filtertje in kan natuurlijk na 15j ook verstopt zijn, ben benieuwd
          Dat filtertje zit voor de hoofdsproeier, als daar niet voldoende brandstof door kan dan krijg je het probleem dat je in de eerste post hebt beschreven (stilvallen als je gas geeft).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Problemen bosmaaier

            Nog even een update:
            De Bosmaaier draait terug , alles ok
            Nog niets vervangen, onderdelen zijn nog steeds niet aangekomen (van Nederland)
            exact de dezelfde carburator is beschreven op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=MJPWB6yCezA<
            aan de hand hiervan, de carburator nog eens volledig open gemaakt en gekuist, ook ditmaal de hoofdsproeier en filter gevonden.
            Wilde eerst niet starten, maar na 1 uur in de volle zon gezet zodat hij goed warm had en hij was meteen vertrokken
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • #21
              Re: Problemen bosmaaier

              Dan heb je binnenkort reserve onderdelen als de carburator aankomt.
              Maar als dat probleem zich nog eens voordoet dan heb je de nieuwe onderdelen eigenlijk ook weer niet nodig.

              Aan zo'n kleine carburator kan niet veel stuk gaan, de kans dat er ergens iets verstopt zit is vele malen groter dan dat er werkelijk iets kapot is, toch zeker als zo'n apparaat maar een paar keer per jaar wordt gebruikt.
              Bij dat soort machines zal slijtage wel een probleem worden als die dagelijks worden gebruikt, maar als dat motortje maar een paar uur per jaar draait dan zal het heel lang duren vooraleer dat versleten is.
              Last edited by Black B@ndit; 2 juni 2020, 16:07.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Problemen bosmaaier

                Hier toch nog een update:
                Na vervangen van de meeste filtertjes en dichtingen, sproeier en filters opnieuw gekuist, hij draait maar met horten en stoten, moet op halve choke staan om op volle toeren kunnen te kunnen draaien.

                Uiteindelijk toch die carburator besteld in China, 3 weken wachten , is ondertussen aangekomen, gemonteerd, 2x trekken en daar gaat hij , net als nieuw, niet te geloven dat hij zo soepel draait.
                De originele heeft geen regelschroef voor het mengsel, de nieuwe wel, maar stond perfect ingesteld
                Kostprijs: 9€+2€ verzendkosten, aan die paar filtertjes en dichtingen ben ik 3x zoveel kwijt.
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #23
                  Re: Problemen bosmaaier

                  Bedankt voor de feedback, Beertje!
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Re: Problemen bosmaaier

                    Dank je Beertje, moet mijn carburateur nog monteren, maar klinkt goed😃

                    Comment


                    • #25
                      Re: Problemen bosmaaier

                      Ok, late update... Dus uiteindelijk de carburator gemonteerd, een uurtje werk, en alles werkt weeral zoals vroeger... Kostprijs om en bij de 15 Euro, ipv 130 bij "lokale handelaar"

                      Comment

                      Working...
                      X