Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pakje van ome Ali ontvangen vandaag ;)
Collapse
X
-
-
Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]
Cargovluchten aankomst Zaventem
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichthttp://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Klopt, Bart. Ali via Luik, ik heb nog enkele onderdelen onderweg via eBay in China:
2020-05-08 04:15 BE, BRUSSELS NATL, Flight landed in destination country
2020-05-01 15:07 DE, FRANKFURT MAIN, Flight landed in destination country
2020-04-28 02:37 CN, SHENZHEN, Flight departed from origin countrHombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtKlopt, Bart. Ali via Luik, ik heb nog enkele onderdelen onderweg via eBay in China:
2020-05-08 04:15 BE, BRUSSELS NATL, Flight landed in destination country
2020-05-01 15:07 DE, FRANKFURT MAIN, Flight landed in destination country
2020-04-28 02:37 CN, SHENZHEN, Flight departed from origin countr
Anderen staat voor Ali gewoon “aangekomen in land van bestemming “.
Blijkbaar zijn er ook leveringen van Ali per trein naar Luik?
Uw andere zendingen via eBay zijn precies wel in Zaventem toegekomen?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtBlijkbaar zijn er ook leveringen van Ali per trein naar Luik?
Ik heb gisteren een nief smartfeun besteld bij Bolleke en PostNL is al onderweg. Pakje wordt geleverd tussen 12h00 en 16h00 als ze tot in Mol geraken.
Heb al 2 x zo'n t&t gehad en toch niemand gezien of gehoord, maar de dag erna werd het pakje netjes afgeleverd op mijn trottoir.
Nu zou het dus maandag kunnen zijn.
Waait en sie, ai hope schie deliverd toedaai.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtIk heb gisteren een nief smartfeun besteld bij Bolleke en PostNL is al onderweg.
Vier keer was het ook effectief een dag of twee later, zelfs dat er bij eentje stond dat het onderweg was voor levering.
DPD heeft blijkbaar nog grotere vertragingen, gemiddeld vier tot vijf dagen.
Enige dat wel op tijd kwam is eentje van CB, blijkbaar sturen die ook plots met PostNL.
Misschien omdat bPost een Corona-toeslag vraagt op elk pakje?
Hopelijk kan je straks terug bellen met je nieuw speelgoed. [emoji6]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDe laatste drie weken al verschillende pakjes gehad die met PostNL kwamen en bij elke tracking stond meteen dat het mogelijks vertraagd toe kon komen.
Vier keer was het ook effectief een dag of twee later, zelfs dat er bij eentje stond dat het onderweg was voor levering.
DPD heeft blijkbaar nog grotere vertragingen, gemiddeld vier tot vijf dagen.
Enige dat wel op tijd kwam is eentje van CB, blijkbaar sturen die ook plots met PostNL.
Misschien omdat bPost een Corona-toeslag vraagt op elk pakje?
Hopelijk kan je straks terug bellen met je nieuw speelgoed. [emoji6]
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtPakje is om 12h37 afgeleverd.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
En mij toch nog eens laten vangen aan Aliexpress.
Waterpas in statief naar de vaantjes en bij Benro is dat niet los verkrijgbaar (schande).
Ik ben niet van Mol en daarbij ga ik naar elke boom kijken om te zien waar het noorden zich bevind, en dus bestel ik er kompas.
Bestelling bij twee verschillende winkeltjes.
Van het kompas krijg ik mail dat ik betaald had en dat de goederen binnen 4 dagen zouden opgestuurd worden en dan zou het nog 32 dagen duren voor ik het "mogelijk" zou aankrijgen.
Pas op 30/09/20kan ik een klacht indienen als het niet is aangekomen.
Voor het waterpas heb ik geen bevestiging gekregen dat ik betaald heb.
Het zou daar 7 dagen blijven liggen voor ze het opsturen en reclameren kan ook maar pas na 30/09/20.
Dacht dat in China de corona verdwenen was, blijkbaar niet dus.
Bij Amazon hadden ze ook geen waterpasjes voor mijn statief.
We zijn weer weg om een maand of langer op Ali-no-express.
Gingen ze nu een depot openen in Luik of niet, wel onder de naam Alibaba?
Comment
-
-
De ene bestelling wordt snel geleverd, terwijl je voor een andere heel wat meer geduld moet hebben.
Ik heb onlangs een pakje aangekregen dat supersnel werd geleverd, 11 dagen was het record tijdens de laatste maanden.
Om een of andere reden zijn pakjes van de Ugreen store op Aliexpress altijd een stuk sneller hier (ik had een bluetooth transmitter nodig om de draadloze koptelefoon op de tv aan te sluiten, en met Ugreen kabeltjes heb ik nog nooit problemen gehad).
Een andere bestelling (heb ik hier al eerder vermeld, remblokken voor de fiets), besteld in januari, is uiteindelijk nooit aangekomen, en die is ondertussen terugbetaald (ik heb er opnieuw besteld, hopelijk geraken die wel hier).
Bij sommige bestellingen zie je niet veel vooruitgang als je naar de tracking info kijkt, pakjes blijven soms heel lang op dezelfde locatie (het duurt soms ook lang voor ze echt vertrekken bij de verkoper).
De plaatsen waar de pakjes het langst blijven hangen is de luchthaven waar ze vertrekken (als het door de douane is geraakt dan is het volgens de tracking info al "vertrokken", maar er is waarschijnlijk niet altijd meteen plaats in de vertrekkende vliegtuigen), en hier in België heeft de douane het ook heel druk, want daar duurt het gewoonlijk ook meer dan een week vooraleer de pakjes aan de post worden meegegeven.
En heel goedkope pakjes komen soms met de trein, ik heb ooit zo'n tracking gezien van een pakje dat via onder andere Kazachstan en Rusland naar hier was geraakt, in dat geval zijn de pakjes ook veel langer onderweg.
Het was toen wel interessant om via Google Maps te bekijken waar die "tracking points" zich allemaal bevonden.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Het kan nog sneller, vorige week dinsdag iets besteld bij Aliexpress en het werd vandaag al geleverd (door GLS).
Ik kon kiezen of het vanuit China of Spanje werd geleverd, vanuit Spanje kwam er wel 4,87 euro bij voor de verzending, maar omdat ik geen zin had om er lang op te wachten heb ik dus wat meer betaald (levering vanuit China zou gratis geweest zijn).
Ondertussen zijn er nog een paar bestellingen die al ongeveer twee maanden onderweg zijn, een van die pakjes wacht in Luik al meer dan 2 weken op verwerking door de douane (misschien zijn ze daar allemaal op verlof vertrokken?)...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment