Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe GSM, aber welche sagen Sie?
Collapse
X
-
-
Re: Nieuwe GSM, aber welche sagen Sie?
Het is hier nu wel een fotoforum, maar of een gsm foto's kan nemen is nu eens het minste van mijn zorgen. Ontvangst, batterij en gebruiksgemak zijn voor mij veel belangrijker.
Van het werk heb ik ook zo'n S5. Op de meeste plaatsen op het werk kan ik daar niet mee bellen! In het hoofdgebouw is van die zonnewerende folie op de ramen met metaal. Als je niet vlak tegen het raam gaat staan dan valt de verbinding weg of is de klank zo slecht dat jij de andere niet verstaat of die jou niet meer hoort. In het andere gebouw is zoveel wapening in het beton dat als je niet op 5m van een raam staat er geen ontvangst is. Met mijn stokoude Nokia (zelfs geen smartphone): geen probleem. In het hoofdgebouw volle ontvangst en goed verstaanbaar overal. In de bunker is het ook minder, maar ik kan tenminste bellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtVan het werk heb ik ook zo'n S5. Op de meeste plaatsen op het werk kan ik daar niet mee bellen! In het hoofdgebouw is van die zonnewerende folie op de ramen met metaal. Als je niet vlak tegen het raam gaat staan dan valt de verbinding weg of is de klank zo slecht dat jij de andere niet verstaat of die jou niet meer hoort. In het andere gebouw is zoveel wapening in het beton dat als je niet op 5m van een raam staat er geen ontvangst is. Met mijn stokoude Nokia (zelfs geen smartphone): geen probleem. In het hoofdgebouw volle ontvangst en goed verstaanbaar overal. In de bunker is het ook minder, maar ik kan tenminste bellen.
Recente toestellen zijn zodanig beperkt tegenover vroeger. [emoji6]
En uiteraard is een kooi van Faraday niet ideaal om iets te ontvangen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Velen antwoorden hier zonder eerst mijn openingspost te lezen, jammer
Natuurlijk heb ik een telefoon of GSM of SF in de eerste plaats nodig om te bellen en gebeld te worden.
Maar aangezien ik niks hoor als mijn kleinzoon belt dan scheelt er iets aan.
Als mijn echtgenote gebeld heeft of ik naar haar kan ik niet inhaken en blijft mijn S5 online.
En ja, is dat nu een doodzonde om ook uit te kijken naar een toestel met een goede camera
En een smartphone mag hoogstens € 250 kosten.
En die Motorola g8 Power leek mij geschikt.
Dus mijn vraag was of hier iemand ondervinding met dat toestel had.
Kon iemand mij een nog beter alternatief aanbevelen.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Al eens een hardware reset voor je S5 overwogen Luc? Er wel voor zorgen dat je eerste een backup op je pc maakt.
Moet je trouwen ook doen als je een nieuwe zou kopen.
Comment
-
Ik heb geen Motorola meer, maar heb wel een Motorola G3 gehad, tot de batterij het heeft begeven. Ik was zeer tevreden van die G3, de fotokwaliteit was maar zozo, maar een S5 is (was) dan wel een "vlaggenschip", een top of the range toestel dus (met een uitstekende camera), terwijl de G3 zich aan de onderste tree van die ladder bevond. Je kan gewoon de camera niet vergelijken die bij een toptoestel zoveel beter is (moet zijn).
Een goedkoper alternatief voor de G8 is de Motorola One met AndroidOne.
Op https://www.gsmarena.com/ (engelstalig) kan je smartphones uitkiezen adhv allerlei criteria, maar alhoewel de website de in de wereld verkrijgbare phones test en bespreekt is ze wel meer gericht naar de Aziatische markt. Maar wat ik eigenlijk bedoel met deze link is dat je een specifieke smartphone kan opzoeken, de review lezen maar ook de specifiek de foto's beter kan bekijken. En je hebt de mogelijkheid de foto's rechtstreeks te vergelijken met de zelfde foto's (ik denk zelfs met 2) ander toestellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtVelen antwoorden hier zonder eerst mijn openingspost te lezen, jammer
.....
Dus mijn vraag was of hier iemand ondervinding met dat toestel had.
Kon iemand mij een nog beter alternatief aanbevelen.
De raad van Demeyereg hierboven om eens een fabrieksreset te doen is een goed idee. Mijn werk S5 heeft ook een tijd zo'n kuren gehad. Die was op een bepaald moment zo traag dat ik niet meer kon opnemen voor het bellen stopte. Ook geen geluid meer bij een sms. En dat is zo opgelost geraakt. En als de batterij niet meer lang genoeg meegaat, dan is een nieuwe batterij misschien ook geen slechte oplossing. Tenslotte kan je bij dat toestel de batterij nog vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht1) Maar aangezien ik niks hoor als mijn kleinzoon belt dan scheelt er iets aan.
2) Als mijn echtgenote gebeld heeft of ik naar haar kan ik niet inhaken en blijft mijn S5 online.
Mocht dat wel zo zijn, dan zou dat bij elk gesprek zijn.
Kan evengoed aan de verbinding liggen of iets dat fout gelopen is langs de kant van de provider of bij uw kleinzoon.
Als uw kleinzoon net op limiet van ontvangst zit, dan kan het zijn dat de verbinding gemaakt werd maar dat ge toch niets hoort.
Dit hoeft dus zeker niet langs uw kant te liggen, tenminste als je dan zelf ook,voldoende,ontvangst hebt.
Tenzij het volume op nul stond uiteraard, maar dat zal je zelf wel weten. [emoji6]
2) Neerleggen is ook een signaal, kan afhankelijk hoe je dit gebruikt verschillende oorzaken hebben.
Uw scherm of vinger is te vettig/vochtig zodat hij de functie niet aanvaardt.
Als uw scherm beschadigd id ter hoogte van die virtuele toets, maar de kans is klein want dan zouden andere zaken op die plaats ook niet meer werken.
Als dat ingesteld is, dan kan je ook proberen neerleggen met de aan/uit toets.
Idem als hiervoor ... ergens tijdelijk iets fout.
Het zijn zaken die men met elke smartphone of gsm eens kan voorhebben.
Eens herstarten als blijkt dat die flipt kan in sommige gevallen ook helpen.
Mocht ik van u zijn, ik zou geen overhaaste besluiten trekken op iets dat zich eenmalig heeft voorgedaan.
Het is geen ervaring met een goedkoop toestel, maar mogelijks een reden om dat van u nog niet weg te doen.
En een smartphone dat het twee dagen uithoudt zonder laden is nog niet zo slecht, er bestaat veel erger. [emoji6]
Een batterij kost ook niet zo veel indien deze echt defect is.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtDe raad van Demeyereg hierboven om eens een fabrieksreset te doen is een goed idee.Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtAl eens een hardware reset voor je S5 overwogen Luc?
Al denk ik dat Demeyereg eigenlijk ook dat laatste bedoelde.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtIk snap je, en er is niks mis mee om ook een goede camera te hebben. Maar voor de meesten hier lijkt een gsm enkel om foto's te nemen.
Sociale media, internet, foto doorsturen ... heden de normaalste zaak. [emoji6]
Uiteraard is men niet verplicht deze interesses te hebben.
Eerlijk gezegd maak ik de meeste foto’s ook met mijn smartphone.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtMet een Huawei ga je in de problemen komen met je besturingssoft, sinds dhr. D. Trump ruzie zoekt met een héél groot land.
Zolang je een Huawei hebt die google-based is heb je dat probleem niet. Mijn echtgenote, dochter gebruiken hier na al jaren een Huawei zonder enig probleem.
Zelf heb ik een recenter toestel om mijn glucosesensor te kunnen uit lezen en te meetresultaten sturen naar het scherm en/of een digitale watch.
Beiden zijn Huawei en ik heb me dit nog geen seconde beklaagd.
1) beterkoop dan Samsung, ...
2) Enorm lange levensuur accu (ook al werkt de watch en smartphone continue
3) Nog steeds actueel draaiende Google-OS (ANdroid) en onlangs nog de laatste patch gedraaid.
Maar, je moet wel uitzien naar een Android-OS, google-OS.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
De wijze raad van Geert gevolgd en een reset gedaan nadat ik eerst een back-up had gemaakt.
Na de reset waren al mijn achteraf geïnstalleerde applicaties chemin.
Maar nu hoor ik de SF als de kleinzoon belt en ie trilt ook.
Als het vrouwke belt of ik bel naar het vrouwke kan ik mijnen SF weer inhaken.
Wat de foto's van mijn S5 betreft: ene keer zijn die slecht (lees heel slecht) een andere keer zijn ze redelijk en tot nog toe ben ik er niet in geslaagd een mooie scherpe te schieten.
Als ik dan de foto's van een Motorola g8 Power zie dan is dat andere koek.
Niet dat ik op safari ga trekken met enkel een SF bij, maar als ik een foto neem dan zie ik die graag scherp met mooie kleuren.
Vandaar een wens van een treffelijke SF met 3 of 4 lenzen.
Ik snap het ook wel dat zo'n SF geen foto's ga nemen gelijk een SF van € 1.400, want zoveel geld geef ik daar nooit aan uit.
Mijn S5 heb ik (volgens de vrouw) om en bij de € 500 betaald en ben er helemaal niet content mee.
Wil niet zeggen dat alle S5's slecht zijn, enkel die gemaakt op de maandag.
Iedereen en allemaal samen dank voor de tips het meedenken en de pinten.
Ben nu de courbe in.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Als je een smartphone zoekt met echt grote baterrij, en voor minder dan 300 Euro: https://www.ulefone.com/power-6.html...ampaign=normal
Heb zelf een model van 2 jaar geleden (Power 3S), mett batterij van 6000 MAh. Batterij gaat belachelijk lang mee, en toestel werkt nog altijd probleemloos.
Comment
Comment