Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

Zal ik jullie wat Limburgse getalletjes geven?

In 2019 werden 5302 overlijdens genoteerd door de krant "Het belang van Limburg" en de bijbehorende website "In Memoriam". 2600 (49,03 %) vrouwen en 2702 (50,96 %) mannen.

We zijn vandaag in de vierde maand van 2020 met 2038 overlijdens: 994 (48,77 %) vrouwen en 1044 (51,22 %) mannen.

De percentages blijven tot vandaag gelijklopend.
    In januari en februari waren er minder overlijdens dan vorig jaar, in maart en april méér.

Maar ... door die Covid-19 zijn we nog niet aan de nieuw patatten.

Begin 2021 kan ik, bij leven en welzijn, een sluitende vergelijking maken.

Blijf allemaal gezond.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik heb het nu al een paar maal gezien dat klanten aan de kassa van een supermarkt met een goor mondkapje op en die betalen met muntgeld. Als er iets snel besmet raakt is het muntgeld maar ook papiergeld wat al door vele handen is gegaan.
      De meeste winkels willen nog enkel betalingen met een bankpas maar mogen nog steeds geen geld weigeren. Overigens is een mondkapje schijnveiligheid omdat je die minstens drie keer per dag moet vervangen en je ze ook niet mag aanraken.
      De NL regering ontmoedigt het gebruik van mondkapjes bij de burgers zij adviseren voldoende afstand te houden van anderen; vaak je handen te ontsmetten en zoveel als mogelijk thuis blijven. Tevens is er een tekort aan mondkapjes voor in de verpleeg-verzorgingshuizen; ziekenhuizen en thuiszorg waar ze steeds na iedere behandeling of bezoek aan een persoon vervangen moeten worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Zal ik jullie wat Limburgse getalletjes geven?

In 2019 werden 5302 overlijdens genoteerd door de krant "Het belang van Limburg" en de bijbehorende website "In Memoriam". 2600 (49,03 %) vrouwen en 2702 (50,96 %) mannen.

We zijn vandaag in de vierde maand van 2020 met 2038 overlijdens: 994 (48,77 %) vrouwen en 1044 (51,22 %) mannen.

De percentages blijven tot vandaag gelijklopend.
        In januari en februari waren er minder overlijdens dan vorig jaar, in maart en april méér.

Maar ... door die Covid-19 zijn we nog niet aan de nieuw patatten.

Begin 2021 kan ik, bij leven en welzijn, een sluitende vergelijking maken.

Blijf allemaal gezond.
        Secretaris-generaal van de Verenigde Naties Antonio Guterres maakt er een punt van: “Vrouwen en meisjes zullen het hardst getroffen worden door deze pandemie, maar zij zullen ook de ruggengraat vormen van het herstel in de gemeenschappen.” Een pandemie vraagt dan ook een gendergerichte aanpak op veel domeinen. Wij zetten enkele punten op een rij waar mannen en vrouwen anders getroffen worden door de coronacrisis.

Comment

Working...
        X