Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

chat software zonder accounts?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: chat software zonder accounts?

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Geen Microsoft account, geen facebook, geen google, geen instagram, geen twitter.
    Gewoon telefonieren?

Comment

Jitsi!

Gratis. Open source. Geen account. PC en Smartphone.

Learn more about Jitsi, a free open-source video conferencing software for web & mobile. Make a call, launch on your own servers, integrate into your app, and more.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Je hebt altijd een login nodig. anders kun je niet iemand contacteren (hoe ga je anders elkaar identificeren om met elkaar te kunnen communiceren?)
        Niet juist. Je kunt een met een wachtwoord beveiligde zelf gekozen url delen. bv met https://meet.jit.si/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Gewoon telefonieren?
          Dat zou inderdaad het simpelste zijn. Maar de andere kant is iemand die alles liever via tekst doet en afstand bewaart. Praten en face-2-face zijn moeilijk, soms heel moeilijk. Al vele malen geprobeerd maar dat lukt niet. Ik ga er niet dieper op in, er zullen er zijn die het probleem direct herkenen.

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Jitsi!

Gratis. Open source. Geen account. PC en Smartphone.

Learn more about Jitsi, a free open-source video conferencing software for web & mobile. Make a call, launch on your own servers, integrate into your app, and more.

https://computertotaal.nl/artikelen/...crosoft-teams/
          Die stond ook in de lijst waar ik Tox gevonden had. Maar ik had de indruk dat het enkel video was. Als je ervaring mee hebt, kan je dan zeggen of enkel tekst chat ook een optie is?

Comment

Wat is nu het probleem om een Skype of andere account aan te maken?
            Kost veel minder moeite dan dagen zitten zoeken naar een of andere oplossing waar niemand met zekerheid van weet of het correct en eerlijk werkt.
            Als het enkel is om met u te communiceren, maak dan desnoods zelf twee accounts aan als die andere het niet kan en geef de logingegevens door.
            Wat een gedoe om met iemand te kunnen communiceren, subiet is de corona-crisis door voordat je een letter gestuurd hebt. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Die stond ook in de lijst waar ik Tox gevonden had. Maar ik had de indruk dat het enkel video was. Als je ervaring mee hebt, kan je dan zeggen of enkel tekst chat ook een optie is?
              Ja. Je kunt Camera en Microfoon uitzetten. Daarna Chat beginnnen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wat is nu het probleem om een Skype of andere account aan te maken?
                Kost veel minder moeite dan dagen zitten zoeken naar een of andere oplossing waar niemand met zekerheid van weet of het correct en eerlijk werkt.
                Als het enkel is om met u te communiceren, maak dan desnoods zelf twee accounts aan als die andere het niet kan en geef de logingegevens door.
                Wat een gedoe om met iemand te kunnen communiceren, subiet is de corona-crisis door voordat je een letter gestuurd hebt. [emoji6]
                Zelfs zonder dat allemaal is communiceren met die persoon een hele opgave. Geloof me.

Comment

Zelfs zonder dat allemaal is communiceren met die persoon een hele opgave. Geloof me.
                  Vertel hem dat je het advies om Jitsi te gebruiken van een Nederlandse rijksambtenaar met 40 jaar ICT ervaring hebt gekregen

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                    Vertel hem dat je het advies om Jitsi te gebruiken van een Nederlandse rijksambtenaar met 40 jaar ICT ervaring hebt gekregen

Jan
                    Het zal al weken/maanden duren om het zover te krijgen dat er eender welke chatsoft gebruikt wordt. Ik mag al blij zijn als het antwoord op een eenvoudige email binnen de week komt. Vandaar dat ik tekstchat wil proberen. Als ik op voorhand kan verzekeren dat er geen audio/video nodig is zal het al misschien wat vlotter gaan.

Comment

een of andere IRC client gebruiken?
                      Geen idee welke er tegenwoordig nog bestaan, maar bekijk de wiki eens ;-)
                      Mirc was vroeger een hele goede, en Trillian herinner ik mij ook nog.

Meer info --> Internet_Relay_Chat#Clients

Comment

Working...
                      X