Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grasmaaier MAKITA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Grasmaaier MAKITA

    Toch nog even checken met EGO grasmaaier eigenaars:

    (Ik hoop dat de video uploads zijn gelukt: dit zijn de geluiden die mijn nieuwe grasmaaier maakt

    - bij het normaal rijden https://youtu.be/CO82G9bi87k
    - en bij het achteruit bollen tijdens het wegbergen https://youtu.be/tT_C3VrFIVY

    Wat denken jullie?

    Comment


    • #77
      Grasmaaier MAKITA

      Da’s niet normaal.
      Een beetje geratel heb je wel maar dit is extreem.
      Uw links kan ik niet aanklikken, daarom heb ik ze hier nog eens geplaatst.

      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Re: Grasmaaier MAKITA

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Da’s niet normaal.
        Een beetje geratel heb je wel maar dit is extreem.
        Uw links kan ik niet aanklikken, daarom heb ik ze hier nog eens geplaatst.

        https://youtu.be/tT_C3VrFIVY
        Mij lijkt het ook niet normaal. Ik ga naar de dealer terug. Vorige keer in de winkel viel het mee maar allicht speelde het feit dat ik daar maar 3m ver kon lopen.
        Bedankt voor de link correctie. Mogelijks heb ik de gecopieerde tekst vergeten linken via het toepasselijke icoontje.

        Comment


        • #79
          Grasmaaier MAKITA

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          Mij lijkt het ook niet normaal. Ik ga naar de dealer terug. Vorige keer in de winkel viel het mee maar allicht speelde het feit dat ik daar maar 3m ver kon lopen.
          Bedankt voor de link correctie. Mogelijks heb ik de gecopieerde tekst vergeten linken via het toepasselijke icoontje.
          Een licht getik is normaal, maar dit is toch heel luid hoor.
          Gebaseerd op uw filmpje natuurlijk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Grasmaaier MAKITA

            Ben een tijdje geleden terug geweest met de grasmaaier. Hmmm … reactie: minimalisering en ontkenning: o.a. “het is normaal, het is een machine hé, dat heb ik nu nog nooit meegemaakt, etc“ (!?).
            Ze gingen de wielen eraf nemen en roulementen eens smeren. Er ontstond toen een pittige discussie. (ik: Natuurlijk is het een machine, maar het is een nieuwe machine en ik wil een nieuwe en niet een machine die een verdacht geluid produceert en meteen moet hersteld worden).
            ‘s Anderendaags kreeg ik telefoon: ze vonden niks maar ik mocht mijn machine terug afhalen en ze gaan mijn machine inruilen voor een nieuwe, zodra de bevoorradingsproblemen (o.a. ingevolge succes verkoop) achter de rug zijn. Dat zal einde jaar zijn. Die mondelinge belofte heb ik achteraf maar op mail bevestigd, voor alle zekerheid.

            Comment


            • #81
              Re: Grasmaaier MAKITA

              Update: eind 2021 werd ik spontaan door de dealer gecontacteerd. Er was een nieuwe machine en ik mocht de vervangmachine komen inruilen tegen deze nieuwe!

              Dan toch een goede service van "de winkel in de buurt" !

              Comment


              • #82
                Re: Grasmaaier MAKITA

                Een recent probleem met mijn kleine EGO batterij van de heggenschaar :
                - de batterij had 3 groene segmenten, ik wou opladen naar 5 groene segmenten
                - in de lader gestopt, start het laden; de lader gaat snel van knipperen "25%" over "50%" naar "75%"... maar de lader stopt na korte tijd
                - op de batterij is te zien (terwijl ze in de lader zit): het vijfde segment was zogezegd aan het laden(knippert) maar de status keert terug naar vierde segment knipperend laden (terwijl de lader zelf stil blijft)
                - na verwijderen vd batterij toont die 4 of zelfs maar 3 groene segmenten

                Dit werd opgelost blijkbaar door eens een oplaadbeurt te doen met een normale (niet-snel)lader door de verkoper waar ik ze kocht. Volgens hem heb je dat soort fenomenen na een aantal keren met snelladers.
                Sedertdien 1 keer gebruikt en opnieuw geladen en dat lijkt OK.

                Nu echter een probleem met de grote batterij:
                Na het grasmaaien deze week heb ik die zoals normaal (bij 1 groen blokje resterend) met de snellader geladen (tot de lader stilvalt en de batterij 5 groene blokjes toont). Alles leek OK. De dag nadien controleer ik de status en die toont heel even 5 groene blokjes maar die worden onmiddellijk allemaal rood.

                Hierover is niets te vinden in de handleiding.
                Voor alle zekerheid probeer ik ze niet te gebruiken. Ik mag ze samen met mijn lader binnenbrengen om te testen.

                Iemand dergelijke ervaringen of enig idee wat hier aan de hand kan zijn? En is het de regel dat snelladers eigenlijk niet gepast zijn voor de goede werking ?

                Comment


                • #83
                  Re: Grasmaaier MAKITA

                  EGO battery red light flashing op Youtube: https://www.youtube.com/results?sear...light+flashing
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Grasmaaier MAKITA

                    Dank voor de link Bart.
                    Ik had al gezocht maar blijkbaar niet de goede zoekinstructie ingegeven want ik vond wel degelijk resultaten, maar niet wat uw link oplevert.
                    Er zitten goede tips bij voor het gebruik van die batterijen.
                    De derde video die ik bekeek was prijs: identiek probleem als bij mij. Die man zijn batterij werd vervangen onder garantie. Denk dat het bij mij dezelfde regeling wordt.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Grasmaaier MAKITA

                      Hopelijk heb je de batterijen ook geregistreerd bij aankoop, dan krijg je veel langere garantie.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Grasmaaier MAKITA

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Hopelijk heb je de batterijen ook geregistreerd bij aankoop, dan krijg je veel langere garantie.
                        Is inderdaad gebeurd.

                        Comment

                        Working...
                        X