Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Ik kreeg net een bericht met als titel "Je ING app of internetbankieren is niet up-to-date"

Ze hebben gelijk dat mijn ING app niet up-to-date is , ik ben daar geen klant, en ik heb daarom ook helemaal geen ING app nodig
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Toch verschiet ik daar niet van, Nete. Als ik mijn paswoord van Apple aanpas, krijg ik een bericht dat iemand in Sint-Gillis ingelogd heeft! Da's Brussel, en da's bovendien waar die gevangenis is! Blijkbaar kunnen (of willen?) ze, aan de hand van IP-adres e.d. niet nauwkeuriger vaststellen.
      Dat komt door de plaats van de server die de IP adressen uitdeelt, de meeste gewone klanten hebben een dynamisch adres die wisselt bij allerlei omstandigheden, reset van modem, opladen van updates door de provider enz.Er zijn wel mogelijkheden om via uw pc uw verbinding te volgen. Dit is wel een simpele uitleg, er is meer aan de hand, en omdat ik dit niet nodig heb, er ook geen verdere interesse aan geef. Bij het inloggen van andere apparaten krijg ik wel een verwittiging dat er ingelogd is in Moeskroen, 64km van mijn verblijf. Je kan dat ook zelf nazien als je google mail gebruik , instellingen in mail openen > helemaal naar beneden > rechts klikken op details.
      Last edited by guido.g; 1 mei 2022, 11:30.
      https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Dat komt door de plaats van de server die de IP adressen uitdeelt, de meeste gewone klanten hebben een dynamisch adres die wisselt bij allerlei omstandigheden, reset van modem, opladen van updates door de provider enz.Er zijn wel mogelijkheden om via uw pc uw verbinding te volgen. Dit is wel een simpele uitleg, er is meer aan de hand, en omdat ik dit niet nodig heb, er ook geen verdere interesse aan geef. Bij het inloggen van andere apparaten krijg ik wel een verwittiging dat er ingelogd is in Moeskroen, 64km van mijn verblijf. Je kan dat ook zelf nazien als je google mail gebruik , instellingen in mail openen > helemaal naar beneden > rechts klikken op details.
        Dank voor de verklaring, Guido. Ik weet niet of deze uitleg van toepassing is op de post van Nete, maar voor mij klopt het!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Gisteren eentje van Fluvius dat mijn compensatie(door oorlog RU en UA) van 125 Euro klaarstaat, enkel nog rekeningnummer bevestigen ...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Ik krijg er ... van, eentje wat ieder jaar terugkomt. En hier moet je wel storten. Op 29april een bericht van fgov.be in mijn ebox.Vandaag 3uur geleden weer bericht van Fod. financiën Vlaanderen.be met hetzelfde bericht. En te bezichtigen tot 12/05/23.Mischien is het nuttig dat de provincie het nog eens stuurt en de stad/dorp waar je woont.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Ik krijg er ... van, eentje wat ieder jaar terugkomt. En hier moet je wel storten. Op 29april een bericht van fgov.be in mijn ebox.Vandaag 3uur geleden weer bericht van Fod. financiën Vlaanderen.be met hetzelfde bericht. En te bezichtigen tot 12/05/23.Mischien is het nuttig dat de provincie het nog eens stuurt en de stad/dorp waar je woont.
              Hier gisteren ook iets in die aard, ik betrouw het ook niet.

Comment

Daarnet ene van Microsoft aan de GSM die vanuit holland belt om me in het engels te zeggen dat er 3 hackers op mijn pc zitten volgens hun server. En hij vraagt beleefd of ik hem op mijn pc wil laten. Dan zouden er 4 hacker opzitten, dat is teveel van het goeie

Comment

Dit gaat niet over hackers, maar over een "goed doel".
                  Een jaar geleden stort ik een bedrag op een "goed doel", 100% cosher,
                  dat uitgebreid in het VRT nieuws kwam.
                  Sindsdien krijg ik elke 14 dagen een brief met vraag voor extra centen, omwille van ziekten, epidemies, enz...
                  Daarvan kan je je niet "uitschrijven".
                  Nu is mijn vraag: als je een bedrag eenmalig overschrijft, via de bank, naar een "goed doel".
                  Hoe komen die aan je adres? Via de bank ? via de overheid?
                  Is dat geen overtreding van de GDPR?
                  DPaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

Comment

• Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Daarnet ene van Microsoft aan de GSM die vanuit holland belt om me in het engels te zeggen dat er 3 hackers op mijn pc zitten volgens hun server. En hij vraagt beleefd of ik hem op mijn pc wil laten. Dan zouden er 4 hacker opzitten, dat is teveel van het goeie
                    Nu bellen ze inderdaad met nummers zogezegd in Nederland, Duitsland, Engeland, … ze maken er eigenlijk van wat ze willen.
                    Onlangs ook nog ene gehad en spel gewoon even meegespeeld.
                    Eerst was het ook dat er bizarre zaken bezig waren van op mijn pc en hij vroeg wat ik op het scherm zag … ik zei niets want mijn pc is uit. [emoji23]
                    Dan vroeg hij om die eens op te starten en ik deed alsof en zei, voilà die is aan het starten.
                    Toch geen PC van een bedrijf was de eerste vraag die volgde.
                    En wat zie je nu vroeg hij … ik heel serieus “Loading MacOS”. [emoji23]
                    Hij heel verbaasd … “Loading MacOS?”
                    Ik … euhhh ja.
                    Wat gemekker aan de andere kant en smeet gewoon toe. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

De laatste tijd duikt deze amusante poging regelmatig op bij mijn werkgever

Hellо all, guyѕ! I know, my mesѕаgе mаy bе tоо ѕpeсifіс,
                      Βut my sistеr fоund niсe mаn hеre аnd they marrіеd, sо hоw аbout me?!
                      Ι аm 23 yеarѕ old, Сathеrina, from Rоmanіа, Ι knоw Еngliѕh and Gеrmаn languаgеs alѕо
                      Аnd... I hаve specіfiс dіseаѕе, namеd nymphomаniа. Who knоw whаt iѕ this, cаn undеrѕtаnd mе (bеttеr to sау it іmmеdiately)
                      Αh yeѕ, Ι сооk vеrу tasty! and I lоve not only cооk )
                      Im real girl, not prоѕtіtute, аnd looking for serіouѕ and hot rеlаtiоnshiр...
                      Αnуwaу, you can find mу рrоfilе hеrе:

De zieken helpen is een werk van barmhartigheid. Toch begin ik er niet aan.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        ............................
                        De zieken helpen is een werk van barmhartigheid. Toch begin ik er niet aan.
                        Weet dat als je er aan begint: 's avonds heeft die nooit hoofdpijn.
                        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Dit weekend weer eentje dat ik gezocht wordt door "DREN BE POLITIE" voor de "verduistering van minderjarigen". Ik moet mij gaan aangeven in Créteil. Ja, dat is bij Parijs... Weer die Demesmaeker van de politie. Die man heeft niets anders te doen dan zo'n emails te sturen blijkbaar.

Comment

Jawatte en dat op mijn leeftijd, ik kan het uitleggen hier ! Van
                            CATHERINE DE BOLLE POLICE FEDERALE en mail van jreverberi@gmail . En de meeste komen van een skynet adres.

Wij vestigen uw vriendelijkheid op het feit dat uw reactie absoluut noodzakelijk is voor de behandeling van deze dagvaarding, gezien de seksuele misdrijven waarvan u het slachtoffer bent. Lees daarom het bovenstaande document en beantwoord ons vóór het verstrijken van de 24-uurstermijn.

Met vriendelijke groeten,

Comment

Weer een nieuwe, nu van Fortis:
                              Als ze met "Geachte" beginnen, dan gaat er al een belletje rinkelen, en dan een bericht dat zichzelf om veiligheidsredenen na 48u vernietigt (bij Mission Impossible gaat dat altijd sneller) , dat heb ik nog niet eerder gezien, een bank zou dat al zeker niet zo doen.

Onder de link "naar mijn easy banking zit dit:

Alle andere links verwijzen wel naar Fortis, ze hebben dus een standaard mail van Fortis aangepast.
                              Last edited by Black B@ndit; 4 juni 2022, 07:56.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

• Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Weer een nieuwe, nu van Fortis
                                De laatste tijd mag ik aannemen dat 90% van de mails die zogezegd van banken komen wel vals zijn.
                                Soms eens een mailtje met info over nieuwe diensten, maar alle officiële berichten komen gewoon in de banksoftware terecht.
                                Ik krijg zelfs mails van banken waar ik geen klant ben, meestal om te melden dat ze mijn rekening gaan blokkeren als ik niet meteen inlog via bijgevoegde link. [emoji23]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X