Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    De link is sowieso ongeldig want er staat een “p” te veel in “htpps” .
    Ahhh ja en een t te weinig. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

      Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn vdk kaart morgen vervalt.
      Wat raden jullie aan ?

      PS. aan de hand van andere phishing emails denk ik dat het geen toeval is dat
      vele fotografen doelwit zijn. Ik heb hier al eens gezegd (vroegere email van TS) dat Fred Miranda is gehakt,
      en ik heb een sterk vermoeden model mayhem ook.
      Andere paswoorden die men mij voorschotelt zijn verzonnen, maar die 2 waren juist. (Inmiddels aangepast)
      Het is dus wel degelijk nuttig om voor elke site een volledig ander paswoord te gebruiken

      DPaul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #18
        Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        De link is sowieso ongeldig want er staat een “p” te veel in “htpps” .
        Nee hoor er staat geen 'P' te veel in: die staat namelijk voor phishing

        Comment


        • #19
          Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

          Bij ons komt dat in vlagen. Soms heel herkenbaar (bericht van een bank waar ik geen rekening heb) maar af en toe twijfelde ik omdat het er echt uitzag. Zoals de mail van bnpparibas die in feite bnpparibasfortis moest zijn....

          Comment


          • #20
            Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn vdk kaart morgen vervalt.
            Wat raden jullie aan ?

            PS. aan de hand van andere phishing emails denk ik dat het geen toeval is dat
            vele fotografen doelwit zijn. Ik heb hier al eens gezegd (vroegere email van TS) dat Fred Miranda is gehakt,
            en ik heb een sterk vermoeden model mayhem ook.
            Andere paswoorden die men mij voorschotelt zijn verzonnen, maar die 2 waren juist. (Inmiddels aangepast)
            Het is dus wel degelijk nuttig om voor elke site een volledig ander paswoord te gebruiken

            DPaul
            Die datum staat toch op je kaart?

            Voor mij is het simpel:
            - als het over geld en accounts gaat, dat volg ik nooit een link maar ik typ de link die ik altijd gebruik die helemaal volledig en zelf in. Geen enkele van zo'n sites staat in mijn favorites en geen enkel paswoord wordt op de pc opgeslagen. Ik log ook altijd uit als ik gedaan heb met die site.
            - elke site waar er geld of aankopen mee gemoeid zijn heeft een ander "moeilijk" paswoord. Maak het paswoord lang, dat is belangrijker dan moeilijk.

            Die mails doorsturen naar ergens helpt geen zier. Heb dat vroeger verschillende keren gedaan met ING waar ik zelfs geen klant ben. De reactie was allesbehalve vertrouwen inspirerend.

            Comment


            • #21
              Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

              Oh ja, kleine bedenking: het zou al heel veel helpen als die banken etc zelf eens wat minder rommel rondstuurden.

              Comment


              • #22
                Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                Als je wil checken of je email adres en/of paswoorden ergens gelekt zijn dan kan je dat op deze (https://haveibeenpwned.com/) doen.
                Ik gebruik overal een uniek email adres (en pw) en vond daar het adres dat ik bij Adobe gebruikt heb terug (Adobe is jaren terug gehackt). Het is ook een adres dat door spammers gebruikt wordt maar die mails worden op serverniveau geweigerd (ik zie de weigering in mijn mailserverlogs).
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Oh ja, kleine bedenking: het zou al heel veel helpen als die banken etc zelf eens wat minder rommel rondstuurden.
                  Je kan dat instellen. Ik krijg nooit mails van de bank (of andere bedrijven).
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                    Vandaag email gekregen van een Engelse advocaat : xxxxx. Esq. !
                    Hij zegt dat zijn client dood is zonder bekende erfgenamen voor een serieus fortuin.
                    Aangezien ik dezelfde achternaam heb, vraagt hij of ik familie ben .
                    Buitenkans lijkt mij.

                    Dpaul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                      En vandaag is het Fortis...

                      Beste klant,Uw debetkaart wordt binnen enkele dagen opgeheven voor gebruik.
                      U dient z.s.m. gebruikte maken van uw nieuwe debetkaart.
                      In de afgelopen maanden hebben wij u meerdere malengecontacteerd over het activeren en gebruiken van uw nieuwe debetkaart.
                      Ik heb geen nieuwe debetkaart ontvangen
                      Als u geen nieuwe kaart heeft ontvangen adviseren wij u z.s.m. een nieuwe debetkaartaan te vragen.
                      Dit doet u (nu nog kosteloos) via hier.
                      U ontvangt deze binnen 5 werkdagen.Als uw huidige debetkaart zich al heeft begeven, zal de nieuwe debetkaart niet gratis zijn.
                      Vraag hier kosteloos uw nieuwe debetkaart aanWaarom heb ik een nieuwe debetkaart nodig?
                      Uw kaart is verouderd en is kwetsbaar voor misbruik door kwaadwillende.
                      Door continu detechnologie in onze kaarten te vernieuwen blijven we vele stappen voor.Alvast bedankt voor uw medewerking.
                      Met vriendelijke groet,
                      Ronald van Beckelen
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                        Och hier ook op een andere manier,en er is voor alle duidelijkheid niets onderweg.
                        1) Uw pakje is onderweg, T&T link om uw bestelling te volgen.
                        ook en goede is
                        2) Laatste kans om uw pakje af te halen bij Bpost/ afhaalpunt
                        3) Uw pakje is onderschept ! gelieve contact op te nemen met onze klantendienst !
                        3) Geef een bevestiging voor het terugsturen.
                        Achterlijke bende !!
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                          Het houdt niet op.

                          Gisteren email van een advocaat uit Spanje.
                          Laat die nu beheerder zijn van een fonds van "unclaimed prizes".
                          Ik was toch wel zeker vergeten om mijn prijs af te halen.

                          Ga daar eens werk van maken.

                          Dpaul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            Vandaag email gekregen van een Engelse advocaat : xxxxx. Esq. !
                            Hij zegt dat zijn client dood is zonder bekende erfgenamen voor een serieus fortuin.
                            Aangezien ik dezelfde achternaam heb, vraagt hij of ik familie ben .
                            Buitenkans lijkt mij.

                            Dpaul
                            Vergeet jouw erfenis niet aan te geven aan de fiscus.

                            NB:ik heb ook zo een onbekende nonkel gehad,die op 3 verschillende ver uiteenliggende plaatsen, in Spanje,verongelukt was.Straffe nonkel.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              ..........................................
                              NB:ik heb ook zo een onbekende nonkel gehad,die op 3 verschillende ver uiteenliggende plaatsen, in Spanje,verongelukt was.Straffe nonkel.
                              Wat als je geen familie hebt en ze toch dood gaan? Eventueel op verschillende plaatsen ?
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                                Er lijkt weer iets gestart vandaag.
                                Het onderwerp is, "I recorded you", "video of you" en "you got recorded".
                                Op 1 van de adressen op mijn domein zijn er voorlopig een 60-70 aangekomen in de andere mailboxen niets. Ik had ze even gefilterd op de mailserver om te "bouncen" maar aangezien zowel het "from" als "reply-to" adres hetzelfde zijn als de bestemmeling kreeg ik al direct "undeliverable" foutmeldingen.
                                De echte afzenders zitten in Azie (China, Afghanistan, Vietnam e.d.) en er staan al een aantal servers op de blacklists. Ongeveer 1 op 5 van deze spammails worden al geweigerd wegens op blacklists dus hopelijk stopt de stroom snel.
                                Ik heb alleszins alle mails gemeld via spamcop.net en dat werkt:
                                JunkMail rejected - ([31.41.96.230]) [31.41.96.230]:58800 is in an RBL: Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?31.41.96.230
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X