Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1722

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1722

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Met het invoeren van het 1722 nummer zou je denken dat er meer operatoren aan de helpdesk zitten maar dat is niet het geval. Naar mijn gevoel was de situatie van Nete ook een 112 oproep. Meer info en online aanvragen: https://stormschade.vlaanderen/ik-he...hulp-aanvragen
    Inderdaad, het staat er zelfs letterlijk in: rondvliegende golfplaten.
    Ik ben trouwens ongewild, toen ik de brandweer belde, bij de 112 terecht gekomen, waar men me enkel zei dat ik verkeerd zat en (het spooknummer) 1722 moest bellen.
    Gelukkig hebben we nog Verseg om dat allemaal met de mantel der liefde toe te dekken. : Wegens de onverwachte drukte... (net waarvoor zogezegd de 1722 geactiveerd wordt).
    Ik heb dus in feite verkeerdelijk de 1722 gebeld, ik moest eigenlijk bij de 112 zijn. Die me dan verwezen naar de 1722 "vergeetput".
    Moest het niet zo triestig zijn zou een mens om zoveel geklungel nog kunnen lachen.
    En voor Verseg dit weer bovenhaalt: ik heb voor de mensen in die noodcentrales enorme bewondering, "iets" minder voor een overheid die van die schitterende diensten een puinhoop maakt als het er echt om doet.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: 1722

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Hadden ze gisteren die 1722 gewoon buiten dienst gesteld, niemand had het verschil gewaar geworden.
      Weet jij dan hoeveel oproepen ze “wel” verwerkt hebben en waardoor 112 wel minder belast werd?
      Men moet niet alleen negatief denken, maar dat is voor velen een probleem.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: 1722

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Men moet niet alleen negatief denken, maar dat is voor velen een probleem.
        Voor mij alvast niet, betreffende "het voetvolk": ik heb voor de mensen in die noodcentrales enorme bewondering, "iets" minder voor een overheid die van die schitterende diensten een puinhoop maakt als het er echt om doet. (zie en lees #16)
        Nog eens: als je met een "wonder oplossing" op de proppen komt, de 1722, zorg er als overheid dan voor dat, als het er echt om gaat, je die lijn niet zelf onbruikbaar maakt door een vééééél te klein aantal mensen te voorzien in die noodcentrale(s).
        Ik denk dus dat ik méér dan genoeg reden heb om negatief te oordelen over het geklungel van onze overheden. In zoverre dat gisteren die enkele mensen op de 112 (waar ik ongewild terecht kwam), waarschijnlijk zodanig "zot" gedraaid waren dat ze zelfs niet meer wisten dat mijn oproep duidelijk WEL voor hen bestemd was.

        Om u zoekwerk te besparen de lijst van kalamiteiten bestemd voor de 112:

        Wanneer het noodnummer 112 bellen bij noodweer?

        Instortingsgevaar
        Afgerukte hoogspanningskabel
        Op de openbare weg gevallen boom
        Gevaar op openbare weg (rondvliegende golfplaten, losgeraakte dakpannen en stenen...)
        Kortsluiting (in huis) met risico op brand
        Persoon gewond of in levensgevaar
        Blikseminslag, rook of brand
        Een andere levensbedreigende situatie


        Eigenlijk zou je me moeten feliciteren met mijn gedrag als verantwoordelijke burger die afwoog dat mijn probleem (ten onrechte dus) misschien niet bestemd was voor de 112 en ik dus koos voor het nieuwe "wondernummer"
        Gelukkig had ik hier een privé 112 of 1722, kies zelf maar: (onze burgemeester ).
        Last edited by nete; 17 februari 2020, 12:21.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: 1722

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Voor mij alvast niet, betreffende "het voetvolk": ik heb voor de mensen in die noodcentrales enorme bewondering, "iets" minder voor een overheid die van die schitterende diensten een puinhoop maakt als het er echt om doet. (zie en lees #16)
          Nog eens: als je met een "wonder oplossing" op de proppen komt, de 1722, zorg er als overheid dan voor dat, als het er echt om gaat, je die lijn niet zelf onbruikbaar maakt door een vééééél te klein aantal mensen te voorzien in die noodcentrale(s).
          Voilà, meer volk aan de knoppen als noodweer voorspeld wordt. En op zijn minst een systeem dat je weet dat je even moet wachten (wachttijd bedraagt ongeveer zoveel minuten) ipv een tuut tuut tuut toon waar niemand wat aan heeft. Bovendien, zo een geweldige storm was dat nu ook weer niet. Ik vraag me af wat er zal gebeuren als er echt een zware storm over het land trekt.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #20
            Re: 1722

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik zal wel weer de wind van voren krijgen, het zij zo.

            Onze verkaveling grenst aan een doe hetzelf zaak met een voetweg ertussen aan de achterkant van onze tuin.
            Al enkele uren horen we wat vreemde geluiden en dan komt er plots een golfplaat in PVC tot op onze oprit gevlogen, over metershoge afsluitingen heen.
            Mocht mijn auto toevallig op de oprit gestaan hebben een hoop schade.

            Dus even melden aan het nieuwe wondernummer 1722: tuut, tuut, tuut.
            Dan maar even de 101 politie: ja meneer, ik moet u doorverwijzen naar de 1722
            1722 gebeld: tuut, tuut, tuut
            Terug de 101, daar wou men toch luisteren en ging men het doorgeven (zei die mevrouw toch).
            Toch nog eens de 1722 geprobeerd om het daar ook te melden: ha, het belde, een computerstem die gewoon verzoekt om, wegens de drukte, later eens terug te bellen.

            Schitterende uitvinding die 1722, echt waar. Intussen rammelt de rest van het pak golfplaten rustig verder en zitten wij met de daver op het lijf.
            Wat doet nummer 1722 tegen een storm: windschermen plaatsen?

            Comment


            • #21
              Re: 1722

              Dus als je toevallig één slechte ervaring hebt met een specifieke dienst van de overheid, is die volledige overheid alleen maar goed voor het creëren van puinhopen?

              Wij hebben gisteren om ongeveer hetzelfde uur ook het 1722 nummer moeten bellen omdat van één van de bomen op onze grond een tak was gebroken op een 8-tal meter hoogte zonder te vallen.
              Aangezien deze boven de openbare weg hing te bengelen, was er dus een groot risico op ongevallen (tak was 25 centimeter in doorsnee en een 2,5 meter lang).
              Niet alleen werd onze oproep vrij snel beantwoord, maar stond de brandweer ook ongeveer 25 minuten later bij ons voor de deur om deze tak met een kettingzaag verdere te verwijderen. Deze toch niet ongevaarlijke taak werd uitgevoerd door twee zeer vriendelijke en behulpzame heren van de brandweer, die ons ook nog wisten te melden dat dit uiteraard volledig kostenloos was aangezien het ging om een gevaarlijke situatie voor openbaar domein.

              Deze brandweer mannen wisten ons te vertellen dat in hun zone alleen er die dag al meer dan 50 interventies waren geweest. Ik durf dan wel te stellen dat er op sommige momenten wel eens een overvloed van oproepen kan geweest zijn en dat niet alle oproepen er dan doorkomen.

              In ons geval waren wij zeer tevreden van de mensen op de dienst achter 1722, en de snelle en efficiënte respons van de brandweer.
              Als het goed is, moet dit ook zeker gezegd worden in plaats van alleen maar over alles te klagen!

              Trouwens, ik vind de Mycareer site wel zeer praktisch en levert me een goed overzicht van de verschillende stappen in mijn carrière en deze linkt me ook direct naar andere sites die me info leveren over bvb. mijn pensioen en dergelijke.
              Dat je daar geen detail terugvindt over een tijdperk waarin digitalisering quasi onbestaande was, vind ik niet zo onlogisch.
              Of heb je liever dat men ettelijke jaren aan mankracht investeert in het digitaliseren van gegevens die over het algemeen niet echt veel toegevoegde waarde meer hebben?
              Deze site levert echter voor mensen die gestart zijn met werken in een digitale wereld wel degelijk volledige en accurate info.
              En heel veel geld moet dit nu ook weer niet gaan kosten. Het gaat vooral om een visualisering en groepering van gegevens die uit centrale databanken komen.

              Maar ja, klagen is natuurlijk makkelijker...
              Last edited by gervaisbob; 17 februari 2020, 15:40.

              Comment


              • #22
                Re: 1722

                Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht
                Dus als je toevallig één slechte ervaring hebt met een specifieke dienst van de overheid, is die volledige overheid alleen maar goed voor het creëreren van puinhopen?

                Wij hebben gisteren om ongeveer hetzelfde uur ook het 1722 nummer moeten bellen omdat van één van de bomen op onze grond een tak was gebroken op een 8-tal meter hoogte zonder te vallen.
                Aangezien deze boven de openbare weg hing te bengelen, was er dus een groot risico op ongevallen (tak was 25 centimeter in doorsnee en een 2,5 meter lang).
                Niet alleen werd onze oproep vrij snel beantwoord, maar stond de brandweer ook ongeveer 25 minuten later bij ons voor de deur om deze tak met een kettingzaag verdere te verwijderen. Deze toch niet ongevaarlijke taak werd uitgevoerd door twee zeer vriendelijke en behulpzame heren van de brandweer, die ons ook nog wisten te melden dat dit uiteraard volledig kostenloos was aangezien het ging om een gevaarlijke situatie voor openbaar domein.

                Deze brandweer mannen wisten ons te vertellen dat in hun zone alleen er die dag al meer dan 50 interventies waren geweest. Ik durf dan wel te stellen dat er op sommige momenten wel eens een overvloed van oproepen kan geweest zijn en dat niet alle oproepen er dan doorkomen.

                In ons geval waren wij zeer tevreden van de mensen op de dienst achter 1722, en de snelle en efficiënte respons van de brandweer.
                Als het goed is, moet dit ook zeker gezegd worden in plaats van alleen maar over alles te klagen!

                Trouwens, ik vind de Mycareer site wel zeer praktisch en levert me een goed overzicht van de verschillende stappen in mijn carrière en deze linkt me ook direct naar andere sites die me info leveren over bvb. mijn pensioen en dergelijke.
                Dat je daar geen detail terugvindt over een tijdperk waarin digitalisering quasi onbestaande was, vind ik niet zo onlogisch.
                Of heb je liever dat men ettelijke jaren aan mankracht investeert in het digitaliseren van gegevens die over het algemeen niet echt veel toegevoegde waarde meer hebben?
                Deze site levert echter voor mensen die gestart zijn met werken in een digitale wereld wel degelijk volledige en accurate info.
                En heel veel geld moet dit nu ook weer niet gaan kosten. Het gaat vooral om een visualisering en groepering van gegevens die uit centrale databanken komen.

                Maar ja, klagen is natuurlijk makkelijker...
                Dit wil ik graag onderschrijven.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  1722

                  Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht
                  Trouwens, ik vind de Mycareer site wel zeer praktisch
                  .../...
                  En heel veel geld moet dit nu ook weer niet gaan kosten. Het gaat vooral om een visualisering en groepering van gegevens die uit centrale databanken komen.
                  En het belet dat mensen naar een bezet nummer moeten bellen of ‘s nachts niemand vast krijgen voor een kleine info. [emoji6]
                  Uiteraard sparen ze daarmee ook uit. [emoji106]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    1722

                    Voor wie denkt dat 1722 niets uitmaakt of voor wie interesse heeft voor wat ze wel doen ...

                    Bekijk je tv-programma's, films en series rechtstreeks live of uitgesteld in replay, raadpleeg je tv-gids en geniet van exclusieve inhoud over sport, films, series ... Proximus Pickx is beschikbaar op al je schermen: pc, smartphone, tablet en tv.


                    Het noodnummer 1722 voor niet-dringende brandweerinterventies is gedeactiveerd. Tussen zaterdag 20 uur en maandag 10 uur liepen in totaal 15.871 oproepen binnen. Dat meldt de FOD Binnenlandse Zaken maandag.


                    En uit resultaten:
                    “Vooral mensen die blijven terugbellen, veroorzaken wachtrijen, soms van enkele uren. Maar natuurlijk is elke oproep in het hoofd van elke beller dringend en belangrijk, ook al bellen heel wat mensen ons onterecht op”.
                    Last edited by VerSeg; 17 februari 2020, 16:47.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1722

                      Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht

                      Maar ja, klagen is natuurlijk makkelijker...
                      Beste, stel je met je probleem van die tak even in mijn plaats: alhoewel mijn "probleem" blijkbaar een 112 geval was heb ik toch een poging gedaan om dat nummer te ontlasten via de 1722.

                      Eerste keer: tuut, tuut, tuut
                      Tweede poging enkele minuten later: tuut, tuut, tuut
                      Dan ongewild kontakt met 112 toe ik de brandweer wou bereiken: "rondvliegende golfplaten is (verkeerd dus) voor de 1722 meneer."
                      Derde poging: Ha, beltoon en dan een computerstem : "de wachttijd is te lang, gelieve later eens terug te bellen".

                      Als u dat scenario had meegemaakt zou je wel iets minder staan juichen denk ik.

                      Heb ik ergens iets negatiefs gezegd over de mensen in de noodcentrale, de brandweer ? Die mensen leveren schitterend werk.

                      Ik zeg gewoon: als je als overheid met véél tamtam een NOODNUMMER ontdubbelt zorg dan dat het werkt. Het gaat hier wel niet over een online bestelling of zoiets hé.
                      Als er nog golfplaten gingen volgen was het bij ons een even groot risico op ongevallen dan bij u.

                      Ik heb dan lichtjes uit wanhoop mijn burgemeester gebeld en die heeft het nodige gedaan ipv via het onbereikbare "wondernummer" van onze overheid.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1722

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Weet jij dan hoeveel oproepen ze “wel” verwerkt hebben en waardoor 112 wel minder belast werd?
                        Men moet niet alleen negatief denken, maar dat is voor velen een probleem.
                        Ja ... 16000 op nog geen 24 uur ... zegge 11 per minuut.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 1722

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Ja ... 16000 op nog geen 24 uur ... zegge 11 per minuut.
                          En ongetwijfeld véél meer per minuut op de drukste momenten. Dan misschien 50 of meer per minuut. En daar moet een noodcentrale zich nu juist kunnen op instellen. Dan zitten we terug bij de overheid.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: 1722

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Beste, stel je met je probleem van die tak even in mijn plaats: alhoewel mijn "probleem" blijkbaar een 112 geval was heb ik toch een poging gedaan om dat nummer te ontlasten via de 1722.

                            Eerste keer: tuut, tuut, tuut
                            Tweede poging enkele minuten later: tuut, tuut, tuut
                            Dan ongewild kontakt met 112 toe ik de brandweer wou bereiken: "rondvliegende golfplaten is (verkeerd dus) voor de 1722 meneer."
                            Derde poging: Ha, beltoon en dan een computerstem : "de wachttijd is te lang, gelieve later eens terug te bellen".

                            Als u dat scenario had meegemaakt zou je wel iets minder staan juichen denk ik.

                            Heb ik ergens iets negatiefs gezegd over de mensen in de noodcentrale, de brandweer ? Die mensen leveren schitterend werk.

                            Ik zeg gewoon: als je als overheid met véél tamtam een NOODNUMMER ontdubbelt zorg dan dat het werkt. Het gaat hier wel niet over een online bestelling of zoiets hé.
                            Als er nog golfplaten gingen volgen was het bij ons een even groot risico op ongevallen dan bij u.

                            Ik heb dan lichtjes uit wanhoop mijn burgemeester gebeld en die heeft het nodige gedaan ipv via het onbereikbare "wondernummer" van onze overheid.
                            @nete ik ken u niet maar merk gewoon heel duidelijk een neiging tot klagen over alles in uw postings.

                            Iemand heeft in eerdere post hierboven uitgerekend hoeveel calls men bij 1722 heeft binnengekregen: 11 per minuut.
                            Rekening houdend met de gemiddelde duur van zo’n call (en ik zit toevallig in dat soort business) die ongeveer tussen de 3 tot 6 minuten zit kan je al snel beginnen rekenen wat voor een bezetting (en telefonische capaciteit) je nodig hebt om dat soort volume te verwerken.

                            Laat ons nog wat verder denken: het zwaartepunt van de storm lag gisteren rond het uur dat u trachtte het nummer 1722 te bereiken. Dat betekent dat het aantal inkomende oproepen waarschijnlijk een veelvoud hoger dan die 11 per minuut lag.

                            Om daarvoor een bezetting te hebben die elke call kan oppikken, spreek je dus al gauw over een “helpdesk” van meer dan 100 medewerkers (en dan schat ik nog heel conservatief in).
                            Medewerkers die allemaal op short notice basis gevonden moeten worden, een basis opleiding calltaking voor dat soort situaties moeten krijgen (want er zijn toch redelijk wat belangrijke elementen informatie die moeten verkregen worden) en ook nog eens betaald moeten worden uiteraard voor een zondagsdienst.
                            En dat mag natuurlijk niets kosten want dan verspilt die “overheid” weer teveel geld.

                            Kort samengevat: een beetje realisme in hoe zoiets georganiseerd moet en kan worden zou een veel beter oordeel kunnen vormen, maar - zoals ik al eerder zei - klagen is makkelijker.

                            Daarnaast nog even een korte opmerking: door op relatief korte termijn (lees enkele minuten) meermaals te bellen vererger je de situatie alleen maar.

                            Potentieel loskomende golfplaten zijn niet gevaarlijk. Je kan inschatten wat de mogelijke gevolgen zijn en mensen in de buurt daarvoor informeren en dus de risico’s beperken.
                            Dat hebben wij ook gedaan toen we zagen dat er een potentieel gevaar was en hebben dus wandelaars en automobilisten rond gestuurd zodat ze niet het gevaar hadden geraakt te worden door een vallende tak.

                            Schuif niet alles af op iemand anders maar neem zelf initiatief en probeer eens in te leven in de realiteit van de mensen die daar zitten en ook in de wereld van de mensen die dit trachten zo goed mogelijk te organiseren op een zeer korte periode.

                            Bob

                            P.S. ik sta niet te “juichen”. Ik geef gewoon een positieve ervaring mee en vind dat het werk van al die mensen (dus ook de overheid die dergelijke initiatieven organiseert) ook wel eens positief belicht mag worden.
                            Maar je mag me altijd wel eens contacteren hoor om dit in persoon te bespreken. Stuur me een persoonlijk bericht en ik bezorg je mijn nummer om eens te bellen of af te spreken om dit wat in meer detail te bespreken.



                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment


                            • #29
                              Re: 1722

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              En ongetwijfeld véél meer per minuut op de drukste momenten. Dan misschien 50 of meer per minuut. En daar moet een noodcentrale zich nu juist kunnen op instellen. Dan zitten we terug bij de overheid.
                              zever in pakskes ... get a reality check dude. van de realiteit hebt ge meestal geen last zeker? denk even na als ge dat al kunt? denkt ge dat ze op die centrales telefoonoperatoren uit de kast kunnen halen naargelang ze er veel of weinig nodig hebben? per slot van rekening is het nog altijd een persoon die uw call beantwoordt en geen robot. Sommigen hun denkvermogen is zo egocentrisch simplistisch dat het scary wordt! einde verhaal, ik heb geen tijd te verkl... aan dit soort langgerekte onzin!

                              Comment


                              • #30
                                Re: 1722

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                En ongetwijfeld véél meer per minuut op de drukste momenten. Dan misschien 50 of meer per minuut. En daar moet een noodcentrale zich nu juist kunnen op instellen. Dan zitten we terug bij de overheid.
                                @nete: my point exactly(sorry voor de Engelse terminologie, ik denk in het Engels): organiseren voor een dergelijke omvang is quasi onmogelijk. Neem daarbij dat 1722 opgezet werd voor de niet levensbedreigende situaties en dan is af en toe “tuut tuut tuut” geen ramp.

                                Is het antwoord op het 112 nummer dan correct geweest om u naar 1722 te sturen? Nee, maar in crisis situaties maken mensen wel eens fouten. Is dat de schuld van de overheid? Dat laat ik aan u over om te beoordelen.


                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X