Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Klopt ook wel. Had er deze week ook zo'n koppel in mijn mailbox. "ik kan niets ingeven."... zou wel helpen als ik moest weten wat hij waar wou ingeven.

Maar PX is een ramp als het op klantendienst aangaat. Zo krijg ik steeds email in mijn Junk folder van de email. Ik heb al 4x meer dan een uur aan de telefoon gehangen om dat opgelost te krijgen. IK bepaal wat spam is, niet PX. Dat is hetzelfde als dat ik naar PX zou gaan, hun brievenbus opendoen en ik zou beslissen wat in de vuilbak gaat. Telkens is het een maand of zo in orde en dan begint het weer. Kan dus weer eens aan de telefoon hangen. Klacht neerleggen help geen zak, ze antwoorden toch niet.
    Mijn domein heb ik genomen inclusief webhosting en mail, uiteraard bij een webhosting bedrijf.
    Ik kreeg heel wat mails gemerkt als SPAM zelfs al stonden ze op de server als whitelisted.
    Ook daar kreeg ik geen oplossing mits hun spamfilters met ruilen en puntenscore werkt welke prioriteit hebben op eigen instellingen.
    Zo krijgt men negatieve punten voor iets dat in bulk verstuurd werd, daarboven ook wat van een buitenlandse server komt, daarboven alles wat van een info@ op een noreply@ komt, daarboven ook nog wat naar een info@, mail@, webmaster@, gestuurd wordt en als de totaalvoetbal hoog genoeg is, dan komt die mail als SPAM gemerkt.
    Zo zijn er een hele hoop zaken die de negatieve score beïnvloeden en ja, dan staat men daar dus.
    En neen, het is niet Proximus, Telenet of andere internetprovider.

Dat is uiteraard vervelend, maar het is dan ook niet correct de medewerker dat men aan de lijn heeft gehad de schuld te geven of te denken dat hij bewust de klanten verkeerde info moet geven of wandelen sturen.

Hetgeen positief is voor de ene, kan negatief zijn voor de andere.
    Ik mag hier ook maar 50 rijden waar ik 70 zou willen doen ... maar anderen beslissen daar anders over in het voordeel van sommigen. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Natuurlijk niet, ze (allez, alvast één) komen bij mij "klagen".

En dat eeuwig vergoelijken van operatoren die hun mensen verplichten onzin te vertellen waardoor je, als je ze gelooft, je portemonnee kan bovenhalen, want UTP kabel of powerline adapters om het op te lossen zijn niet gratis hé.
      Want ZIJ komen mij vertellen dat het NIET KAN gedeactiveerd worden. Ik moet dan zelf maar denken: leugenaar, ik zal direct eens overal gaan zoeken waar ik dat wel kan uitschakelen.

Waarmee ik zeker niet ga beweren dat bij Telenet of Orange alles koek en ei is. Maar hier zet PX de klant bewust op het verkeerde been, en dat vind ik ronduit wraakroepend.
      Ge schijnt te vergeten dat die Teletubbies helpdesk GEOUTSOURCED is ..vroeger kon je nog direct het nummer van de TECHNISCHE helpdesk bellen en met de juiste technische uitleg was het probleem in 30 seconden opgelost. Nu is alles geglobaliseerd en lezen ze oplossingen af van een papiertje, zo lijkt het wel. Ik belde ooit naar die help-brigade voor de bevestiging van een PX promotie ivm de omruil van een bbox ... het antwoord van de helpdesk was dat ze dat NIET deden .. 'k heb hun toen gezegd dat de procedure om dat te doen van A tot Z beschreven stond op de eigen PX web site ... ik hoorde de kamwielen in hun hersenpan tot bij mij thuis kraken! Palaver op de achtergrond met de "verantwoordelijke" ... ze wisten van toeten noch ... inderdaad ... PX was nooit een uitblinker in communicatieve vaardigheden. BTW en FWIW er is een PX forum (beetje zoals BD) waar een paar mensen zitten die het WEL weten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat eerste zegt veel nete ... u “denkt” te veel dat alles bewust verkeerd gedaan wordt. [emoji6]
        En neen, ze zetten niet bewust de klant op het verkeerde been, hoogstens heeft die persoon iets verkeerd begrepen of zich vergist of was niet op de hoogte.
        Kijk, als ik dit lees op userbase, gelijknamig topic, ergens rond de 10de reactie, lijkt me dat toch van een PX medewerker te komen ??? En indien zo, zit die dan ook bewust te liegen ?

Citaat:

Het is van hogerhand dat de operatoren dit moeten zeggen. Ook techniekers mogen dit niet afzetten tenzij in speciale gevallen.
        De bedoeling is dat de software in de modem zelf gaat kiezen welk kanaal het beste is enzo. Dit wordt ook in de tools gelogd.

Bij een interventie zien we direct of dat de toestellen die verbonden zijn met wifi last hebben van minder/slechte verbinding.

Einde citaat.

Hier https://userbase.be/forum/viewtopic....812224#p812224 kan je het lezen rond de 10de reply, lees er dan ineens de reply van de moderator bij een paar posts verder.

Indien die "technieker" daar echt een PX medewerker is, vrijwel zeker dus, bewijst het dat mijn titel van het topic méér dan juist is.
        Last edited by nete; 15 februari 2020, 17:03.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bij EDPNet heb ik mijn eigen router - volledig onder MIJN controle. Zo zou dat overal moeten zijn.

Die van Belgacom (de bbox3) moet je gaan hacken om zelf iets te kunnen beheren. Dat is ronduit belachelijk. Enige remedie - vervangen en dan goedgekeurde vdsl2-firmware's draaien (da's gene zever, anders valt uw vdsl2 snelheid terug tot een fractie).

We laten ons doen - en dat maakt dat wij niet langer de baas zijn over ONZE machines. De wetgever/de EU zou daar dringend wat moeten aan veranderen. De eigenaar van het toestel krijgt dan uiteraard ook de plicht om zijn/haar bezit te beheren. Hoeveel kunnen er dat aan? Hebben we dit zelf niet veroorzaakt door onze onbegrensde luiheid?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Hebben we dit zelf niet veroorzaakt door onze onbegrensde luiheid?
            Eigenlijk wel. We hebben dat veroorzaakt door zelf niets meer te willen doen en vooral niets meer te willen begrijpen. Alles is "te moeilijk" en "te technisch". Er moet een app-je voor zijn, naar een website gaan en dezelfde info krijgen is te moeilijk. Doet me denken dat ik "Zen and the art of motorcycle maintenance" nog eens moet lezen.

Comment

Indien die "technieker" daar echt een PX medewerker is, vrijwel zeker dus, bewijst het dat mijn titel van het topic méér dan juist is.
              Ik ben net dat topic op userbase ook eens gaan lezen en de technieker is geen technieker van PX volgens de moderator. Ongeveer de 19e reactie nete. Misschien werkt ie wel aan ruitewissers ?
              Misschien dat topic ook eens verder lezen en niet alleen die reactie die u steunt citeren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Ik ben net dat topic op userbase ook eens gaan lezen en de technieker is geen technieker van PX volgens de moderator.
                Hoeveel medewerkers zouden nog echt willen helpen als je ze eerst openbaar voor aap zet? [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Hoeveel medewerkers zouden nog echt willen helpen als je ze eerst openbaar voor aap zet? [emoji6]
                  Waar ik hem voor aap gezet heb mag je eens citeren. Integendeel, ik prees hem in het begin omdat ik hem geloofde en hem persoonlijk niets kwalijk nam.

Maar als die brave man ofwel niet mag zeggen dat je die Smart Wifi terug kan uitschakelen, of het zelf niet weet, en me dus blaasjes wijsmaakte, dan moet ik hem ook nog bedanken ?

Comment

Waar ik hem voor aap gezet heb mag je eens citeren. Integendeel, ik prees hem in het begin omdat ik hem geloofde en hem persoonlijk niets kwalijk nam.

Maar als die brave man ofwel niet mag zeggen dat je die Smart Wifi terug kan uitschakelen, of het zelf niet weet, en me dus blaasjes wijsmaakte, dan moet ik hem ook nog bedanken ?
                    Het gaat niet over een persoon nete, maar over een service dat je nodig hebt ... een service van een bedrijf.
                    En in elk bedrijf zijn er steeds mensen met meer of minder kennis en meer of minder bevoegdheid of met een specifieke specialiteit.
                    Dus best toch maar even opletten op welke manier men die support wil bekomen ... alvast niet aan te raden om meteen met kritiek te beginnen, of je die nu uit op een persoon of bedrijf want een bedrijfsnaam doet niets ... het zijn de mensen (werknemers) die alles doen. [emoji6]

Hier blijft dan nog steeds de vraag in hoeverre zij daar moeten op ingaan ... alle andere toestellen werken perfect, wat niet uitsluit dat het probleem eerder aan het toestel ligt (in combinatie met).
                    Men kan ook niet blijven stilstaan in techniek en er is uiteraard altijd een minderheid dat zich moet aanpassen.
                    Maar ondertussen heeft u de oplossing gevonden, dus kunnen we dit ook weer afsluiten. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Dat is nu eenmaal overal zo. Hoe nobel van u om u dat aan te trekken.
                      Er zijn andere aanbieders.
                      Rijdt u voor één van hen soms ?
                      Uw posts beginnen een groot trolgehalte te vertonen .
                      Hartelijk dank om van mij zelfs een trol te maken
                      Voor mij zijn alle aanbieders OK, mijn kapper heeft zijn reden om PX te nemen, geen enkel probleem.
                      Dus, als een helpdeskmedewerker je, onder dwang of uit onwetendheid, blaasjes wijsmaakt moet je maar ineens van aanbieder veranderen ?
                      Gelukkig dat ik trol heb gespeeld, want ik geloofde die man in eerste instantie.
                      Ik stel hier enkel de arrogantie van het bedrijf PX aan de kaak ivm die Smart Wifi, meer niet.
                      We zullen dus wel een oplossing vinden, maar ik blijf wel achter de titel van het topic staan.
                      Amen.
                      Last edited by nete; 16 februari 2020, 10:32.

Comment

Hier blijft dan nog steeds de vraag in hoeverre zij daar moeten op ingaan ... alle andere toestellen werken perfect, wat niet uitsluit dat het probleem eerder aan het toestel ligt (in combinatie met).
                        Ha zo, die Medion desktop zal dus een allergie hebben voor PX Wifi , want met enkel een ander wifi signaal via 4G (tethering op een medion tablet van mij) is de snelheid wél goed.
                        Zelfde PC, zelfde stopkontakt voor de stroomvoorziening, zelfde netwerkkaartje, PC zelfs niet hoeven te rebooten. Ik zal de PC dus best naar de spoed brengen voor een PX anti-allergie behandeling.

Comment

Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

Ha zo, die Medion desktop zal dus een allergie hebben voor PX Wifi , want met enkel een ander wifi signaal via 4G (tethering op een medion tablet van mij) is de snelheid wél goed.
                          Zelfde PC, zelfde stopkontakt voor de stroomvoorziening, zelfde netwerkkaartje, PC zelfs niet hoeven te rebooten. Ik zal de PC dus best naar de spoed brengen voor een PX anti-allergie behandeling.
                          Nooit gehoord van configuratie, registersettings, ... ?
                          Er zijn miljoenen dezelfde PC’s en toch zitten er daar tussen waarbij men met de ene niet deftig op internet kan, met de andere niet kan printen (een voorbeeld na een update staat hier zelfs op het forum), die niet meer in hun profiel kunnen (staat hier ook), ... allemaal een of andere setting die verkeerd komen te staan is, al dan niet in combinatie met een externe aanpassing.

En uiteraard heeft u aangekaart dat het met een ander AP (tethering) wel werkt, maar dat is voor die PC een andere configuratie, andere registersettings, ...

Het zou dus best kunnen dat met een aanpassing van de SSID en het opnieuw erop inloggen ook al een oplossing geboden wordt.
                          Ik schrijf duidelijk “zou kunnen” en niet “is zo”. [emoji6]

Jij weet toch ook zo goed als eender wie dat informatica soms heel bizarre toeren kan uithalen en de logica zoek geraakt. [emoji6]

Misschien zat er een erwt in de leiding van die Medion. [emoji23][emoji23][emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik ben net dat topic op userbase ook eens gaan lezen en de technieker is geen technieker van PX volgens de moderator. Ongeveer de 19e reactie nete. Misschien werkt ie wel aan ruitewissers ?
                            Misschien dat topic ook eens verder lezen en niet alleen die reactie die u steunt citeren ?
                            Nochtans heeft diezelfde persoon een drietal jaren geleden in een ander userbase topic met een ander probleemgeval me zelfs allerlei info gevraagd om een lijntest te doen, die hij ook werkelijk gedaan heeft.
                            Die moderator zit er dus vermoedelijk ook al naast...

Comment

Dat omschakelen naar smart WiFi kende ik ook niet meteen, maar als ik de info lees dat hier gepost werd (link naar info Proximus) dan blijkt dat de klant daar dus een mail over gekregen heeft met de uitleg hoe de klant dat “zelf” moet activeren tenzij hij enkel toestellen had op 2.4.
                              Deze middag de mail ontvangen, gelezen, video bekeken en de omzetting gedaan. Fluitje van een cent En ik ben geen computer expert.
                              Conclusie:
                              1. het is eenvoudig (maar je moet wel je mail lezen om te weten dat je omgeschakeld wordt)
                              2. het werkt
                              3. meer is echt niet nodig, het werkt, maakt mij niet uit of ik op 2.4 of 5.0 aan het surfen ben. Daar maak ik me dus niet druk om.

Nog eens herhalen dat deze laptop dateert van 2012
                              Last edited by nabi; 18 februari 2020, 19:02. Reden: 2012

Comment

Deze middag de mail ontvangen, gelezen, video bekeken en de omzetting gedaan. Fluitje van een cent En ik ben geen computer expert.
                                Conclusie:
                                1. het is eenvoudig (maar je moet wel je mail lezen om te weten dat je omgeschakeld wordt)
                                2. het werkt
                                3. meer is echt niet nodig, het werkt, maakt mij niet uit of ik op 2.4 of 5.0 aan het surfen ben. Daar maak ik me dus niet druk om.

Nog eens herhalen dat deze laptop dateert van 2012
                                Daar gaat het al 44 posts dus niet over, het gaat er over dat, als het (misschien) oorzaak is van een probleem, dat je het volgens de helpdesk nooit meer kan uitschakelen om te zien of het probleem (misschien) daar zit, terwijl dat uitschakelen dus wel kan. Maar dat moet je dan zelf uitzoeken.

Comment

Working...
                                X