Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loodgieter op het forum ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Loodgieter op het forum ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat stuk dat je toonde past daar in ... maar is de andere kant dan correct voor wat je er op wil zetten?
    Dat van Ali, neen, ik de andere kant lijkt te klein.
    Ik Google nog even op je tips die je doormailde.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Gesprek over genomen door Verseg die mij zelfs kinderachtig noemt, nu we weten dat meneer Freddy graag het laatste woord heeft.
      Last edited by Guest42; 31 januari 2020, 08:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Discussiëren jullie maar gerust verder, ik weet perfect wat je nodig hebt.
        T’is nu de tweede keer dat Freddy mij de mat van onder mijn voeten trekt, salu.
        Voor mij een weten voor jullie een raden, trek je plan.
        Doe nu niet zo kinderachtig hé, bij mijn weten heb ik zelfs helemaal niet op uw uitleg gereageerd. [emoji6]

U geeft iets aan in M22/M24 en de kraan van Marc is volgens zijn info M28, dus dat past niet tenzij het ook in andere maten bestaat of uiteraard met verloopstukken zoals je aangeeft
        En daar heb ik zelfs niet eens op gereageerd, wel op de links die Marc zelf postte.

De link die ik hem gaf is maar een “voorbeeld”, andere maten zijn in allerlei uitvoeringen beschikbaar (plastiek, metaal, ...).

Uiteraard kiest hij zelf wat hij wil kopen in de juiste maat.

Eenvoudig en voor in een garage perfect bruikbaar.
        “Voorbeeld”
        Last edited by VerSeg; 31 januari 2020, 02:05. Reden: Typfout (dubbel woord)
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Discussiëren jullie maar gerust verder, ik weet perfect wat je nodig hebt.
          T’is nu de tweede keer dat Freddy mij de mat van onder mijn voeten trekt, salu.
          Voor mij een weten voor jullie een raden, trek je plan.
          Hallo Geert, ik waardeer enorm je eerste reply en ik heb onmiddellijk je raad trachten op te volgen. Zoals gezegd ben ik geen technieker en ik wist niet eens waar bv. die M voor stond. Ik dacht dat dit allemaal in inches werd aangegeven .

Enfin, ik kwam op 27 en een sjiek uit
          Dus ik veronderstelde dat het wel 28 moest zijn.
          En dan ben ik het internet beginnen afzoeken en zag ik dat het een redelijk grote maat was. Ik heb de kraan in onze badkamer ook eens gemeten en die mousseur was M24.

Maar die M28 zou dus niet rechtstreeks passen, echter wel als ik ( zoals jij ook vermeldde ) een verloopstuk zou vinden.

Dan heeft Freddy proberen mee te zoeken naar een stuk dat rechtstreeks zou passen. Want ik weet uit ervaring, hoe meer tussenstukken, hoe meer kans op lekjes.

Ik heb van beiden van jullie erg nuttige info gekregen, maar op het einde moet ik er uithalen wat hier het beste zal passen.

Dus wees aub niet boos op Freddy, hij wil net als jij, iemand helpen met weinig kennis van zaken

Trouwens je raad in verband met de hogedrukreiniger heb ik wél opgevolgd, wetende dat Freddy op dat moment een ander merk had.

En ik ben zeer tevreden over die Kranzle, en ja, je hebt niks overdreven: topkwaliteit.

Ik wil zeker nu niet betuttelend over komen, maar ik wil maar het een en ander verduidelijken. Op het internet is een misverstand snel ontwikkeld, en dat wou ik gewoon vermijden. Dank U.

Comment

Doe nu niet zo kinderachtig hé, bij mijn weten heb ik zelfs helemaal niet op uw uitleg gereageerd. [emoji6]

U geeft iets aan in M22/M24 en de kraan van Marc is volgens zijn info M28, dus dat past niet tenzij het ook in andere maten bestaat of uiteraard met verloopstukken zoals je aangeeft
            En daar heb ik zelfs niet eens op gereageerd, wel op de links die Marc zelf postte.

De link die ik hem gaf is maar een “voorbeeld”, andere maten zijn in allerlei uitvoeringen beschikbaar (plastiek, metaal, ...).

Uiteraard kiest hij zelf wat hij wil kopen in de juiste maat.

Eenvoudig en voor in een garage perfect bruikbaar.
            “Voorbeeld”
            Dus als iemand zo’n stukje weet met M28 schroefdraad en aan de andere kant een Gardena stukje, graag een link.
            Ik heb me te pletter gegoocheld en in die maat niks gevonden.

En als ik niets vind, zal het sowieso met een verloopstuk moeten gebeuren.

Soit, nog altijd goedkoper dan een hele nieuwe kraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Dus als iemand zo’n stukje weet met M28 schroefdraad en aan de andere kant een Gardena stukje, graag een link.
              Ik heb me te pletter gegoocheld en in die maat niks gevonden.

En als ik niets vind, zal het sowieso met een verloopstuk moeten gebeuren.

Soit, nog altijd goedkoper dan een hele nieuwe kraan.
              Je kan uiteraard ook een tussenstuk nemen waar je een standaard Gardena koppelstuk opdraait.
              Komt op hetzelfde neer.

Voorbeeld:

Daar uw standaard Gardena stukske op.
              Last edited by VerSeg; 31 januari 2020, 02:24.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

qua warm water in de winter... als het vriest best niet doen... warm water bevriest sneller als koud water...
                heb dat zelf proefondervindelijk ondervonden... (maar misschien was dit al geweten)
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

We hebben in onze garage een mengkraan voor warm en koud water. ( muurmodel )
                  Ik vraag me af of we die kunnen vervangen door een andere mengkraan, maar eentje die een Gardena koppeling heeft.
                  Bestaat zo iets ????
                  Deze heb je nodig Marc, past in je kraan en kan je je standaard Gardena koppeling op draaien (met mousseur in tegen spatten)

Comment

Deze heb je nodig Marc, past in je kraan en kan je je standaard Gardena koppeling op draaien (met mousseur in tegen spatten)
                    https://www.oeg.net/nl/verloop-m-28-...loop-802003278
                    Uiteraard de eenvoudigste oplossing, verlies van de mousseur zal in de garage wel geen probleem zijn.

Ik had het kunnen weten dat jullie auto's enkel met warm water mogen gewassen worden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Ik had het kunnen weten dat jullie auto's enkel met warm water mogen gewassen worden .
                      Ha jullie doen dus ook de vaat met koud water, moet daar nogal een vettig boeltje zijn.

Comment

Ha jullie doen dus ook de vaat met koud water, moet daar nogal een vettig boeltje zijn.
                        Wat heeft het een met het ander te maken?
                        Het soort vervuiling is op een auto ook niet hetzelfde als in de keuken.

Sommige producten werken op de auto mogelijks beter met warm water, andere met koud water.
                        Alles hangt af wat men moet doen, welke vervuiling en in welke stap men zit.

Een vaatwasser gaat tijdens het spoelen zelfs tot 80°C en dan is dat vooral om bacteriën dood te krijgen.
                        Tijdens het wassen is dat gemiddeld 65-70°C om “vet en olie” op te lossen.

Hoeveel carwashes zijn er die warm water gebruiken? [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Uiteraard de eenvoudigste oplossing, verlies van de mousseur zal in de garage wel geen probleem zijn.

En als we zouden kunnen deden we er nog badparels bij
                          Of bruisballen

Neen maar het is toch een feit dat ietsje warm water véél beter reinigt dan ijskoud water.
                          In de zomer zou ik dat nooit gebruiken, en als het echt serieus vriest ga ik ook niet met water spelen op mijn oprit.

Comment

Een verloopkoppeling voor op de bestaande kraan is inderdaad de beste oplossing, de moeilijkheid is dan nog om een koppeling te vinden met de juiste schroefdraad.
                            Als je ze nu online bestelt in China moet je waarschijnlijk heel lang wachten (ze zijn er nog nieuwjaar aan het vieren, en door het coronavirus is het niet zeker dat iedereen na die periode meteen terug aan het werk mag).
                            Dan is het beter dat je naar een zaak gaat waar ze onderdelen voor sanitair verkopen (of een doe het zelf zaak ergens in de buurt, meestal mag je daar spullen terugbrengen als ze niet passen).
                            Last edited by Black B@ndit; 31 januari 2020, 19:50.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Neen maar het is toch een feit dat ietsje warm water véél beter reinigt dan ijskoud water.
                              Maar er is toch wel een verschil tussen warm water voor in een emmer of warm water voor de hogedrukreiniger.
                              En met de hogedruk is het reinigen toch vooral met schuim?[emoji6]

Te warm is anders zeker niet goed, dan droogt het te rap op en krijg je vlekken.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Maar er is toch wel een verschil tussen warm water voor in een emmer of warm water voor de hogedrukreiniger.
                                En met de hogedruk is het reinigen toch vooral met schuim?[emoji6]

Te warm is anders zeker niet goed, dan droogt het te rap op en krijg je vlekken.
                                Maar het is zeker ook voor de emmers. Er kan wel een emmer in onze inox wasbak maar de kraan staat nogal nipt zodat je er een 80% gevulde emmer er niet gemakkelijk kan uithalen.

Ik zou de emmer op de grond kunnen zetten en een darm op de kraan kunnen zetten.

Comment

Working...
                                X