Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / video ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Ik vroeg me af of die universeel zou werken, is gewoon een wired.
    Neen, is totaal niet universeel, ieder systeem heeft zijn eigenschappen, je klikt ook niet zomaar een Nikon objectief op een Canon.
    Een vriend van mij deed jaren de service van Bticino, elk heeft zijn eigen systeem.
    En bijzonder als het om een gedeelde beneden unit met camera gaat.
    Ben je eigenaar van je appartement, dan is het voor u, gaat het om een huur appartement en is het systeem
    eigen aan het gebouw, blijf er dan af en verwittig de eigenaar, maar foefel er vooral zelf niet aan anders zul jij de rekening krijgen.

Comment

Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

Wat mij in het verhaal verontrust is dat er zo te horen verschillende zaken door elkaar gebruikt zijn. Er is de beneden unit en dan bij Kevin en de buurvrouw andere units (merken?).

Parlofonie is inderdaad een specialiteit. En zelfs dan. Toen we de oude parlofoon hebben laten vervangen door een videoparlofoon zijn ze toch ook verschillende keren moeten terug komen eer het storingsvrij werkte. Telkens was het ok en dan enkele maanden later begon het in de prak te draaien. Totdat er iemand van de firma langskwam die het probleem ooit al eens ergens gezien had. Een draadje erbij en alles nu al jaren ok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
        Als je een schema kan lezen, kan je ook wel een parlefoon of videofoon instaleren.
        Alleen hebben we hier geen schema, of weten we niet wat er geplaatst is..
        Een videofoon werkt tegenwoordig vaak over twee draden met daartussen een voeding en een module die het video en audio signaal verwerkt.

Ik zou dus ook maar een hulplijn inschakelen.

Mvg
        Inderdaad, ik heb ook een aantal jaren Bticino geïnstalleerd.
        Zoek twee draden die over het gehele appartement doorlopen en je bent al zo goed als klaar.
        Misschien iets duurder maar dit kan je heel goed zelf installeren. Ook video.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
        X