Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

Het probleem met zo'n lampje met ingebouwd zonnepaneel is dat het paneeltje zon moet krijgen om de batterij op te laden.
    Dat kan eigenlijk alleen als de fiets altijd op een veilige plaats wordt weggezet (buiten, op een zonnige plaats), en dat is in een studentenstad niet altijd mogelijk (dan zal het lampje heel snel "verdwijnen").
    Je kan het natuurlijk ook opladen via USB, maar ik denk dat je dan net zo goed een lampje kan kopen dat alleen maar via USB kan geladen worden, dat is wat compacter en daardoor gemakkelijker weg te steken als de fiets ergens wordt geparkeerd.
    Voor mij zou een lampje met ingebouwd zonnepaneel in ieder geval geen goede oplossing zijn, op het werk en thuis staat de fiets altijd binnen, en terwijl ik tijdens de donkere maanden naar het werk fiets dan helpt dat zonnepaneeltje ook niet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Voor mij zou een lampje met ingebouwd zonnepaneel in ieder geval geen goede oplossing zijn, op het werk en thuis staat de fiets altijd binnen, en terwijl ik tijdens de donkere maanden naar het werk fiets dan helpt dat zonnepaneeltje ook niet.
      Maar je rijdt toch ook eens bij daglicht?
      Bedoeling van zo’n paneeltje is eerder ter ondersteuning om bij te laden wanneer het kan en het uitvallen van de verlichting te vertragen.
      Alle beetjes helpen ... al zal het bij vele merken ook meer show (verkoopargument) zijn dan wat anders. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

De wetgeving rond fietsverlichting is in Nederland niet hetzelfde als hier in België, hier mogen de lichtjes knipperen, in Nederland is dat niet toegelaten (hier zijn ze al content dat er vooraan een wit lampje brandt en achteraan een rood).
        Als automobilist zie ik liever een fietser met wielverlichting dan een fietser zonder licht die onder mijn auto steekt omdat ik die te laat opgemerkt heb...

Als het is om in een bebouwde kom (meestal is daar voldoende straatverlichting om te zien waar je rijdt) als fietser op te vallen, dan zijn de eerste twee lampjes waarvan ik een link heb gepost een heel goede oplossing.
        Die worden hier elk weekend opgeladen, en ze zijn nog nooit uitgevallen omdat de batterij leeg was.
        Beide lampjes gebruik ik op de laagste stand (continu aan), dat is voldoende om op te vallen in het verkeer (als er mist is dan zet ik die wel een standje hoger).
        Die lampjes monteer je op een paar seconden, en je haalt ze er ook heel gemakkelijk terug af als je de fiets ergens moet achterlaten.
        Ze zijn besteld, Bart
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar je rijdt toch ook eens bij daglicht?
          Bedoeling van zo’n paneeltje is eerder ter ondersteuning om bij te laden wanneer het kan en het uitvallen van de verlichting te vertragen.
          Alle beetjes helpen ... al zal het bij vele merken ook meer show (verkoopargument) zijn dan wat anders. [emoji6]
          Deze tijd van het jaar vertrek ik naar het werk als het nog helemaal donker is, en als ik terug naar huis rij dan gaat de zon onder, veel licht valt er dan niet op dat zonnepaneeltje.
          En in de zomermaanden heb ik bijna nooit fietslicht nodig, dan is het licht als ik naar het werk vertrek en blijft het nog heel lang licht nadat ik gedaan heb met werken.

Dat is zoiets als een powerbank met ingebouwd zonnepaneel, die moet je een paar weken in de volle zon laten liggen om de accu volledig te laden omdat de oppervlakte van zo'n paneel veel te klein is.
          Bovendien worden de cellen in de powerbank daardoor ook "geroosterd" terwijl ze geladen worden, en dat kan nooit een goed idee zijn.

Als je een fiets geregeld overdag gebruikt, en af en toe eens in het donker moet rijden, dan kan zo'n lampje met ingebouwd zonnepaneel misschien wel werken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Het probleem met zo'n lampje met ingebouwd zonnepaneel is dat het paneeltje zon moet krijgen om de batterij op te laden.
            Dat kan eigenlijk alleen als de fiets altijd op een veilige plaats wordt weggezet (buiten, op een zonnige plaats), en dat is in een studentenstad niet altijd mogelijk (dan zal het lampje heel snel "verdwijnen").
            Je kan het natuurlijk ook opladen via USB, maar ik denk dat je dan net zo goed een lampje kan kopen dat alleen maar via USB kan geladen worden, dat is wat compacter en daardoor gemakkelijker weg te steken als de fiets ergens wordt geparkeerd.
            De lamp is makkelijk los te klikken, en is dus ook te gebruiken als zaklamp. Ik leg ze gewoon achter een raam om overdag op te laden.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
            X