Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen foamen met Kärcher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wagen foamen met Kärcher

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dan was al mijn info hier boven dus overbodige info Freddy en zal ik die ook wissen, gezien jij toch altijd de dikste wil hebben
    weer al de verloren moeite voor niets, jammer.
    Het ga jullie goed, prettige feestdagen.
    Euhhh wat heeft dat met dikste te maken?
    Ik geef juist het omgekeerde aan dat ik het simpel hou met twee emmers.

    Dat van die borstel was eerder een vraag ... een borstel is toch niet beter voor de lak dan zo’n zachte handschoen?
    Daar kan toch ook vuil tussen blijven hangen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Wagen foamen met Kärcher

      Ik luister naar iedereen hier op het forum, Geert.
      Zeker ook naar jou want ik weet dat jij technisch zéér onderlegd bent.
      Van Freddy heb ik ook al vaak goede raad gekregen.
      Wil dat zeggen dat ik alles dan 100% opvolg ? Neen, want soms ben ik ook eigenzinnig maar ik probeer er steeds het beste uit te filteren.
      Jammer dat je jouw posts gewist hebt, maar weet dat Freddy het zéker niet slecht bedoelt.
      Ik weet wel dat hij onlangs een test met een foamkop gedaan heeft, dus hij heeft het écht wel eens uitgeprobeerd.

      Voor rolluiken denk ik dat foamen ook wel interessant kan zijn, maar het is duidelijk dat "foamen" alleen maar een soort "voorwas" is, en dat het zeker het manuele werk niet zal vervangen.
      Maar hoe meer er weg is van de wagen alvorens er met een washandschoen over te gaan, hoe beter imho.
      Misschien zie je dat niet altijd, maar ook fijn zand (stof) kan schurend werkenµ;

      Ik ben alvast dankbaar voor de vele reacties hier. En allez..het is bijna Kerstmis: geef mekaar een "polleke" en zand erover.
      Ah nee, zand schuurt, een licht sopje dan !

      Het leven is te kort om te kibbelen....
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #48
        Re: Wagen foamen met Kärcher

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik begin met de auto te foamen en laat dat hooguit 10 minuten inwerken, dan met de drukspuit het schuim en de vuiligheid afspuiten.
        Intussen staan twee 20-liters emmers klaar, eentje met zuiver water en eentje met Ultimate Wash & Wax en mijn was handschoen en daarmee wordt de auto gewassen.
        In beide emmers liggen roosters opdat het zand en heel kleine steentjes naar de boden kunnen zakken.
        De was handschoen wordt altijd gespoeld in de emmer met klaar water en uitgeknijpt en dan weer gedompeld in de emmer met shampoo.
        Wagen wordt met de lans zuiver gemaakt (geen hoge druk meer) en vervolgens met een synthetisch doek gedroogd.
        Voor de wielen heb ik een speciale borstel en gebruik daarvoor weer de emmer met shampoo, weer afspoelen en drogen met het doek.
        De banden worden dan ingewreven met Meguiar's "Endurance" zodat ze weer mooi zwart en licht glanzend zijn na droogwrijven.
        Endurance is een gel voor de banden.
        Met een andere doek wrijf ik het nat rond de deuren enz. droog.
        Als laatste karreke de garage in en al mijn materiaal eerst proper maken en op z'n plaats zetten.
        Ik gebruik voor alles enkel producten van Meguiar's, vanaf nu zal ik uitkijken naar een andere foam.
        Dat zal kan die van Auto Glym m.n. Polar reeks zijn, of de Autobrite Magi Foam van Wax - it worden.
        Autoglym zie ik ook vaak voorbij komen. Dit weekend zien staan in de plaatselijke legerstock. Wel duur product hé. Maar ze leveren blijkbaar ook aan de "kwien"
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #49
          Re: Wagen foamen met Kärcher

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ik luister naar iedereen hier op het forum, Geert.
          En allez..het is bijna Kerstmis: geef mekaar een "polleke" en zand erover.
          Naar mij zal hier alvast niet veel meer te luisteren/lezen zijn Marc.
          Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:59.

          Comment


          • #50
            Re: Wagen foamen met Kärcher

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Naar mij zal hier alvast niet veel meer te luisteren/lezen zijn Marc.
            En Freddy kan voor mijn part zijn foam spuit steken waar de zon niet schijnt.
            Gaat op mijn negeerlijst en dan eens zien hoe al mijn posts hier kunnen gewist worden.
            Spijtig, maar ik respecteer je beslissing.
            Ik voelde me wat schuldig omdat ik het topic gestart heb.
            Hopelijk mag ik je af en toe nog wat vragen
            Kan natuurlijk ook via PM, maar op een forum heeft iedereen er wat aan.
            Toch bedankt voor je wijze raad Geert.
            En zeg nooit nooit
            Ik ga het hier verder bij laten.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #51
              Wagen foamen met Kärcher

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Autoglym zie ik ook vaak voorbij komen. Dit weekend zien staan in de plaatselijke legerstock. Wel duur product hé. Maar ze leveren blijkbaar ook aan de "kwien"
              Heel goede resultaten met dit merk Marc, maar opletten met prijzen want die lopen fors uiteen tussen verschillende winkels.
              Online wat rondneuzen is de beste oplossing. [emoji106]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Wagen foamen met Kärcher

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Naar mij zal hier alvast niet veel meer te luisteren/lezen zijn Marc.
                En Freddy kan voor mijn part zijn foam spuit steken waar de zon niet schijnt.
                Gaat op mijn negeerlijst en dan eens zien hoe al mijn posts hier kunnen gewist worden.
                Ben je nu niet wat aan het overdrijven voor wat domme producten? [emoji6]
                Nergens staat iets negatief, enkel een andere ervaring.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Wagen foamen met Kärcher

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Gewist, luister vooral naar VerSeg, weet altijd alles beter....
                  Volwassen reactie. [emoji106]
                  Spijtig want het een was gewoon een aanvulling op het andere.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wagen foamen met Kärcher

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Marc, hier ben je zeker goede kwaliteit te kopen, wat eg ik, het beste te kopen.
                    WAX - IT
                    Hallo Luc,

                    Wat zijn dan wél goede snowfoam producten ?

                    Om te gewoon te wassen gebruikte ik vroeger de shampoo van Turtle Wax, op autofora niet zo nog ingeschat, maar ik was daar toch redelijk tevreden van.

                    En je zou denken dat die foam van Maguiars’ dan toch goed is hé - maar ik geloof je best - ik die NIET uittesten hoor

                    Maar er is zoveel op de markt...
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #55
                      Wagen foamen met Kärcher

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      En je zou denken dat die foam van Maguiars’ dan toch goed is hé - maar ik geloof je best - ik die NIET uittesten hoor
                      Als men de wagen laat behandelen met een coating (verschillende bedrijven bieden dat aan), dan mag men in principe enkel nog de producten van hetzelfde merk gebruiken.
                      Als uw wagen niet behandeld is, dan riskeer je niet hetzelfde probleem dat een coating verdwijnt.
                      Wax-it of ProTech doen dat o.a. met speciale coatings.
                      Last edited by VerSeg; 17 december 2019, 17:11.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wagen foamen met Kärcher

                        Informeer u eens bij wax-it in Oudenaarde.
                        Die mannen weten daar alles van.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wagen foamen met Kärcher

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Hallo Luc,

                          Wat zijn dan wél goede snowfoam producten ?

                          Om te gewoon te wassen gebruikte ik vroeger de shampoo van Turtle Wax, op autofora niet zo nog ingeschat, maar ik was daar toch redelijk tevreden van.

                          En je zou denken dat die foam van Maguiars’ dan toch goed is hé - maar ik geloof je best - ik die NIET uittesten hoor

                          Maar er is zoveel op de markt...
                          Bij Wax-it finesse Avalanche is dus niet zo bijtend als die van Meguiar"s.
                          Maar persoonlijk was eigen mijn eerste keuze de Pilar serie van Auto Glym.
                          Dat zijn dus drie afzonderlijke producten m.n.: Polar Blast, Polar Wash en Polar Seal.
                          Lees er eens de handleidingen op na en het word duidelijker.
                          Ik heb me laten vangen aan de naam Meguiar's, die klonk mij als ik klok.
                          Ik werkte vroeger in het station van Wervik en we hadden Dejan als klant toen we nog onze eigen pakjesdienst hadden bij de NMBS.
                          Zo maakte ik kennis met de Big Boss omdat ik toen met een erg vervuilde hemel zat van het roken in de auto.
                          Hij raadde mij een product aan van Auto Glym en met dit product was die hemel weer als nieuw.
                          Meguiar's heeft ook uitstekende producten maar kwestie foam heb ik meer vertrouwen in Auto-glym.
                          PS: Je kunt ook direct bestellen bij Dejan hoor, buiten Auto-Glym heeft hij z'n eigen producten en nog andere merken.
                          Wax-it is perfect maar nogal aan de dure kant. Je kunt er zelfs (betalende) demo's volgen.
                          Maar als uw auto al enige jaren oud is en je bent dagelijks op baan dan zal foamen niet veel helpen.
                          Auto eerst kleien en dan een degelijk coating erop laten aanbrengen om de 6 maand en uw auto blijft gegarandeerd als nieuw bij wekelijks onderhoud.

                          PS: Meguiar's is duurder bij de invoerder dan bij Auto 5. Enkel ter inlichting.

                          Zoals ik al vermelde is Wax-it heel goed maar dat is Dejan ook hoor.
                          Ik heb wel altijd de indruk gehad dat Wax-it meer iets is voor begoede en fanatieke autoliefhebbers.
                          Mijn hogedruk reiniger is een Nilsfisk en de schuimkop is ook van Nilfisk, prima tuig.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wagen foamen met Kärcher

                            OK, even resumeren; ik heb ook al wat research gedaan. Waar ik veel goeds over lees:

                            * Chemical Guys Honeydew

                            * Geon AF Avalance ( zou zeer goed reinigen, maar weinig foam effect )

                            * Monello Artico Magico Snow Foam

                            * Auto Glym Polar ( Blast / Wash / Seal )

                            Ik lees ook dat ik best naar PH neutrale shampoo ga ?
                            Last edited by Alfa Centauri; 17 december 2019, 21:23.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #59
                              Re: Wagen foamen met Kärcher

                              Auto Glym en vele andere merken kan men ook hier vinden:

                              Al een paar keer besteld en geen probleem ondervonden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Wagen foamen met Kärcher

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                                Ik lees ook dat ik best naar PH neutrale shampoo ga ?
                                Ja, niemand wil zure producten want die bijten de lak stuk.
                                Buiten Auto-Glym heb ik nog nooit van die andere merken gehoord.
                                Normaal MOET op elk product een gevaren teken staan als het zuur of bijtend is.
                                In geval van de foam die ik heb reppen ze in de reclame niks over achteraan staat dit teken er wel op:

                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X