Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inductie kookplaat en mixer kan gevaarlijk zijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Inductie kookplaat en mixer kan gevaarlijk zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ik had het dan ook niet over de groentensoep maar over de youtube video, en overigens blijven de wetmatigheden onveranderd, groentensoep or otherwise ...
    Denk dat er in ongemixte groentesoep meer dan genoeg "equivalenten voor puimsteentjes" zitten dat oververhitting niet gaat gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Denk dat er in ongemixte groentesoep meer dan genoeg "equivalenten voor puimsteentjes" zitten dat oververhitting niet gaat gebeuren.
      Ik bid nog elke dag tot een divers aanbod van verschillende goden dat het menselijke ras toch nog enig vermogen tot kritisch denken zou terugwinnen nadat ze er hun verstand volledig uitgeswiped hebben ...

Comment

Ik bid nog elke dag tot een divers aanbod van verschillende goden dat het menselijke ras toch nog enig vermogen tot kritisch denken zou terugwinnen nadat ze er hun verstand volledig uitgeswiped hebben ...
        Pffft, heb ik opgegeven. Ben tegenwoordig al blij als ze denken.

Comment

Herkenbaar ... "Waarom moeten we dat kennen ? Het staat toch op internet ?". Mijn repliek was dan altijd "denk je dat écht ?". Meestal kwam er dan een "ja". Waarom ik ze steevast feliciteerde met : "je hebt dus gedacht ? Prima, je moet dat eens meer doen, dat is zeer goed voor de hersenen, maar in het vervolg je hoofd een beetje schuin houden want dan stromen je hersenen beter op een hoopje"....

Comment

Pffft, heb ik opgegeven. Ben tegenwoordig al blij als ze denken.
            Ze zijn er nog hoor, maar ze worden zeldzamer. Zou het te maken hebben met de eerste gaswet pV=cte ? Voor de leek, dit komt er op neer : hoe groter de gasdruk p hoe kleiner het gasvolume V, we noemen dat een omgekeerd evenredigheid. Ik zie dat anders, de p staat dan voor pretentie en de V voor verstand.

Comment

pV = nRT. Of was het N? Te lang geleden....

Comment

Ik heb gisteren ook de test gedaan

Wel met een kunststoffen mixer (wel met metalen mes, maar dat is van RVS en RVS werkt niet op inductie) .
                Ik plaats de mixer in de pot tot op de bodem, met de inductiezone op 50%.
                Na een sec of 2 kwam er een grote luchtbel naar boven.

Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

pV = nRT. Of was het N? Te lang geleden....
                  Neen hoor, dat klopt.

Comment

Working...
                  X