Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flam gashaard valt steeds uit..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Flam gashaard valt steeds uit..

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik had ook altijd dezelfde uitleg gehoord dat CO eerder laag tegen de grond zou hangen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
    Inderdaad, maar dat gebeurt al eens meer. Als je soms ziet welke onzin er via de media de wereld wordt ingestuurd...

    Comment


    • #47
      Re: Flam gashaard valt steeds uit..

      Is de gashaard nu definitief hersteld ?
      Last edited by notex; 17 december 2019, 11:33.

      Comment


      • #48
        Re: Flam gashaard valt steeds uit..

        Goeiemorgen,

        Neen, op 4 februari komt de technieker terug.
        Op de offerte staat vervanging van een sensor, geen idee welke en vervanging thermokoppel (2meter).
        De schouw werd ondertussen wel gereinigd, daags na de eerste interventie stond hun schouwveger op goed geluk aan de deur omdat hij in de buurt was. Minder dan 30 minuten bezig geweest.
        De Co melder staat nog steeds in de buurt en de haard is niet meer uitgevallen maar is ook niet meer uitgezet. We durven niet uit schrik dat ze niet meer in brand gaat.

        Groeten,
        Bart

        Comment


        • #49
          Re: Flam gashaard valt steeds uit..

          Bedankt voor de update. Tot 4 februari moeten wachten om een sensor en een thermokoppel te vervangen, vind ik abnormaal lang.
          Als dat thermokoppel 2 meter lang is, hoe groot is die kachel dan ?
          Heeft die technieker gezegd dat je de gashaard op een veilige manier kunt blijven gebruiken zonder sensor of werkend thermokoppel ?

          Comment


          • #50
            Re: Flam gashaard valt steeds uit..

            Zoals eerder gezegd was ik niet bij de 1e interventie en heb ik van de schoonouders ook geen 'bruikbare' informatie gekregen...
            Ik kon wel opmaken dat gezien de opbouw vd haard een thermokoppel dat in de camionette lag te kort was en dat de halve stoof uiit elkaar moet gevezen worden. Op 't eerste zich lijkt dat ook te kloppen want ik zou niet weten waar beginnen

            Vermits alles nog netjes brand, de CO melder bij de stoof staat en de melding dat hun kleinkinderen daar ook wel eens overnachten en dat het maar beter in orde kon zijn ga ik er van uit dat als Murphy zou moeten passeren, hij ondertussen al langs geweest was..
            Al zal ik mij ook gewoon comfortabeler voelen als het 5 februari zou zijn.

            Groeten,
            Bart

            Comment


            • #51
              Re: Flam gashaard valt steeds uit..

              Zoals beloofd een kleine update.. wel iets later als voorzien.

              De technieker is dus op bezoek geweest met de mededeling dat hij het thermokoppel heeft gevonden maar de te vervangen veiligheidsklep nergens meer te krijgen is.
              Hij kan dus ook geen attest maken dat de kachel werd onderhouden en voldoet aan de norm...

              Ik heb gevraagd aan de schoonouders of ik de firma mocht bellen om het onderdeelnummer te vragen en zelf op zoek te gaan het wisselstuk.
              Ze hebben liever van niet want dan geraakt dat daar niet in en de mekanieker zal dit toch niet willen doen..
              Enfin, ik heb het voorgesteld maar ze kopen liever een nieuwe haard. Mij niet gelaten en dan moet ik mij ook niet bukken

              Thats it... ieder z'n ding zeker

              Cheers!

              Comment

              Working...
              X