Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flam gashaard valt steeds uit..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Flam gashaard valt steeds uit..

    Ik zou graag weten of het probleem ondertussen opgelost is, want gaskachels kunnen heel gevaarlijk zijn als alles niet 100% werkt zoals het hoort.
    Dit weekend zijn er in ons land spijtig genoeg weer doden gevallen door CO vergiftiging.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Flam gashaard valt steeds uit..

      De technieker is komen kijken en was na 10 min buiten.. Hij kon niks doen en hij heeft gebeld voor wisselstukken maar hij zou niks kunnen vastkrijgen.
      Dinsdag komt er een andere kijken, ik ga zelf proberen daar te zijn om eens de uitleg te horen want dit begint een probleem te worden voor de grootouders...
      Tot dan staat de haard in elk geval op slot.

      Update volgt zodra ik meer weet.

      Groeten!

      Comment


      • #18
        Flam gashaard valt steeds uit..

        Als de technieker het over wisselstukken heeft, dan zal het al zeker niet over de schouw gaan. [emoji6]

        Wel straf dat die technieker komt als hij toch niets kan doen.
        Hopen dat je toch ene kan vinden dat het wel wil en ook kan herstellen.

        Had hij een vermoeden wat het zou kunnen zijn?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Flam gashaard valt steeds uit..

          Ik was er zelf niet bij maar hij had het over een 'module'. Deze wou hij vervangen en kon hij niet vastkrijgen..
          Over de schouw is niets gezegd, ik had gevraagd om dit te vermelden maar volgens de schoonouders was hij al ingepakt.
          Als ze een nieuwe installatie zouden nodig hebben mochten ze hem steeds contacteren...

          Snap je waarom ik er dinsdag graag wil bij zijn? 😉

          Comment


          • #20
            Re: Flam gashaard valt steeds uit..

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
            Ik was er zelf niet bij maar hij had het over een 'module'. Deze wou hij vervangen en kon hij niet vastkrijgen..
            Over de schouw is niets gezegd, ik had gevraagd om dit te vermelden maar volgens de schoonouders was hij al ingepakt.
            Als ze een nieuwe installatie zouden nodig hebben mochten ze hem steeds contacteren...

            Snap je waarom ik er dinsdag graag wil bij zijn? ��
            Oh ja, ik snap het al te best. Nog zo'n probleem: techniekers nu kennen niet meer dan de catalogus van de fabrikant die ze vertegenwoordigen. Algemene kennis is er niet meer bij.

            Let op, ik ga die niet op voorhand ongelijk geven, maar mijn ervaring is dat als bvb dat thermokoppel stuk zou zijn, een technieker nu dat enkel zou vervangen door het typenummer dat erop staat. Ene van 30 jaar geleden, die zou in zijn bestelwagen (camionette) gaan rommelen zijn totdat hij er eentje vond die hij kon doen passen. Zo'n mannen worden zeldzaam.

            Comment


            • #21
              Re: Flam gashaard valt steeds uit..

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
              Ik was er zelf niet bij maar hij had het over een 'module'. Deze wou hij vervangen en kon hij niet vastkrijgen..
              Over de schouw is niets gezegd, ik had gevraagd om dit te vermelden maar volgens de schoonouders was hij al ingepakt.
              Als ze een nieuwe installatie zouden nodig hebben mochten ze hem steeds contacteren...

              Snap je waarom ik er dinsdag graag wil bij zijn? ��

              Een gekend liedje !
              Liever iets nieuw verkopen dan wat moeite te doen om iets te repareren, dat brengt wat weinig zaak in het bakje.
              Ooit voorgehad met het bedrijf Vanmarcke die mij achteraf nog een gepeperde rekening ivm verplaatsingskosten stuurden.
              Ik had hun toen vooraf gewaarschuwd welk merk en type wandgasketel ik had en welke afdichtingsringen die ze nodig hadden
              ze kwamen dus wel, verplaatsing van 130 km om mij dan na 5 minuten doodleuk te vertellen dat ze dat merk (FER) niet meer ondersteunden en dat ze er ook de nodige wisselstukken niet meer konden voor krijgen.
              Waarom geef ik vooraf dan alle mogelijke en correcte uitleg ? Van Marcke : nooit meer !!!
              Last edited by Frakske; 2 december 2019, 10:32.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #22
                Re: Flam gashaard valt steeds uit..

                Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                Bedankt allen voor de info..

                Ik ga morgen nog even langs om meer info te krijgen ivm onderhoud en het reinigen vd schouw.
                Ik zal gelijk eens kijken of ik dat thermokoppel kan demonteren.

                Ik hou jullie op de hoogte.
                Wie zegt dat dat ding met een thermokoppel werkt? Kan even goed met een ionen meting zijn,
                want vuur is in wezen eigenlijk een elektrische geleider, dan is zelf meten een stuk moeilijker.
                Beste waren nog deze met een thermokoppel en een blijvende waakvlam, kon je gemakkelijk zelf
                meten en eventueel vervangen door een universeel Thermo koppel.
                Last edited by Guest42; 2 december 2019, 16:22.

                Comment


                • #23
                  Re: Flam gashaard valt steeds uit..

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Wie zegt dat dat ding met een thermokoppel werkt?
                  Als de filmpjes uit de openingspost eenzelfde unit laten zien ...

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Flam gashaard valt steeds uit..

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als de filmpjes uit de openingspost eenzelfde unit laten zien ...

                    Ha Freddy, t’is dus vast en zeker een thermo koppel ( heb geen filmpje gezien sorry) fluitje van een cent dus
                    zorgen dat deze in de vlam zit (waakvlam en luchtmengeling van deze kuisen) en als die dan nog uitslaat tc vervangen.

                    Comment


                    • #25
                      Flam gashaard valt steeds uit..

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ha Freddy, t’is dus vast en zeker een thermo koppel ( heb geen filmpje gezien sorry) fluitje van een cent dus
                      zorgen dat deze in de vlam zit (waakvlam en luchtmengeling van deze kuisen) en als die dan nog uitslaat tc vervangen.
                      Ik ga er wel van uit dat de filmpjes kloppen.
                      Ik had ze ook niet eerder gezien hoor, pas gisterenavond waren die voor mij zichtbaar (lees werkend). [emoji6]
                      En die gaan inderdaad wel eens stuk met dergelijk probleem als gevolg. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Flam gashaard valt steeds uit..

                        Ja..... update, 't is te zeggen: Ik heb juist tel. gekregen dat de mekanieker terug weg is en dat de stoof terug brandt.
                        Schoonmoeder was naar de Delhaize en schoonvader zegt op alles 'jaja' maar weet dus niet wat er gebeurd is ondertussen.
                        Of je nu vraagt om te bellen of niet..ze doen toch hun eigen zin. 'Gelle hebt het al druk genoeg'

                        Er werden geen wisselstukken gebruikt maar er moet wel een sensor vervangen worden.

                        Er werd een afspraak gemaakt op 4 februari om de sensor te vervangen (Ik vermoed het thermokoppel), een volledig onderhoud te doen en de schouw te reinigen.
                        Ik ga ervan uit dat veiligheidsmatig alles in orde is.
                        Ze zouden eerstdaags wel een offerte toegestuurd krijgen.

                        Zware bevalling....

                        Nog niet afgeloten dus en wordt vervolgd.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Flam gashaard valt steeds uit..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                          Ja..... update, 't is te zeggen: Ik heb juist tel. gekregen dat de mekanieker terug weg is en dat de stoof terug brandt.
                          Schoonmoeder was naar de Delhaize en schoonvader zegt op alles 'jaja' maar weet dus niet wat er gebeurd is ondertussen.
                          Of je nu vraagt om te bellen of niet..ze doen toch hun eigen zin. 'Gelle hebt het al druk genoeg'

                          Er werden geen wisselstukken gebruikt maar er moet wel een sensor vervangen worden.

                          Er werd een afspraak gemaakt op 4 februari om de sensor te vervangen (Ik vermoed het thermokoppel), een volledig onderhoud te doen en de schouw te reinigen.
                          Ik ga ervan uit dat veiligheidsmatig alles in orde is.
                          Ze zouden eerstdaags wel een offerte toegestuurd krijgen.

                          Zware bevalling....

                          Nog niet afgeloten dus en wordt vervolgd.
                          Sorry Bart, maar als die kachel nu goed is tot 4 februari, dan hebben ze ofwel gefoefeld
                          of is het vervangen van die sensor helemaal niet nodig, een bende foefelaars als je het mij vraagt,
                          de eerste kan het niet herstellen en de tweede lost het op met niets.
                          Een thermokoppel kan je niet overbruggen daar deze een stroompje aflevert.

                          Comment


                          • #28
                            Flam gashaard valt steeds uit..

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Een thermokoppel kan je niet overbruggen daar deze een stroompje aflevert.
                            Hoe bedoel je?
                            Die thermokoppel zelf is toch maar iets dat uitzet en langs het andere uiteinde op een contact drukt?
                            Enfin, toch bij deze dat ik vroeger zelf al een paar keer vervangen heb. [emoji6]

                            Verder denk ik ook dat die veel wil verdienen.
                            Onderhoud kan geen kwaad en moet regelmatig eens gebeuren.
                            Thermokoppel kan op z’n einde gaan maar die kost is niet groot.
                            De schouw ook kuisen bij een gasverwarming kan geen kwaad, maar de kans dat die vuil is blijft zeer klein.

                            Enfin, wel niets mis om eens iets te onderhouden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Flam gashaard valt steeds uit..

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Hoe bedoel je?
                              Die thermokoppel zelf is toch maar iets dat uitzet en langs het andere uiteinde op een contact drukt?
                              Enfin, toch bij deze dat ik vroeger zelf al een paar keer vervangen heb. [emoji6]
                              Dat heb je dan echt wel verkeerd voor hoor Freddy, een thermo koppel bestaat uit twee soorten metaal Bv. Ni-Cr (Type E)
                              dat levert een klein stroompje op dat in het gasblok een klein spoeltje bekrachtigt dat de servo klep toe laat open te gaan.
                              Dat laat ook toe dat ze op deze manier bv. een klikson in serie kunnen zetten om bv. de schouwtemperatuur te bewaken.
                              Waar u het over hebt is een capillaire bewaking (reeds meer dan 60 jaar niet meer gebruikt) was nog bij gaskachels
                              die je moest ontsteken met een lucifer of met zo een vuursteentje.

                              Voor de uitleg en verschillende types die er bestaan KLIK HIER

                              Comment


                              • #30
                                Re: Flam gashaard valt steeds uit..

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Dat heb je dan echt wel verkeerd voor hoor Freddy, een thermo koppel bestaat uit twee soorten metaal Bv. Ni-Cr (Type E)
                                dat levert een klein stroompje op dat in het gasblok een klein spoeltje bekrachtigt dat de servo klep toe laat open te gaan.
                                Dat laat ook toe dat ze op deze manier bv. een klikson in serie kunnen zetten om bv. de schouwtemperatuur te bewaken.
                                Waar u het over hebt is een capillaire bewaking (reeds meer dan 60 jaar niet meer gebruikt) was nog bij gaskachels
                                die je moest ontsteken met een lucifer of met zo een vuursteentje.

                                Voor de uitleg en verschillende types die er bestaan KLIK HIER
                                Ge hebt gelijk, door het koperen buisje dacht ik dat dit nog steeds zo was met een druk.

                                En voor wie het zoekt, zelfs in de Gamma niet eens 10€.
                                GAMMA thermokoppel universeel in de beste prijs-/kwaliteitsverhouding, uitgebreid assortiment bij GAMMA
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X