Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Zou wel eens willen weten welke wagen die niet eens een rit naar de zee haalt.
    ../...
    En ik zou juist verwachten dat een elektrische wagen het in fileverkeer beter doet. Tenzij het natuurlijk met airco bij regen en kou is, dan is het een ramp.
    Het gaat om een wagen dat geen jaar oud is, dus zeker niet de allereerste versies van jaren geleden.
    En als men in de zomer in de hitte in de file staat, dan wil men uiteraard airco gebruiken ... net als men in putje winter de verwarming wil gebruiken.
    En logischerwijze zorgt een verbruik terwijl men stil staat in de file voor een kortere mogelijke afstand.
    Een wagen waar men alle comfort (airco of verwarming) moet uitschakelen om thuis te geraken, dat noem ik geen wagen meer maar een pak brol met wielen onder.
    Straffe van al is dat ze een lijst kregen met alle laadpunten ... ja, tot ze daar komen.
    Ofwel bezet ofwel op een s’avonds afgesloten parking.
    Zolang men niet gelijk een benzine of diesel op vijf minuten kan laden, dan is een dergelijke wagen voor veel mensen onbruikbaar.
    Ja, een Tesla doet het dan nog redelijk goed ... maar hoeveel mensen kunnen er eentje betalen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Vermits ze keer op keer herverkozen worden zijn "we" dat ook....
      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Da' nu net het probleem, ze worden niet herverkozen maar ze vormen coalities zodat ze toch weer aan de macht zijn/
      Waarschijnlijk om nog wat extra zakgeld binnen te rijven

grts
      Sieg
      Fijn om te lezen dat anderen dit ook doorhebben.
      De zaak omkeren is andere koek natuurlijk. Massaal op VB stemmen gaat dat niet oplossen. Vanuit die hoek zie ik ook geen oplossing aangereikt worden voor veel van deze, dringende problemen...

En als je binnen dit en 2 jaar een andere wagen zou moeten aanschaffen. Wat koop je dan best hé? (in mijn geval een camionette vanwege het feit dat ik mijn honden makkelijk wil vervoeren).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het gaat om een wagen dat geen jaar oud is, dus zeker niet de allereerste versies van jaren geleden.
        En als men in de zomer in de hitte in de file staat, dan wil men uiteraard airco gebruiken ... net als men in putje winter de verwarming wil gebruiken.
        En logischerwijze zorgt een verbruik terwijl men stil staat in de file voor een kortere mogelijke afstand.
        Een wagen waar men alle comfort (airco of verwarming) moet uitschakelen om thuis te geraken, dat noem ik geen wagen meer maar een pak brol met wielen onder.
        Straffe van al is dat ze een lijst kregen met alle laadpunten ... ja, tot ze daar komen.
        Ofwel bezet ofwel op een s’avonds afgesloten parking.
        Zolang men niet gelijk een benzine of diesel op vijf minuten kan laden, dan is een dergelijke wagen voor veel mensen onbruikbaar.
        Ja, een Tesla doet het dan nog redelijk goed ... maar hoeveel mensen kunnen er eentje betalen?
        Te zien aan het aantal Tesla's in vergelijking met andere ziuver elektrische wagens kunnen er velen zich dat betalen. Goed, het zijn waarschijnlijk (bijna) allemaal bedrijfswagens maar al die andere kunnen ook als bedrijfswagen. Enfin, wten we nog niet over welke wagen het gaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
        Fijn om te lezen dat anderen dit ook doorhebben.
        De zaak omkeren is andere koek natuurlijk. Massaal op VB stemmen gaat dat niet oplossen. Vanuit die hoek zie ik ook geen oplossing aangereikt worden voor veel van deze, dringende problemen...

En als je binnen dit en 2 jaar een andere wagen zou moeten aanschaffen. Wat koop je dan best hé? (in mijn geval een camionette vanwege het feit dat ik mijn honden makkelijk wil vervoeren).
        Wat zijn de alternatieven? Zolang er geen regering van exacte wetenschappers komt om de idioten die we nu hebben te vervangen is er geen alternatief. Ze hebben allemaal zo'n schrik voor hun postje en zijn niet in staat om zelf te denken (of gehersenspoeld door de partij ideologie) dat we evengoed een verzameling poesjenellen kunnen verkiezen.

Comment

Wat zijn de alternatieven? Zolang er geen regering van exacte wetenschappers komt om de idioten die we nu hebben te vervangen is er geen alternatief. Ze hebben allemaal zo'n schrik voor hun postje en zijn niet in staat om zelf te denken (of gehersenspoeld door de partij ideologie) dat we evengoed een verzameling poesjenellen kunnen verkiezen.
          Dat is met de laatste verkiezing wel heel duidelijk geworden. Maar daarover verder discussiëren is in strijd met de forumregels
          Dus: wie geeft me het beste alternatief de dag van vandaag om een Mercedes Vito met volledige laadruimte te vervangen (2 of 3 zitplaatsen zijn voldoende).
          Gewapend glas is niet persé nodig

Comment

Hangt ervan af door wat je die wil vervangen. En wat je met die vervanger wil doen. Als het is om achter de hoek naar de bakker te gaan moet eens een nieuw paar schoenen kopen

Comment

Dat is met de laatste verkiezing wel heel duidelijk geworden. Maar daarover verder discussiëren is in strijd met de forumregels
              Dus: wie geeft me het beste alternatief de dag van vandaag om een Mercedes Vito met volledige laadruimte te vervangen (2 of 3 zitplaatsen zijn voldoende).
              Gewapend glas is niet persé nodig
              Ik zie dat je al een Vito vanaf 17K hebt; dat valt toch goed mee ?
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik rijd al jaaaren met een Vito (diesel).
                Maar wat gaan ze hier nog uitvinden qua restricties ivm dieselwagens voor particulieren? (ongeacht de Euro norm).

Ik kom zelden in grote steden, maar LEZ zal waarschijnlijk alleen maar uitbreiden.
                Op zich speelt de brandstof geen rol voor mij (ook geen heel zware lasten te trekken of te vervoeren). Maar een (betaalbaar) elektrisch alternatief zie ik ook nog niet direct voor de moment.
                En van zodra de grote massa weer naar benzine overgeschakeld is, zullen ze dat weer extra aanpakken om inkomsten uit te halen. Never ending story...

En zie maar hoe snel de 'massa' reageert op bepaalde beslissingen en veranderende wetten of subsidies (woonbonus en aanbod van huizen de laatste 2 maanden...)
                Enkel het eigen profijt is van belang.

Comment

Elektriciteitsrekening: 2de belastingsbrief
                  LEZ zones: 3de belastingsbrief

Klimaatmaateregelen vooral met de bedoeling hoe kunnen we taksen heffen, want je mag alles als je maar betaalt.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nog over Tesla: https://www.rt.com/news/474190-austr...ctric-car-ash/
                    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

En van zodra de grote massa weer naar benzine overgeschakeld is, zullen ze dat weer extra aanpakken om inkomsten uit te halen. Never ending story...
                      Het zal zolang niet duren, het is al zover.
                      Wij hebben een diesel Euro 5 en een benzine Euro 6 ... bij de verkeersbelasting van de benzine is een bijkomende milieubelasting geteld, bij de diesel niet.
                      Waar zit de logica? [emoji17]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Electrische auto : Het klinkt allemaal leuk maar echt niet zo groen als wordt voorgeschoteld.
                        “Als mensen zich dit nu eens realiseren”
                        Een interessant artikel over de CO² die nodig is om een auto accu te maken, en andere wetenswaardigheden.

https://zerauto.nl/ceo-mazda-over-ac...ns-realiseren/
                        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Electrische auto : Het klinkt allemaal leuk maar echt niet zo groen als wordt voorgeschoteld.
                          Een interessant artikel over de CO² die nodig is om een auto accu te maken, en andere wetenswaardigheden.

Ik rij gemiddeld zo'n 7.000km per jaar met de auto, als ik mijn auto die aan de pomp gemeten gemiddeld 5,2L benzine per 100km verbruikt vervang door een elektrische, dan duurt het waarschijnlijk meer dan 10 jaar vooraleer die (met de CO² van de productie meegerekend) milieuvriendelijker wordt
                          Een auto vervangen door een "milieuvriendelijkere" elektrische zal dus niet meteen de CO² uitstoot verminderen, want al die elektrische auto's moeten eerst geproduceerd worden, en dat gebeurt ook niet zonder CO² uitstoot.
                          Ik denk dat het milieuvriendelijker is om een auto "op te rijden" en dan pas te vervangen in plaats van een bestaande auto te vervangen door eentje die al veel meer CO² uitgestoten heeft vooraleer er een meter mee werd gereden...

De supergrote accupacks (100KWh of meer) zijn inderdaad niet voor iedereen nodig, met zo'n groot accupack gaat het elektrisch verbruik normaalgezien ook omhoog, want om meer gewicht op snelheid te brengen is er meer energie nodig.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Ik zag hem al ergens anders passeren. Volledig eens hiermee. Verder ook eens met Bart, ik doe net hetzelfde met mijn wagens, laat ze nu aub eens stoppen met suggereren dat de oude wagens gerecycleerd worden, ze gaan gewoon de boot op. Bovendien zijn er maar enkele materialen (meestal metalen) waar de recyclage niet downgrade gebeurt maar wel ten koste van veel energie. Maar met alle uitgeharde kunststoffen is er op dat vlak niks aan te vangen...

Comment

Working...
                            X