Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spam spam spam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spam spam spam

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Lijkt mij geen fotobewerking
    Oesje...dat moet een "slip of the finger" van mij geweest zijn...

Comment

Hier lijkt het wel nog door te gaan: ook deze ochtend zijn er doorgekomen.

40 stuks de laatste 2 dagen: aanbiedingen en cadeaubonnen van McDonalds, Action, DeLijn, iPhone11, weekend Efteling (met verschillende afzender namen), Aldi, NMBS "klantenservice", Carrefour, gratis helderziendheid,…
      reclame voor afslankmethode (verschillende), Fat-X fatburner, met Bitcoin gegarandeerd 13.000€ in 24u verdienen, vochtbestrijding, ramen&deuren, nail fungus fixer, Solar Comparison, 3 gratis flessen Turmeric BioPerine.

Josefien zoekt een leuke man, 5G Male (will teach me how getting more orgasms). Vele afzenders eindigen op .xyz. Dagelijks zit er ook eentje bij van "Belgisch Energieloket ism" ("doe de check en maak kans op weekend Center Parcs")

Ik kan er geen logische link met mijn surfgedrag achter vinden.

Comment

Spam spam spam

Ik krijg spam op een email die enkel gebruikt wordt voor toegang tot de website van Telenet. Nooit mail mee verstuurd of ontvangen tenzij voor communicatie van Telenet.

Ik vermoed dat hun klantendatabase gekraakt is.

TWDigit

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
        EOS 10 Glas 28-105 70-210

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twdigit Bekijk bericht
          Ik krijg spam op een email die enkel gebruikt wordt voor toegang tot de website van Telenet. Nooit mail mee verstuurd of ontvangen tenzij voor communicatie van Telenet.

Ik vermoed dat hun klantendatabase gekraakt is.

TWDigit

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Awel dat zou mij geen sikkepit verwonderen zie.
          Ze zijn de laatste tijd teveel bezig met hun supersnel internet.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik krijg weer dagelijks tussen 50 en 75 berichten in mijn Telenet webmail spambox.
            Woensdag was ik in gesprek met de verkoops-en technische dienst van Telenet.
            Donderdagmorgen kreeg ik een mail van Telenet met een vragenlijst om het gesprek te beoordelen. Daarop niet geantwoord.
            Een uur later kreeg ik een bericht van "Telenet" in mijn spambox, met als afzender reply@kol6.icu.
            Dit was identiek dezelfde vragenlijst van bij Telenet, maar voorafgegaan door een pagina waarin een beloning werd beloofd als ik mijn gegevens invulde.
            Dit is het eerste spambericht (van de duizenden gedurende de afgelopen maand) dat "Telenet" als afzender simuleert.
            Dat kan geen toeval meer zijn. Eerst een echte mail van Telenet ontvangen en een uur daarna een spambericht over hetzelfde onderwerp.
            Waar zit het beestje ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Eerst een echte mail van Telenet ontvangen en een uur daarna een spambericht over hetzelfde onderwerp.
              Waar zit het beestje ?
              Kan op meerdere plaatsen hé ... op server of op uw toestel(len).
              Zo met de natte vinger moeilijk te zeggen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

De spammers hebben vandaag geen verlofdag genomen. Gedurende de laatste 24 uur weer 102 aankoopbons gekregen, maar er zat ook iets nieuws bij met de volgende tekst :
                Hallo Ik ben Emma, mijn telefoon is gisteren gestolen en al mijn naakte foto's zijn via whatsapp naar mijn contactenlijst gestuurd, inclusief jezelf. Kun je ze van je telefoon verwijderen?
                Ben voor alle zekerheid toch eens mijn telefoon gaan controleren, maar niets .....
                Last edited by notex; 11 november 2019, 19:07.

Comment

Working...
                X