Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheermesjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scheermesjes

:
    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    De scheermesjes van het merk Ferrum die ik gebruik gaan ongeveer 2 maanden mee (een 60-tal scheerbeurten dus), maar die zijn wel een beetje duurder dan de mesjes die Marc in den Action heeft gekocht.
    Dat is ongeveer hetzelfde als de Gilette mesjes die ik vroeger gebruikte, bij de scheermesjes van den Aldi en Lidl was het soms moeilijk om alles tussen de mesjes uitgespoeld te krijgen, dat is bij deze Ferrum mesjes geen probleem.
    Ik gebruik ook nooit warm water om de mesjes uit te spoelen, tijdens het scheren gebruik ik geen warm water (warm water zou de scheermesjes sneller bot maken).
    Dit zijn dus de scheermesjes die ik nu gebruik: https://www.action.com/nl-be/p/ferru...lverpakking-4/

Maar als je echt niets anders dan Gilette scheermesjes wil gebruiken, die hebben ze gewoonlijk ook bij den Action, en dat voor een lagere prijs dan in andere winkels.
    Hoe ze aan die lage prijzen komen, dat weet ik ook niet, er zitten dikwijls wel spullen tussen waarbij je al van ver ziet dat het minder goed is dan duurder materiaal, maar ze verkopen ook merkproducten die net hetzelfde zijn, en die wel veel goedkoper zijn.
    Misschien zijn dat dan stockoverschotten die ze ergens goedkoop inkopen, als Gilette bijvoorbeeld een "nieuw model" op de markt brengt, aangekondigd met grote reclamecampagnes, dan zit er waarschijnlijk nog wel ergens een voorraad van het "oude model" waar ze vanaf moeten geraken, het is best mogelijk dat winkelketens zoals Action dan die voorraad overnemen voor een "zacht prijsje".
    De Gilette mesjes waarvoor ze nu reclame maken, die vind je waarschijnlijk niet in de Action, maar er zijn er heel veel die de reclame zien, en die dan toch willen proberen of die nieuwe mesjes weer zoveel beter zijn dan de "oude" waar ze er nog een heleboel hebben liggen.
    Ik heb mij altijd afgevraagd wat de volgende stap zou worden van Gilette nadat ze altijd maar meer mesjes hadden gemonteerd op hun scheersysteem (5 mesjes is er volgens mij zwaar over), het is eigenaardig dat ze nu toegeven dat twee mesjes eigenlijk al voldoende is, maar met dit systeem hebben ze in de toekomst terug wat ruimte om er dan toch weer meer mesjes op te monteren...

Heel veel consumenten geloven blindelings wat er in de reclame wordt vermeld door de marketing afdelingen van de grote bedrijven.
    Bij het batterijmerk waar ze nog altijd konijntjes gebruiken om aan te tonen dat hun batterijen zoveel beter zijn dan de andere is nu eindelijk onderaan duidelijk leesbaar vermeld dat het gaat over alkalinebatterijen ten opzichte van zink-koolstof batterijen.
    Dat hebben ze vroeger nooit gedaan (of misschien was de tekst te klein om leesbaar te zijn), en daarom dacht iedereen dat die veel te dure batterijen veel beter waren dan alle andere alkalinebatterijen die nooit gepromoot zijn met zo'n reclamecampagne.
    Maar ik denk dat de vermelding "ten opzichte van zink-koolstof batterijen" niet veel helpt omdat de mensen het verschil toch niet kennen...
    Ik heb ondertussen ook de Ferrum mesjes, kwestie van deftige research te kunnen doen
    De Ferrum mesjes zijn inderdaad beter én ze spoelen ook goed uit
    Iets wat bij Gilette bijzonder moeilijk is.
    Maar wat ik dan wel niet zo goed vind, is dat ze nogal breed zijn wat het fijne werk bemoeilijkt.
    Dit zal echter bij elk ander mesje van die breedte ook zo zijn.

De andere mesjes van de Action scheren eveneens goed, maar het glij-stripje komt na 1-2 keer al los.
    Dit type zijn dus echte wegwerpmesjes, wellicht “1-dags”mesjes
    Maar wat wil je: nog geen 3 euro voor een houder én 21 mesjes

De goedkoopste en imho beste Gilette versie, zijn de Gilette Sensor met 2 mesjes ( tegenwoordig zijn ze vaak met 3 mesjes ) - smalle kop, dus je kan er fijn mee werken en prijs van ongeveer 12 euro voor 10 mesjes.
    Dat is ook nog aanvaardbaar vind ik.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Zeg, maar met al die knappe wetenschappelijke koppen hier: waarom maakt warm water een mes bot ???
      Of is dat “een broodje aap” zoals onze noorderburen zeggen ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Scheermesjes

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Zeg, maar met al die knappe wetenschappelijke koppen hier: waarom maakt warm water een mes bot ???
        Dan kunt ge ook een waterverzachter zetten hé, dan spoelt ge met zachter water. [emoji16]

Zou me toch verwonderen dat warm water een invloed kan hebben op de korte gebruiksduur van mesjes.

Met koud water duurt het dubbel zo lang om die proper te spoelen dan met warm water ... als water een impact zou hebben, dan zou ik net andersom denken.
        Ge kunt dan ook van achter naar voren spoelen. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ik weet ook niet waar dat vandaan komt, maar ik heb dat waarschijnlijk voor het eerst gehoord toen ik nog naar school ging (en dat is toch al een hele tijd geleden...).
          Wat de theorie is die daar achter zou zitten, dat weet ik dus niet, maar de temperatuur van water bij atmosferische luchtdruk is maximum 100°C, en dat is waarschijnlijk te laag om ervoor te zorgen dat metaal zachter wordt (het zal wel wat uitzetten bij die hogere temperatuur, maar nadat het mes terug afgekoeld is zou het terug hetzelfde moeten worden).

Wat ik in dat verband wel terugvind is dat een vaatwasser slecht is voor scherpe messen door de chemische werking van de agressieve afwasmiddelen, en de meeste handvaten van keukenmessen kunnen er ook niet goed tegen (en het kan ook gevaarlijk zijn voor wie de vaatwasser leeg maakt als die niet goed oplet).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Een kennis beenhouwer beweerde nochtans ook dat zijn messen al bot(ter) werden door ze enkel met een vochtige warme doek af tevegen. ��
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Een kennis beenhouwer beweerde nochtans ook dat zijn messen al bot(ter) werden door ze enkel met een vochtige warme doek af tevegen. 🤔
              Dan ligt dat aan die doek hé. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X