Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheermesjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scheermesjes

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik rij niet rond voor een scheermesje eh; als ik in de Colruyt moet zijn, ga ik daar eens in de rekken kijken.
    En als ik in de Carrefour Market moet zijn, ga ik daarnaast eens in de Action kijken.
    Gij kunt veel winkels doen. [emoji16][emoji16][emoji16]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Gij kunt veel winkels doen. [emoji16][emoji16][emoji16]
      Ik kom daar zo weinig mogelijk binnen, want ik breng steeds de verkeerde dingen mee, en veel te veel.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Ja hier ook. Je gaat niet speciaal het land rond rijden naar scheermesjes.
        Hier liggen de meeste grote ketens allemaal op een steenworp en neem je dat mee tussen de andere boodschappen door.
        Maar het Gillette verdienmodel is iets wat het merendeel van ons tegen de borst stoot denk ik. De prijs die ze vragen staat niet in verhouding met wat het materiaal kost om te produceren.
        Je betaalt 20 euro voor een pakje mesjes en je gaat met een waarde van 10 cent naar huis.

Comment

Voor mij is vooral het gemak, de kwaliteit en het resultaat van belang, niet zozeer de prijs.
          Ik koop gewoon wat volgens mij het beste doet wat het moet doen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Voor mij is vooral het gemak, de kwaliteit en het resultaat van belang, niet zozeer de prijs.
            Ik koop gewoon wat volgens mij het beste doet wat het moet doen.
            Tuurlijk, dat ze goed moeten zijn dat is de eerste vereiste, maar ik deel de mening van Xafke: 6 euro per - wat uiteindelijk maar een “wegwerpmesje” is, is voor mij er los over. Het gaat meer om het principe dan louter om het geld.
            En rondrijden puur alleen voor mesjes doe ik ook niet ( of het moest om het “rijplezier” gaan )
            Trouwens, eens dat ik mijn ding gevonden heb koop ik meestal een voorraad voor een jaar of zo.....
            Maar ja, dan merk je soms wel na dat jaar dat die mesjes niet meer bestaan.

Ondertussen ben ik al eens in de Action geraakt en heb ik daar een set van een houder + 21 mesjes kunnen kopen voor nog geen 3 euro.
            Volgens mij even scherp als het “G-merk” - alleen het kliksysteem is wat minder stevig. Maar dat zal de toekomst wel uitwijzen.

Mijn vorig systeem uit Delhaize was wel beter. Eerlijk is eerlijk. Dus ik zoek nog effe verder.
            Een echt “kappers-scheermes” is mij te gevaarlijk, en ook het klassieke dubbelsnijdend mesje dat over een scheerapparaat geschroefd wordt is niks voor mij. Beiden zullen ongetwijfeld het beste scheerresultaat opleveren, maar dat hangt van de skills van de gebruiker af hé.
            Plus ‘s ochtends moet het meestal vooruit gaan....
            Dus nu ga ik mij scheren

Comment

Scheermesjes

Puur uit principe is wel wat drastisch. [emoji6]
              Een Dacia SUV kost nog geen 20.000€, eentje van BMW of Audi gaat al snel richting 50, 60, 70K.
              Het heeft ook vier wielen, een stuur en een motor, puur uit principe iets te duur vinden is wat kort door de bocht vind ik.
              Er zit verschil in afwerking, kwaliteit en gebruiksgemak ... zo ook bij scheermesjes vind ik.
              Aan een iPhone wordt ook snel 1000€ gegeven en dat kost in fabricage ook nog geen tiende van dat bedrag.
              Maar ik snap wel wat je bedoelt Marc, eigelijk is bijna alles wat we kopen te duur voor wat we krijgen. [emoji106]
              De prijs van die wegwerpmesjes is jaren geleden ook fors gestegen door belasting op wegwerpzaken.
              Last edited by VerSeg; 16 oktober 2019, 12:52.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Hoe deden ze dat vroeger dan?
                Op de binnenbanden?
                Hier geleerd: https://www.messenwinkel.eu/service/...-messenwinkel/
                En uitermate tevreden van deze mesjes: https://www.messenwinkel.eu/feather-...200-stuks.html

Comment

Scheermesjes

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                  Daar zullen wel wat goede tips tussen zitten, heb in de rapte al eens gekeken. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

De prijs van die wegwerpmesjes is jaren geleden ook fors gestegen door belasting op wegwerpzaken.
                    Maar een mesje uit de Action is toch even “wegwerp” dan eentje van Gilette of Wilkinson ?

Comment

Scheermesjes

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Maar een mesje uit de Action is toch even “wegwerp” dan eentje van Gilette of Wilkinson ?
                      Dat klopt Marc, maar de kwaliteit is meestal ook anders en de basisprijs is anders.

Bij de invoering van de ecotaks op scheermesjes verdween het merk Bic zelfs van de markt.
                      Scheermesjes kwamen duurder uit in allerlei taksen dan in productie.
                      Later werd die ecotaks erop afgeschaft en kwam Bic ook terug met de wegwerpscheermesjes.
                      Maar de prijzen zijn daarna niet specifiek terug gedaald.

Bij veel producten is dat zo, men betaalt een deel voor de merknaam, een deel voor de gebruikte grondstoffen en fabricage en ook een deel voor het ontwerp en daarbij de taksen uiteraard.
                      Duur is niet altijd beter, maar in de meeste gevallen heeft men toch voor een hogere prijs iets beter afgewerkt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Het is niet omdat de prijs hoger is, dat dat product daarom echt beter is.
                        Voor scheermesjes is het niet zo heel gemakkelijk om zelf uit te maken welke bijvoorbeeld het langst meegaan, maar als de duurste 5-10 keer duurder zijn, dan zullen die per jaar ook zeker meer kosten dan de goedkopere alternatieven.
                        Het "gebruiksgemak" is iets wat je zelf moet ervaren, bij scheermesjes is het bijvoorbeeld belangrijk dat de houder goed "in de hand ligt", en natuurlijk is het ook belangrijk dat de mesjes scherp zijn, en dat ze toch een tijdje scherp blijven.

Er zijn nog voorbeelden waar de duurste merken ook niet altijd het beste presteren (of dat het verschil in prestaties tussen het "merkproduct" en het alternatief veel te klein is om de veel hogere prijs van het merkproduct te verantwoorden):

Een voorbeeldje: http://anrieff.net/batterytest/index_en.html
                        En als je geen vertrouwen hebt in die tests, hier is nog iemand die zich met dat soort tests bezig houdt: http://lygte-info.dk/review/batterie...Test%20UK.html
                        Onlangs heeft hij de AA en AAA batterijen van de Lidl getest (Aerocell, die kosten 2 euro voor 8 stuks, soms krijg je er zelfs 10 voor die prijs.), en dat zijn zowat de beste, terwijl de prijs véél lager is dan die van het merk dat ook weer met enorme reclamebudgetten werkt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Wij gebruikten dat bij Philips in de snijmachines om folie te snijden deze van Gillette staken daar toch
                          qua standtijd met kop en schouders boven andere merken uit, werden ook aangekocht per miljoen stuks meen ik.
                          vijf of zes mesbomen met in elk 104 messen die elke vier uur werden gedraaid (andere snijhoek)
                          is om de 16 uur 500 messen....
                          Maar bij het snijden van folie heb je ook nog eens de factor statische elektriciteit waar kleine vonkjes de snede beschadigen wat je bij scheren niet hebt.
                          Last edited by Guest42; 18 oktober 2019, 08:56.

Comment

Ik vraag me toch af of ze bij Action iets verkopen dat ofwel van de camion gevallen is ofwel dat de vermelde prijs een leasing op 72 maand is. [emoji16]

Een elektrisch scheerapparaat met oplaadbare batterijen, trimfunctie, borsteltje en beschermkap voor ... 4,95€. [emoji56]
                            Het is wel maar één stuk per verpakking. [emoji6]

Het wegwerp elektrisch scheerapparaat of wat?
                            Menen ze dat echt voor die prijs?

Voor het dubbel van die prijs heb je bij hun wel al een Gillette wegwerp. [emoji56]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Scheermesjes

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Het "gebruiksgemak" is iets wat je zelf moet ervaren, bij scheermesjes is het bijvoorbeeld belangrijk dat de houder goed "in de hand ligt", en natuurlijk is het ook belangrijk dat de mesjes scherp zijn, en dat ze toch een tijdje scherp blijven.
                              AA en AAA laten we even achterwege, maar die goedkope scheermesjes ... hoeveel keer lukt het om zich daarmee te scheren in vergelijking met bijvoorbeeld een Gillette?
                              Dezelfde persoon wel te verstaan om het bij dezelfde baardgroei te houden.

Langs de andere kant zijn er ook geen 100 fabrikanten.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

De scheermesjes van het merk Ferrum die ik gebruik gaan ongeveer 2 maanden mee (een 60-tal scheerbeurten dus), maar die zijn wel een beetje duurder dan de mesjes die Marc in den Action heeft gekocht.
                                Dat is ongeveer hetzelfde als de Gilette mesjes die ik vroeger gebruikte, bij de scheermesjes van den Aldi en Lidl was het soms moeilijk om alles tussen de mesjes uitgespoeld te krijgen, dat is bij deze Ferrum mesjes geen probleem.
                                Ik gebruik ook nooit warm water om de mesjes uit te spoelen, tijdens het scheren gebruik ik geen warm water (warm water zou de scheermesjes sneller bot maken).
                                Dit zijn dus de scheermesjes die ik nu gebruik: https://www.action.com/nl-be/p/ferru...lverpakking-4/

Maar als je echt niets anders dan Gilette scheermesjes wil gebruiken, die hebben ze gewoonlijk ook bij den Action, en dat voor een lagere prijs dan in andere winkels.
                                Hoe ze aan die lage prijzen komen, dat weet ik ook niet, er zitten dikwijls wel spullen tussen waarbij je al van ver ziet dat het minder goed is dan duurder materiaal, maar ze verkopen ook merkproducten die net hetzelfde zijn, en die wel veel goedkoper zijn.
                                Misschien zijn dat dan stockoverschotten die ze ergens goedkoop inkopen, als Gilette bijvoorbeeld een "nieuw model" op de markt brengt, aangekondigd met grote reclamecampagnes, dan zit er waarschijnlijk nog wel ergens een voorraad van het "oude model" waar ze vanaf moeten geraken, het is best mogelijk dat winkelketens zoals Action dan die voorraad overnemen voor een "zacht prijsje".
                                De Gilette mesjes waarvoor ze nu reclame maken, die vind je waarschijnlijk niet in de Action, maar er zijn er heel veel die de reclame zien, en die dan toch willen proberen of die nieuwe mesjes weer zoveel beter zijn dan de "oude" waar ze er nog een heleboel hebben liggen.
                                Ik heb mij altijd afgevraagd wat de volgende stap zou worden van Gilette nadat ze altijd maar meer mesjes hadden gemonteerd op hun scheersysteem (5 mesjes is er volgens mij zwaar over), het is eigenaardig dat ze nu toegeven dat twee mesjes eigenlijk al voldoende is, maar met dit systeem hebben ze in de toekomst terug wat ruimte om er dan toch weer meer mesjes op te monteren...

Heel veel consumenten geloven blindelings wat er in de reclame wordt vermeld door de marketing afdelingen van de grote bedrijven.
                                Bij het batterijmerk waar ze nog altijd konijntjes gebruiken om aan te tonen dat hun batterijen zoveel beter zijn dan de andere is nu eindelijk onderaan duidelijk leesbaar vermeld dat het gaat over alkalinebatterijen ten opzichte van zink-koolstof batterijen.
                                Dat hebben ze vroeger nooit gedaan (of misschien was de tekst te klein om leesbaar te zijn), en daarom dacht iedereen dat die veel te dure batterijen veel beter waren dan alle andere alkalinebatterijen die nooit gepromoot zijn met zo'n reclamecampagne.
                                Maar ik denk dat de vermelding "ten opzichte van zink-koolstof batterijen" niet veel helpt omdat de mensen het verschil toch niet kennen...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X