Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update Win 10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: update Win 10

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    De installatie tijd zal ook wel te maken hebben met welke programma’s je allemaal onder windows op je C schijf draaien hebt denk ik regulus?
    Of heb ik dat verkeerd voor?
    Ik denk dat niet omdat je pers slot van rekening enkel systeembestanden vervangt en eventueel een paar aanpassingen maakt aan het systeemregister waar al de systeemparameters en app parameters in zitten (en waar men tegenwoordig een "opkuis" kan in doen via het "Dism" programma via aanvankelijk "analyzecomponentstore")
    De flessenhals is zeer mogelijk onvoldoende schijfruimte en niet genoeg geheugen? (swappen kost een waanzinnige hoeveelheid tijd!) JMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      FWIW ... ondertussen zijn er al méér dan een paar "cumulative updates" voor 1903 ....
      Net wat ik in mijn derde zin van #14 al aangaf toch.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Net wat ik in mijn derde zin van #14 al aangaf toch.
        Mijn punt was eigenlijk, dat als men nu pas 1903 installeert men even tijd zal moeten spenderen om helemaal up to date te geraken ... niets anders.

edit: uw opmerking was "Bij de laatste herstart heeft Win 10 nog een paar kleine updates gedaan" .. die cumulatieve updates zijn wel een ietsje potiger dan dat ... JFWIW

Comment

Nu, ik zei eerder op nwe pc enkele minuten.
          Op mijn laptop die ik eerst heb geüpdatet van win8 naar win10, 2 jaar geleden, duurt het een pak langer zeg, gisteren allerlei updates van in de NM tot vanmorgen.
          Van morgen updates geïnstalleerd tot de batterij uitviel (had ik de kabel maar moeten laten insteken), bij opstart verwijderde die van alles waarbij ik terug moest beginnen .
          Nu gaat het iets rapper, momenteel zit ik aan 30% updates installeren, met 1 heropstart .
          Edit voltooid om 16u alle bijkomende updates inbegrepen .
          Last edited by toerist; 18 oktober 2019, 16:44.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Vandaag de grote november update voor windows 1909 binnengehaald en geïnstalleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
              Vandaag de grote november update voor windows 1909 binnengehaald en geïnstalleerd.
              En hoe groot is die grote november update ? Ik heb hier een computer of 8 te doen en als daar zo'n 30 Gb per update wordt op gesoupeerd is er direct 240GB datatraffic op de rekening ...
              En weet ik ook hoeveel tijd ik dien te voorzien.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Ik heb hier een computer of 8 te doen en als daar zo'n 30 Gb per update wordt op gesoupeerd is er direct 240GB datatraffic op de rekening ...

Met 1.5TB in september en 1.9TB in oktober lig ik alleszins niet wakker van een paar GB. Wat tijd betreft, hangt af van je computer, hé, op een I3 van 6 jaar oud zal het wat langer duren dan op een nieuwe I9.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

Met 1.5TB in september en 1.9TB in oktober lig ik alleszins niet wakker van een paar GB. Wat tijd betreft, hangt af van je computer, hé, op een I3 van 6 jaar oud zal het wat langer duren dan op een nieuwe I9.
                  Jezus ... of een andere ...

Ik steiger al als ik aan 300 GB per maand kom ...
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    En hoe groot is die grote november update ? Ik heb hier een computer of 8 te doen en als daar zo'n 30 Gb per update wordt op gesoupeerd is er direct 240GB datatraffic op de rekening ...
                    En weet ik ook hoeveel tijd ik dien te voorzien.
                    Zoooo groot kan die niet geweest zijn want dat was hier op een minuut of twee rond ... :-D (I7-4kn)
                    (edit: Ik vind er zelfs geen spoor van terug op de PC ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Zoooo groot kan die niet geweest zijn want dat was hier op een minuut of twee rond ... :-D (I7-4kn)
                      (edit: Ik vind er zelfs geen spoor van terug op de PC ...)
                      Bij mij ook op een minuut of twee rond (ik schat amper 10Mb groot). Maar blijkbaar is er wel veel afhankelijk van de versie die reeds op het toestel stond. Een duidelijk uitleg staat op onderstaande site (reeds jaren één van mijn favorieten)
                      https://www.schoonepc.nl/windows10/n...19_update.html
                      Dirk C.

Comment

Update + bijkomende updates ong. 10 minuten
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Bij mij ging de 1909 ook zeer snel, ik had nog niet door dat het een major update was.

Ik heb wel het probleem dat de spooler bij elke print opnieuw moet gestart worden.
                          Naar het schijnt is dit één van de mogelijke problemen.

Alhoewel ik net een nieuwe printer had geïnstalleerd en een aantal oude verwijderd heb, het kan ook daaraan liggen.
                          Ik ga nogeens snuisteren in de registry om te zien of er oude printers blijven hangen zijn, anders zal ik alle printers (nog maar 3 ) opnieuw moeten installeren.

Comment

De computer opnieuw opstarten duurde hier ongeveer 50 seconden bij update 1909 (ik heb mijn kookwekkertje gebruikt om dat te controleren).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

De spooler die bij elke print vastliep kwam wel degelijk van de 1909 update.
                              Ik heb deze verwijderd (KB4517245) en alles is terug normaal.
                              Ondertussen zijn alle oude printerdrivers grondig opgeruimd, maar daaraan lag het niet.

Comment

1909 is in feite niet zo verschillend van 1903 - er zijn een paar details die verschillen, vandaar ook dat de update vrij klein is. Behalve als je met de usb-creator tool de upgrade gaat doen op elk toestel. Dan hang je er aan voor een paar Gigabyte en wellicht ook een grotere usb-stick.

Comment

Working...
                                X