Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toner laserprinter - hoe de fabrikant gegevens interpreteren ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Weet ge Marc ... dat is een keuze dat men maakt, persoonlijk vind ik dat als men redelijk wat geld geeft aan een aankoop dat men dan ook de bijhorende producten koopt.
    Maar iedereen is daar natuurlijk vrij in te doen wat hij wil. [emoji6]

Ik kan u ook in contact brengen met iemand dat u een printerke kan leasen als je wil. [emoji6]
    Last edited by VerSeg; 24 september 2019, 02:46.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Toner laserprinter - hoe de fabrikant gegevens interpreteren ?

Of ik laat mijn prints gratis maken bij een goede kameraad die in de buurt woont
      En dan mag hij eens komen eten: print for food
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Misschien overweeg ik dan toch nog eens een inkjet, maar die Epson ecotanks bv. zijn op zich al heel duur. De inkt mag dan betaalbaar zijn, de printer is redelijk duur.
        We zijn gewoon geworden dat printerfabrikanten hun printers gratis weggeven bij het eerste setje inkt, en dat ze ons daarna de printer laten terugbetalen door de inkt veel te duur te verkopen...
        Ze hebben allerlei truukjes uitgevonden om het hervullen van inktpatronen tegen te houden (inktpatronen met een chip bijvoorbeeld), maar er zijn er altijd wel die slim genoeg zijn om dat op een of andere manier te omzeilen (in mijn vorige printer had ik inktpatronen met een automatische reset, elke keer als die uit de printer werden gehaald werden die door de printer herkend als een origineel inktpatroon, voor andere printers waren er chip-resetters).
        Dat is volgens mij de reden waarom Epson nu printers maakt die heel gemakkelijk bij te vullen zijn, maar dan moet de gebruiker wel eerst de hele printer betalen, en niet in "schijfjes" door inktpatronen van het merk zelf aan te kopen.
        Epson levert dan ook nog een dubbele set inktflesjes bij de printer waardoor je voor het eerst geen inkt meer moet kopen (ik weet niet of dat zo is bij alle Ecotank printers, maar bij mijn printer was dat wel het geval).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          We zijn gewoon geworden dat printerfabrikanten hun printers gratis weggeven bij het eerste setje inkt, en dat ze ons daarna de printer laten terugbetalen door de inkt veel te duur te verkopen...
          Ze hebben allerlei truukjes uitgevonden om het hervullen van inktpatronen tegen te houden (inktpatronen met een chip bijvoorbeeld), maar er zijn er altijd wel die slim genoeg zijn om dat op een of andere manier te omzeilen (in mijn vorige printer had ik inktpatronen met een automatische reset, elke keer als die uit de printer werden gehaald werden die door de printer herkend als een origineel inktpatroon, voor andere printers waren er chip-resetters).
          Dat is volgens mij de reden waarom Epson nu printers maakt die heel gemakkelijk bij te vullen zijn, maar dan moet de gebruiker wel eerst de hele printer betalen, en niet in "schijfjes" door inktpatronen van het merk zelf aan te kopen.
          Epson levert dan ook nog een dubbele set inktflesjes bij de printer waardoor je voor het eerst geen inkt meer moet kopen (ik weet niet of dat zo is bij alle Ecotank printers, maar bij mijn printer was dat wel het geval).

Inderdaad, vele inkjets zijn abnormaal goedkoop, en dan halen ze het bij de inkt.
          Zoals bij auto’s hé: grote kortingen, bijna geen winst voor de verkopers, maar in de garage pluimen ze u.

Ik vind wel dat er verschil is tussen 49 euro en pakweg 499.
          Hangt ook wel af van het formaat (A3 is duurder, maar je moet het ook gezet krijgen hé....)
          Een 250 euro zou ik een mooie prijs vinden voor een inkjet, als ze de inkt aan normale prijzen zouden verkopen. Die dingen gaan sowieso toch geen mensenleven mee.

Edit: Amai, den ET2650 zit rond de 180 euro Redelijk basic, maar meestal is eenvoudig nog het beste.
          ET7700 is 488 Europese
          Last edited by Alfa Centauri; 25 september 2019, 06:16.

Comment

Edit: Amai, den ET2650 zit rond de 180 euro Redelijk basic, maar meestal is eenvoudig nog het beste.
            ET7700 is 488 Europese
            Die eerste zie ik zelfs al aan 149€, maar ook aan 324€ ... meer dan het dubbel. [emoji56]

De tweede tussen de 439€ en 660€, toch ook een groot verschil.

Ik zie dat Canon er nu ook heeft in de serie Megatank genoemd, die ga ik ook eens bekijken se. [emoji6]

Make printing easy, low cost and ensure high quality performance with the Canon PIXMA G Series refillable ink tank printers.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Die eerste zie ik zelfs al aan 149€, maar ook aan 324€ ... meer dan het dubbel. [emoji56]

De tweede tussen de 439€ en 660€, toch ook een groot verschil.

Ik zie dat Canon er nu ook heeft in de serie Megatank genoemd, die ga ik ook eens bekijken se. [emoji6]

https://www.canon-europe.com/printer...tank-printers/
              Ai, die “Europese” was iets van de spellingscontrole op de tablet ik weet al niet meer wat ig getypt heb.

Enne Freddy, alleen bekijken hé, niet kopen !! ( tenzij je me verwittigt )
              Last edited by Alfa Centauri; 25 september 2019, 15:51.

Comment

Enne Freddy, alleen bekijken hé, niet kopen !! ( tenzij je me verwittigd )
                ”Verwittigt” meester. [emoji1]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  ”Verwittigt” meester. [emoji1]
                  Verwittigdt om zeker te zijn

Voutje haangepasd

Comment

Verwittigdt om zeker te zijn
                    Drink eerst nog een koffie, dat kan helpen. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Yep, ik krijg mijn klopke rond dit uur.
                      Zal nog een tuubje Nespresso openen

Comment

Vanaf woensdag bij den Aldi: https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedi...9.article.html
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Is inderdaad niet te duur

Comment

Working...
                          X