Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Lijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Lijn

    Ik zal het hier maar eerst vragen, De Lijn is al blijkbaar in hetzelfde bedje ziek als de meeste diensten waar je niet kan bellen, tenzij tegen 30 cent per minuut

    Ik en mijn vrouw hebben al jaren een seniorenkaart van De Lijn.

    Deze kaart (dus de kaart zelf) is afgelopen op 16 mei 2019, die van mijn vrouw op 9 juli 2019. Al diverse keren geïnformeerd bij de Lijn in Gent of we nu geen nieuwe kaart moeten hebben, nooit een duidelijk antwoord, tenzij "je zal wel verwittigd worden".

    Nu krijgt mijn vrouw vanmorgen op de bus de melding dat het abonnement verlopen is. Dit zal wel kloppen, maar tot vorig jaar kregen we lang op voorhand een brief om te verlengen, wordt ook al niet meer verstuurd.

    Iemand van de lijn aanwezig hier die enige klaarheid kan scheppen ? Alvast bedankt.

    Ook een berichtje gestuurd, waarbij je je bijna moet uitkleden qua in te vullen "kotjes" en dat ze binnen een dag of vijf eens zullen bekijken...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: De Lijn

    Ik zou zeggen, ga eens langs in een Lijnwinkel als je in de buurt ervan bent. Mijn zus had ook zo'n probleem omdat haar abonnement op een Mobib kaart van de MIVB stond (omdat ze die al had). Heeft ook zo'n formulier ingevuld waar ze net niet de maat van je schoenen moeten weten zonder resultaat. Was snel opgelost in de winkel. Bleek dat het abonnement er wel op stond maar niet geactiveerd kon worden om een of ander reden.

    Comment


    • #3
      Re: De Lijn

      Ik heb een abo bij De Lijn. De kaart zelf is geldig tot 2025 of zo. Maar het abo is maar 1 jaar geldig.
      Elk jaar moeten we het abo vernieuwen en ik vermoed dat we in 2025 zowel het abo als de kaart gaan moeten vernieuwen.
      De kaart kost 5 euro als ik het goed heb.
      Je kan naar het schijnt je abo online verlengen. Maar ik ga altijd naar een kantoor van de lijn hier in de buurt.
      Moet je wel de datums in de gaten houden want ik krijg nooit een brief of zo dat die bijna vervallen is.

      Op de tram kan je bij de automaat een optie aanvinken om je kaart uit te lezen. Zo weet je welke datum er op staat. Of dat zo ook is op de bus weet ik niet.

      Comment


      • #4
        Re: De Lijn

        Is ook zo op de bus en je kan dat ook op een kaartjesautomaat van de NMBS zien.

        Comment


        • #5
          Re: De Lijn

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Ik heb een abo bij De Lijn. De kaart zelf is geldig tot 2025 of zo. Maar het abo is maar 1 jaar geldig.
          Elk jaar moeten we het abo vernieuwen en ik vermoed dat we in 2025 zowel het abo als de kaart gaan moeten vernieuwen.
          Ik schreef hoger: Deze kaart (dus de kaart zelf) is geldig tot 16 mei 2019, die van mijn vrouw tot 9 juli 2019. Al diverse keren geïnformeerd bij de Lijn in Gent of we nu geen nieuwe kaart moeten hebben, nooit een duidelijk antwoord, tenzij "je zal wel verwittigd worden".

          Die einddatums staan op de kaart zelf gedrukt, maar de kaarten bleven gewoon werken. We zitten dus te wachten op een bericht dat die kaarten zelf moeten vernieuwd worden EN op het bericht (zoals voordien elk jaar gekregen) dat de abonnementen gingen vervallen. Dit jaar niks van dit alles.
          Intussen zijn de abonnementen zelf inderdaad vervallen.
          Mijn vraag die ik aan de Lijn ook gesteld heb: als ik nu onze abonnementen vernieuw en ze worden nadien wakker bij de Lijn en de kaarten zelf moeten vernieuwd worden, wat dan met het lopende abonnement op de oude kaarten ? Waarschijnlijk zal dat wel kunnen overgezet worden op een eventuele nieuwe kaart, maar ik vertrouw het niet 100 %, gezien de "uitmuntende" kwaliteit van hun administratie.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: De Lijn

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik schreef hoger: Deze kaart (dus de kaart zelf) is geldig tot 16 mei 2019, die van mijn vrouw tot 9 juli 2019. Al diverse keren geïnformeerd bij de Lijn in Gent of we nu geen nieuwe kaart moeten hebben, nooit een duidelijk antwoord, tenzij "je zal wel verwittigd worden".

            Die einddatums staan op de kaart zelf gedrukt, maar de kaarten bleven gewoon werken. We zitten dus te wachten op een bericht dat die kaarten zelf moeten vernieuwd worden EN op het bericht (zoals voordien elk jaar gekregen) dat de abonnementen gingen vervallen. Dit jaar niks van dit alles.
            Intussen zijn de abonnementen zelf inderdaad vervallen.
            Mijn vraag die ik aan de Lijn ook gesteld heb: als ik nu onze abonnementen vernieuw en ze worden nadien wakker bij de Lijn en de kaarten zelf moeten vernieuwd worden, wat dan met het lopende abonnement op de oude kaarten ? Waarschijnlijk zal dat wel kunnen overgezet worden op een eventuele nieuwe kaart, maar ik vertrouw het niet 100 %, gezien de "uitmuntende" kwaliteit van hun administratie.

            Toch wel een serieuze en onnodige insinuatie.
            Het is toch maar een kleine moeite om eens naar de dichtsbijzijnde Lijnwinkel te stappen, daar zullen ze je allicht verder helpen.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: De Lijn

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Toch wel een serieuze en onnodige insinuatie.
              Het is toch maar een kleine moeite om eens naar de dichtsbijzijnde Lijnwinkel te stappen, daar zullen ze je allicht verder helpen.
              Ik moest vanmorgen in Gent zijn, toch een 15km van huis en ben dan ineens een lijnwinkel binnengestapt.
              Ik: "Mevrouw, deze kaarten zijn blijkbaar al van in mei en juli aan vervanging toe"
              "Ja meneer uw abonnementen zijn vervallen, wenst u ze te verlengen ?"
              Ik: "Ja mevrouw, maar ook de "fysieke" kaarten zijn in feite al maanden vervallen"
              "Ha ja, dat is dan 118 euro meneer"
              Nu hebben we voorlopige kartonnen pasjes, wel slechts geldig tot 18 september. Hopelijk geraken de nieuwe plastieken kaarten hier tijdig met de post.
              De dame vroeg me wel geen nieuwe pasfoto's, achteraf schoot me dat te binnen, hopelijk steekt dat nu geen stokken in de wielen...

              Dat dit nu allemaal niet poepsimpel via de site kan (ik bedoel het vervangen van de kaart) en dat je nu ook nergens meer van verwittigd wordt in 2019...
              Last edited by nete; 5 september 2019, 13:16.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: De Lijn

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Dat dit nu allemaal niet poepsimpel via de site kan (ik bedoel het vervangen van de kaart) en dat je nu ook nergens meer van verwittigd wordt in 2019...
                Dat kan toch poepsimpel via de site?


                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: De Lijn

                  Dat klopt, als je van niets vertrekt. Probeer maar eens iets te vinden over "mijn kaartabonnement werkt nog maar de fysieke kaart is over de vervaldatum maar blijft wel bruikbaar" (misschien heb ik er over gekeken)
                  Hier was het probleem dat op mijn kaart gedrukt staat: kaart (dus niet het abonnement) geldig tot 16 mei 2019. Nergens een bericht van de Lijn om ze te vernieuwen, plus die kaart bleef gewoon werken met het lopende abbo.
                  Vorige jaren kregen we nog een brief om te melden dat het abonnement ging vervallen begin september, dit jaar niks ontvangen.
                  Dat zo'n zaken niet allemaal geautomatiseerd zijn in de 21ste eeuw, zodat je tijdig een mail krijgt is toch wel straf.

                  Enfin, het geraakt wellicht opgelost, we rijden voorlopig met een half geprint en half geschreven kaartje rond...
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Lijn

                    Waarom wacht jij eigenlijk op een mail als het toch op de kaart gedrukt staat?

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Lijn

                      In Brussel worden de kaarten gemaakt op basis van de foto's van de identiteitskaart dus geen nieuwe foto's nodig.



                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Lijn

                        Ik heb een paar maanden geleden een klacht ingediend bij de lijn in verband met het niet stoppen van een bus aan de halte. Ik kreeg vlot een bericht terug dat ze dit inderdaad hadden vastgesteld na controle van de gps-gegevens.
                        Blijkbaar heb ik meer geluk dan anderen als het erop aankomt gehoor te vinden bij de overheidsinstellingen.


                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Lijn

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Waarom wacht jij eigenlijk op een mail als het toch op de kaart gedrukt staat?
                          ?????
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Lijn

                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Ik heb een paar maanden geleden een klacht ingediend bij de lijn in verband met het niet stoppen van een bus aan de halte. Ik kreeg vlot een bericht terug dat ze dit inderdaad hadden vastgesteld na controle van de gps-gegevens.
                            Blijkbaar heb ik meer geluk dan anderen als het erop aankomt gehoor te vinden bij de overheidsinstellingen.


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                            Heeft toch niks te zien met een fysische kaart die al maanden vervallen is volgens de opdruk, maar wel blijft werken, en het feit dat je blijkbaar zelf maar moet uitzoeken en ergens met een alarm in je agenda moet steken wanneer je abonnement vervalt. We zijn op een zucht van 2020 hé.
                            Stel dat verzekeringen hetzelfde doen en je niets laten weten qua vervaldag en je komt dan een ongeluk tegen...
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Lijn

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Heeft toch niks te zien met een fysische kaart die al maanden vervallen is volgens de opdruk, maar wel blijft werken, en het feit dat je blijkbaar zelf maar moet uitzoeken en ergens met een alarm in je agenda moet steken wanneer je abonnement vervalt. We zijn op een zucht van 2020 hé.
                              Stel dat verzekeringen hetzelfde doen en je niets laten weten qua vervaldag en je komt dan een ongeluk tegen...
                              Dan is het jouw fout dat je niet je verzekering verlengd hebt. Zelfde met bvb de belastingen vroeger toen je nog een brief kreeg. Zelfs als die niet toegekomen was, dan moest je maar weten dat het tijd was en zelf een aanvragen.

                              Hoe het zit met de kaart die "vervallen" is en nog blijft werken weet ik ook niet. Ik vermoed dat die zal blijven werken tot het abonnement erop verlopen is ofwel tot de eerstvolgende 1 januari. In elk geval, je kan dat naar een nieuwe kaart laten overzetten zonder problemen (buiten dat je een nieuwe kaart gaat moeten kopen). En ja, al die internet zever en apps ten spijt, de klanten ervaring is 0,0. Als je service wil is een echte persoon achter een toonbank toch nog beter. Al is dat soms ook niet optimaal...

                              Comment

                              Working...
                              X