Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschrijvingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Overschrijvingen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Daar staat eigenlijk dat het mogelijk zal worden om dit type betaling te doen, niet dat het bestaande zal verdwijnen. [emoji6]
    Het werd bij meerdere banken aangekondigd als een bijkomende service.
    Kosten zijn inderdaad variabel tussen de verschillende banken, maar dat is met veel zaken zo in de bankwereld.

    Uiteindelijk niets om zich echt druk over te maken, de verwerkingstijd kennen we al zeker 50 jaar (ervoor weet ik niet). [emoji1]
    Ik heb er tenslotte niks op tegen dat een overschrijving maar 1 dag later verwerkt wordt. Ik maak me er dan ook niet echt druk over hoor.
    Ik vind het wél zéér zielig dat het in 2020 enkel mogelijk is om die zaken binnen een tijdsbestek van 2 dagen uit te voeren tijdens de bank-werkuren, tenzij je (bij de meesten) je portemonnee bovenhaalt natuurlijk.
    Of moet er nu echt iemand handmatig een knopje indrukken om die batchbestanden te verwerken ?
    In het ponskaartentijdperk van een halve eeuw geleden zou ik er nog enig begrip kunnen voor opgebracht hebben.
    Last edited by nete; 8 september 2019, 12:56.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Overschrijvingen

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Of moet er nu echt iemand handmatig een knopje indrukken om die batchbestanden te verwerken ?
      Die bulk-betalingen tussen banken kan tot in de miljarden lopen ... beetje logisch dat daar een redelijke controle op zit. [emoji6]
      Wij doen misschien niet zo’n grote betalingen, maar bij grote bedrijven is dat heel anders.
      De meeste controles lopen uiteraard automatisch.
      Maar goed, betalend of niet ... het kan heden ook sneller om van uw geld af te raken. [emoji16]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Overschrijvingen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De meeste controles lopen uiteraard automatisch.
        Als de bank-computers niet op weekend zijn tenminste.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: Overschrijvingen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als de bank-computers niet op weekend zijn tenminste.
          Ja ... maar heel die uitleg staat ook wel in de voorwaarden die men kan raadplegen voordat men klant wordt in de bank.

          En niemand verbiedt kopers om zelf cash geld te brengen naar de verkoper. [emoji16]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Overschrijvingen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ja ... maar heel die uitleg staat ook wel in de voorwaarden die men kan raadplegen voordat men klant wordt in de bank.
            Klopt inderdaad.
            Ik startte dit draadje ook niet om bedrog of fouten of zoiets aan te kaarten, enkel om eens rond te kijken wat anderen denken van zo'n middeleeuwse verwerking van overschrijvingen na dik 40 jaar informatica.

            Het andere uiterste bestaat ook: ik gebruik (vooral als we een keer onze oudste zoon bezoeken in Trumpland) een Revolut prepaid VISA kaart (zeer interessant in niet euro-landen wegens geen wisselkoerskosten).
            Als ik daarmee een betaling doe in een winkel staat die betaling al geregistreerd op de app voor ik aan de uitgang ben, dwz na 1 of 2 seconden.
            Ik zie dus onmiddellijk het resterende saldo.
            Boek ik er geld op via hun app vanaf een Belgische rekening, 5 seconden later kan ik dat geld waar ook ter wereld uitgeven.
            Omzetten van euro's in dollars: secondenwerk en aan de interbancaire wisselkoers.

            Dat is ook de hoofdreden dat ik het oubollige vaderlandse systeem even wou in vraag stellen.

            Ik denk dat we het hierbij kunnen laten, anders gaan we 20 keer hetzelfde herhalen.
            Last edited by nete; 9 september 2019, 08:39.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #36
              Overschrijvingen

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Klopt inderdaad.
              Ik startte dit draadje ook niet om bedrog of fouten of zoiets aan te kaarten, enkel om eens rond te kijken wat anderen denken van zo'n middeleeuwse verwerking van overschrijvingen na dik 40 jaar informatica.
              Ik denk dat we het hierbij kunnen laten, anders gaan we 20 keer hetzelfde herhalen.
              Ik denk daar wel hetzelfde over hoor ... in theorie kan een betaling binnen de seconde uitgevoerd worden.

              Waar ik het wel moeilijke mee heb is het feit dat als men op vrijdagavond na 17:00 een betaling doet, deze pas op maandag verwerkt wordt ... maar het geld (valutadag) wel al van de rekening is van zodra je de betaling ingeeft.
              En ja, dat weten we al lang en staat ook beschreven, maar is niet correct. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X