Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

putboringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: putboringen

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Bedankt voor de info, bij BD leer je altijd bij.
    Maar blijkbaar betaal je uiteindelijk rond de € 3 incl BTW per m3, dat veronderstelt dat er een watermeter wordt opgenomen ?
    Dat is als je enkel zelf waterwinning hebt (dus geen pidpa) , of veel water oppompt (meer dan 500kub)
    Of bij commercieel gebruik.
    Ik betaal een forfait per persoon die hier woont.
    En omdat de wc en wasmachine er op aangesloten zijn, is mijn officieel waterverbruik laag. In de tijd dat we nog "gratis" water kregen, verbruikte we hier al het gratis water niet ;-)

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #17
      Re: putboringen

      Ik ga nog wat ademen seh, nu dat het nog gratis is
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: putboringen

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        En dat is een duur pompje...
        Ik heb destijds bij 2 firma's prijs gevraagd : bij Smet uit Dessel en bij Goddyn uit Lichtervelde.
        Je praat uit het verleden Paul, die pompen kosten nu nog nauwelijks meer dan een traditionele pomp die
        overal teveel gerucht maakt en plaats neemt, bovendien niet gevoelig aan leegloop, vorst enz.
        DAB is een goed merk en doet wat ze moet doen, hier komt niets anders meer binnen dan
        een pomp die je niet hoort draaien, ik heb er ondertussen reeds een tiental aangesloten en nooit met geen enkele miserie
        gehad wel zien dat je aansluit op een drukbestande buis of fexibel.
        En niet geschikt voor ijzerhoudend water, maar dat is ook voor iedere bovengrondse pomp dodelijk op termijn.
        Last edited by Guest42; 29 augustus 2019, 07:21. Reden: Typo

        Comment


        • #19
          Re: putboringen

          Ik heb sterk ijzerhoudend water Geert. Ik heb in de 32 jaar dat ik hier woon één keer (preventief) de zuiger+ stang van mijn Stork vervangen door een uit inox, het pomphuis wat schoongemaakt, nieuwe klepjes en een nieuwe dichting voor het pomphuis geplaatst, nieuw verfje and that's it.
          Die pomp en ik zijn van hetzelfde bouwjaar (1957) en toen in 2006 corrosiegaatjes begonnen komen in het drukvat (waterkussen, geen membraan) kon ik in Roeselare nog perfect een nieuwe vinden, gegalvaniseerd en al. Dus praten uit het verleden.....Betreft kwetsbaarheid
          Ik ben dus kwa (drink)water volledig afhankelijk van die pomp, ik denk niet dat er hier veel zijn die dat kunnen zeggen... Pomp staat in de kelder dus vorstproblemen en lawaai zijn me onbekend.
          DAB is idd zeer goed (ik heb er een zware dompelpomp van, geen pompje hé, een pomp met brandweeraansluiting).

          Betreft kwetsbaarheid van pompen : ik heb nog nooit gehoord van grondwaterverlaging met centrifugaalpompen.

          Comment


          • #20
            Re: putboringen

            Wij hebben hier in het zuiden van Europa geen te kort aan water, ook niet voor het zwembad. Verder hebben alle huizen hier een regenwaterreservoir. Het onze is ongeveer 15.000 liter. Dat gebruiken we om de planten water te geven en te kuisen. Eventueel zou in geval van watertekort overgeschakeld kunnen worden op het reservoir maar vermits het dezelfde leidingen zijn in huis hebben we dit nog nooit gedaan. Een put boren, zeker als je tot op de waterlaag moet gaan van drinkbaar water is een kostelijke grap want op veel plaatsen 100 meter en meer. Water voor de planten en dieren daarentegen kan wel rendabel zijn.
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment

            Working...
            X