Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

Oeps, aangepast.

Met die goedkope IPTV abo's is het inderdaad niet helemaal pluis:

> Betaalzenders worden steeds vaker illegaal gestreamd

Zogenoemde IPTV- diensten bieden online ‘duizenden’ zenders aan, waaronder betaalzenders voor sport en film. Helaas is dat meestal illegaal.

Dominique Deckmyn <

Zogenoemde IPTV- diensten bieden online &#8216;duizenden&#8217; zenders aan, waaronder betaalzenders voor sport en film. Helaas is dat meestal illegaal.Dominique Deckmyn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Ik vind Chromecast beter dan smart tv. We hebben er drie staan en het werkt prima. Soms moet je de smartphone wel eens herstarten maar da's niet onoverkomelijk.
      Ik werk met fiber200 en heb momenteel transmissieproblemen (blokjes) op mijn tv. Ik schakel probleemloos over op yelo-play, maar dit zou net zo goed kunnen op vrtnu.
      Netflix kijk ik steeds via Chromecast.
      (Enkel wachten op slecht weer voor de derde reeks van Casa de papel) ��
      Inmiddels een 32" TV-tje gaan halen in de aldi.
      Doet wat het moet doen, en inderdaad, die smart TV functie is nogal beperkt, enkel goed voor Netflix, Youtube enz (en massa's voorgeladen pulp).
      Met een draadloos toetsenbord in de USB input (enkel QUERTY) valt er in nood wel met de browser te werken, maar toch geluk dat ik daar niet meer geld heb aan gegeven.
      Er blijkt een soort remote screen voor je Android phone in te zitten maar nog niet aan de praat gekregen.

Wou vandaag een Chromecast gaan halen, maar blijkbaar ondersteunt Google dit niet meer op PC en Mac.
      Omdat de helft van mijn kinderen toch Apple hebben zal het bij de HDMI en VGA input blijven, dan nemen we (ze) wel een (tweede) laptop mee voor ProximusTV, vrt-nu ed, dit werkt perfect;

Voor de rest zijn met een kleine binnenantenne 4 zenders van RTBF en een aantal DAB radiozenders te ontvangen.

De doelstelling is bereikt, bedankt allemaal voor de inzichten.

Comment

Wou vandaag een Chromecast gaan halen, maar blijkbaar ondersteunt Google dit niet meer op PC en Mac.
        Als je chrome als browser gebruikt zou dit toch nog moeten werken.

mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

We hebben hier al 3 jaar geen abonnement meer.

Maar wel:
          - onbeperkt internet via EDP.net 100/40, met volledig op maat instelbare router Fritzbox met persoonlijke VPN (Belgische zenders bekijken vanuit buitenland gaat perfect op die manier), in 3 jaar nooit geen panne, nooit geen onderbrekingen gehad, altijd volle snelheid
          - Netflix voor 5 gelijktijdig gebruikers op elk toestel waar ook ter wereld
          - Spotify Premium voor 6 gelijktijdige gebruikers op 5 toestellen per gebruiker waar ook ter wereld
          - Amazon Prime Video
          - Stievie Premium (helaas, damn Medialaan, voor één gebruiker)
          - 2 Orange gsm abonnementen, onbeperkt bellen 24/24 naar vaste en mobiele nummers, 5gb data per stuk
          - 2 Orange Datacard sims, 3 Gb/kaart

Ik denk dat ik geen 120 euro per maand betaal voor alles. Dat is niet goedkoop, maar voor die prijs is er niet veel dat we niet hebben.

Voor normale mensen die al die toeters en bellen niet nodig hebben, en niet bang zijn om zelf iets uit te zoeken:
          - Pak uzelf een EDPnet abonnement (snelheid in uw straat best eerst checken op de site)
          - Sluit een Stievie Premium af
          - Koop een chromecast
          - Zet u met uw smartphone of tablet voor de TV, vloek een keer of twintig, en leer ermee werken.

Voor sommigen zal de winst te klein zijn om de overstap te maken, maar voor anderen is het voordeel dat ze doen per maand relatief groot.

PS: ik heb ook geen ambetante Telenet digicorder meer die hier staat warm te krijgen en electriciteit te verbruiken, ik heb ook geen ambetante Telenet afstandbediening meer, ik heb ook geen callcenter meer nodig waar ik moet naar bellen nadat ik 30 minuten naar wachtmuziek heb geluisterd, want dat spel werkt hier gewoon altijd, ik moet ook mijn Telenetbak nergens meer gaan inleveren wegens defect of update (waarna ze me met plezier 50 euro factureren), ik wordt ook (nog?) niet lastig gevallen met jaarlijkse tariefverhogingen, ik krijg ook niet om de haverklap mails of reclame met het zoveelste "witte konijn uit de hoed" nieuwe abonnementsformule die misschien wel 10 euro duurder is, maar zoveel beter... ;-))

PPS: en mocht VRT en Medialaan eindelijk inzien dat ze zoals de Nederlandse zenders een Android-TV app moeten uitbrengen, dan zou "TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen " eindelijk ook werkelijkheid worden voor alle Smart-TV bezitters.
          Last edited by JuLi; 23 augustus 2019, 22:57.
          There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
          | Lumix S1 en S9 | Sigma 16-28 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 |

Comment

Working...
          X