Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bol.com de winkel van ons allemaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bol.com de winkel van ons allemaal

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Zeg Freddy denk je nu echt dat ik hier op mijn lui gat blijf zitten.
    Hier al een antwoord van de dikke blauwen:
    Als je dat antwoord goed leest, dan is het toch niet de fout van Bol.com maar van de vervoerder?
    Als men dat al een fout mag noemen ... afhankelijk van de oorzaak. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het probleem is dat wij allemaal teveel verwend zijn door die sites.
      Als je vroeger naar een fotowinkel ging voor een bepaald objectief,en gezien je wat verder gevorderd was,was dat objectief er niet.
      Werd besteld en volgende week of over 14 dagen was het er.
      Nu zitten wij alle fotowinkels af te schuimen om te zien of het op voorraad is,wat de prijs is,en wensen dat het er volgende dag ligt.De dood van de klassieke fotoboer.
      MAAR:het ergerlijke is dat men met tracking zegt,dat het dan geleverd wordt,men zich op die uren organiseert,en dan daagt er niemand op.FRUSTREREND !!!!!!!

Comment

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen gehad met bol.com.
        Onlangs een 4Tb externe schijf besteld om 21h50 en die werd 's anderendaags door PostNl om 10h30 al geleverd.
        Daarentegen een HP laserprinter besteld die op voorraad was. Die moest ik met de auto meenemen naar Spanje.
        Werd pas na 14 dagen geleverd ! De leverancier was een firma uit Barcelona .
        Ik kwam hier in de lokale Carrefour, en daar was de printer nog 10€ goedkoper.
        Achteraf stond dezelfde printer bij bol.com 150€ duurder. Na melding aan bol.com kreeg ik als antwoord dat zij geen inspraak hebben over de prijzen bij hun leveranciers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Als je dat antwoord goed leest, dan is het toch niet de fout van Bol.com maar van de vervoerder?
          Als men dat al een fout mag noemen ... afhankelijk van de oorzaak. [emoji6]
          Aan wie of waar heb ik gekocht en wie beloofde dat de levering s' anderendaags zou zijn? Niet zeveren ee zeg. Altijd die kantjes eraf rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Het probleem is dat wij allemaal teveel verwend zijn door die sites.
          Als ze hun beloftes niet kunnen nakomen dat ze dan hun bek houden.

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Ik heb zowel goede als slechte ervaringen gehad met bol.com.
          Onlangs een 4Tb externe schijf besteld om 21h50 en die werd 's anderendaags door PostNl om 10h30 al geleverd.
          Daarentegen een HP laserprinter besteld die op voorraad was. Die moest ik met de auto meenemen naar Spanje.
          Werd pas na 14 dagen geleverd ! De leverancier was een firma uit Barcelona .
          Ik kwam hier in de lokale Carrefour, en daar was de printer nog 10€ goedkoper.
          Achteraf stond dezelfde printer bij bol.com 150€ duurder. Na melding aan bol.com kreeg ik als antwoord dat zij geen inspraak hebben over de prijzen bij hun leveranciers.
          De winkel van ons allemaal zeggen ze dan, mijn klaverjassen ja. Mijn winkel is het alvast niet meer want het is niet de eerste keer dat ze hun beloftes niet kunnen nakomen.

Mijn ondervindingen zijn dat Artr & Craft, Alternate en Tones nog de beste onlinewinkels zijn. En ik durf er zelfs nog Eglobal Central erbij rekenen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De laatste tijd heb ik ook verschillende bestellingen die slecht verlopen zijn.
            Alle webwinkels zijn zo geautomatiseerd, dat je als klant gewoon 'n (bestel) nummer bent.
            Goede dienst na verkoop kom je niet vaak meer tegen...soms heb je geluk en wordt het snel geregeld. Hangt van de medewerker af.

Ik kan me ook rot ergeren als er staat "voor dit uur besteld morgen thuis". Dat is vaak de reden waarom je daar besteld.
            Als dat dan mis gaat is dat meestal de vervoerder. Dan weet ik uit ervaring "pech" gehad.
            De winkel kan er soms echt niet aan doen, want bij alle vervoerders gaat er al iets mis.

Maar als het de winkel zelf is, dan laat ik wel van me horen.
            Meestal zijn de misverstanden snel opgelost en soms krijg ik noch een compensatie

Behalve wat nu nog niet is opgelost...of m.a.w. een bestelling die ik heb geannuleerd bij BAX.
            17 jun plaats ik voor 23h00 een bestelling. het ging al mis bij het order plaatsen.
            18 jun, om 09h05 bel ik voor de status...nog niet verstuurd. Dacht ik het niet
            Ik vraag onmiddellijk voor te annuleren en een bevestiging hiervan. Ging gebeuren, maar ik ontvang niets.
            Bel om 12h00 terug...Mr, dit kunnen we niet meer stoppen, de procedure is reeds gestart. U moet gewoon weigeren aan de post.

Tegen de avond krijg ik een aanmelding van Bpost van de verzender?
            En ja, s'morgens staat hier de post met 2 grote dozen. Wat een onzinnige gang van zaken is me dat?
            20 jun was het terug nij de afzender.
            25 jun krijg ik een mail met factuur van een bestelling. Standaard bedankt voor de bestelling... blabla...bewaar deze factuur goed etc...en er is een credit nota van het bedrag bij?
            Op hun website staat en dat is me ook via de telefoon verteld: We zorgen ervoor dat u uiterlijk na 15 dagen u geld terug krijgt, maar meestal is dat 2 tot 5 dagen.
            Ze kunnen me dus nog, vanaf de 25 jun (credit nota) nog 15 dagen laten wachten.
            Tot nu toe nog steeds niets ontvangen...9 dagen achter hun creditnota en 17 dagen na annulatie.

Op kieskeurig heb ik een negatieve review geplaatst met het hele verhaal. Negatief, maar wel de waarheid.
            Het lijkt dat ze het gelezen hebben. Zo arrogant zijn ze dus bij BAX.
            Goedkoop zijn ze ook al lang niet meer...Voor mij NOOIT meer en ik ben niet de enige.

Comment

Aan wie of waar heb ik gekocht en wie beloofde dat de levering s' anderendaags zou zijn? Niet zeveren ee zeg. Altijd die kantjes eraf rijden.
              Correct blijven hé. [emoji17]

Stel jij verkoopt een lens aan een ander BD lid en je verstuurt die meteen.
              Echter doet de post daar 5 dagen over i.p.v. 1 dag ... de koper mag u dan een bedrieger noemen?

Sorry maar als ge dat verschil niet verstaat, dan snap ik het ook niet meer.
              Ze geven in hun antwoord toch aan dat ze een klacht gelogd hebben bij de vervoerder omdat die te laat leverde?
              Is Bol dan oneerlijk tegenover u?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Correct blijven hé. [emoji17]

Stel jij verkoopt een lens aan een ander BD lid en je verstuurt die meteen.
                Echter doet de post daar 5 dagen over i.p.v. 1 dag ... de koper mag u dan een bedrieger noemen?
                Ge vergelijkt weer appels met peren hé.
                Ik ben geen commerçant en ik beloof niks want ik heb geen contract met Bpost aangegaan.
                Je ging trouwens de tronie gezien moeten hebben van die chauffeur, en geen bedankt of tot ziens.

Sorry maar als ge dat verschil niet verstaat, dan snap ik het ook niet meer.
                Ze geven in hun antwoord toch aan dat ze een klacht gelogd hebben bij de vervoerder omdat die te laat leverde?
                Is Bol dan oneerlijk tegenover u?
                Hij leverde niet te laat, hij leverde helemaal niet. En jij geloofd dat Bol dot com een klacht heeft neergelegd bij GLS?
                Ze zitten ook vast aan een contract hoor net zo goed als met Bpost.
                En weet jij soms wat ze zijn overeen gekomen? Ik in elk geval niet.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ge vergelijkt weer appels met peren hé.
                  Ik ben geen commerçant en ik beloof niks want ik heb geen contract met Bpost aangegaan.
                  Je ging trouwens de tronie gezien moeten hebben van die chauffeur, en geen bedankt of tot ziens.

Hij leverde niet te laat, hij leverde helemaal niet. En jij geloofd dat Bol dot com een klacht heeft neergelegd bij GLS?
                  Ze zitten ook vast aan een contract hoor net zo goed als met Bpost.
                  En weet jij soms wat ze zijn overeen gekomen? Ik in elk geval niet.
                  En wat denk jij u?
                  Toch niet dat iemand van Bol zelf levert? [emoji6]

Bedrijven werken bijna allemaal met externe partijen voor transport en hebben daar contracten mee.
                  Echter zal niemand ooit een contract maken met 100% resultaat ... meestal dat een bepaald percentage behaald moet worden.
                  Iedere chauffeur kan ziek worden, in panne vallen, in de file staan, ... net als de trein soms ook niet komt of ergens gewoon onderweg stopt en gedaan.
                  Het laatste jaar toch al meer treinen gehad die te laat waren dan pakjes. [emoji16]

En ik vergelijk geen appels met peren, ik ben gewoon realist dat niet alles aan Bol ligt.
                  Zelfs al zouden ze een contract hebben van 100%, dan nog zal uw pakje niet komen als de chauffeur onderweg iets overkomt.
                  En een dag of twee later komen, dat is ook te laat komen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Re: Bol.com de winkel vcan ons allemaal

Dat ik vaak bestel bij dat blauwe mannetje met een bolle buik is juist dat ze op tijd leveren en dat je de mogelijkheid hebt het pakket bij de dichtst bij zijnde Albert Heijn of bij een filiaal van Post.nl op te halen zodat je niet thuis hoeft te zijn voor de levering. Via Albert Heijn betaal je ook geen verzendkosten. Dat kan alleen met producten van Bol.com zelf en niet van winkels die op de website van Bol.com producten aanbieden. Bol.com is eigendom van het Albert Hein concern.

Comment

Re: Bol.com de winkel vcan ons allemaal

Het kan natuurlijk ook gewoon een keer mis gaan. Ik heb eens iets besteld in Nederland, levering volgende dag tussen 12 en 18u. Maar in die periode niks gezien en was wel thuis. De volgende dag nog niks, tot ik 's avonds laat het pakje via tracking zag opduiken in ... Spanje! De dagen erna heb ik het kunnen volgen naar een andere stad in Spanje, en vandaar naar Duitsland. Een week later dan voorzien mijn pakje geleverd gekregen. En met het adres op het pakje was overigens niets mis, het zal ergens in een verdeelcentra in een verkeerde vrachtwagen (of trein, vliegtuig) terechtgekomen zijn.
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

En wat denk jij u?
                        Toch niet dat iemand van Bol zelf levert? [emoji6]

Bedrijven werken bijna allemaal met externe partijen voor transport en hebben daar contracten mee.
                        Echter zal niemand ooit een contract maken met 100% resultaat ... meestal dat een bepaald percentage behaald moet worden.
                        Iedere chauffeur kan ziek worden, in panne vallen, in de file staan, ... net als de trein soms ook niet komt of ergens gewoon onderweg stopt en gedaan.
                        Het laatste jaar toch al meer treinen gehad die te laat waren dan pakjes. [emoji16]

En ik vergelijk geen appels met peren, ik ben gewoon realist dat niet alles aan Bol ligt.
                        Zelfs al zouden ze een contract hebben van 100%, dan nog zal uw pakje niet komen als de chauffeur onderweg iets overkomt.
                        En een dag of twee later komen, dat is ook te laat komen.
                        Hou jij mij voor een domme, ja?
                        En als er morgen een verdwaalde bom op hun voorraadatelier valt kunnen ze ook niet leveren.
                        Ik koop juist bij hen OMDAT ZE BELOVEN DAT HET S' ANDERENDAAGS GELEVERD ZAL WORDEN, of is dat Chinees voor jou?
                        Als het dan niet geleverd kan worden dat ze het dan laten weten.
                        Ik heb ook nog andere zaken te doen dan daar 3 uur thuis te wachten.

Jij moet van treinen beginnen spreken, ge hebt een BMW gekregen van t' werk. (BMW = Bob Marley & Wheelers)

Comment

Hier over het algemeen geen probleem met leveringen van bol.com, amazon.de en coolblue.
                          Indien mogelijk kies ik wel altijd voor een levering in een ophaalpunt, da.s voor mij het handigst want ik blijf wel geen hele dag thuis om op een pakje te wachten (indien dit al dan moest mogelijk zijn, soms moet een mens werken). Maar hoe dan ook een dag verliezen met thuis te zitten lijkt me niet echt optimaal.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

En als er morgen een verdwaalde bom op hun voorraadatelier valt kunnen ze ook niet leveren.
                            Ik koop juist bij hen OMDAT ZE BELOVEN DAT HET S' ANDERENDAAGS GELEVERD ZAL WORDEN, of is dat Chinees voor jou?

Jij moet van treinen beginnen spreken, ge hebt een BMW gekregen van t' werk. (BMW = Bob Marley & Wheelers)
                            Wel een klein lontje jij he...…..

Ik bestel al jaren bij Bol.

En altijd netjes s'anderendaags geleverd.
                            En ja, ook op zaterdag geleverd.

Yes yes, Bol is super.

Comment

Wat moet ik doen om een BMW te “krijgen”?
                              Verklaar nader ... interesseert mij enorm! [emoji106]

En om op uw eerste vraag te antwoorden ... na al uwe onnozele uitleg kan dat bijna niet anders.
                              Man, moet je zo oud geworden zijn om niet snappen dat externe factoren een impact kunnen hebben?

Trouwens lees eerst eens artikel 13 van hun algemene voorwaarden, dat is hetgeen zij echt aangeven als “bindende leveringsvoorwaarden”.

Als je de bezorgtijd bij een artikel bekijkt, dan staat er ook een info bij, ook deze is nuttig om lezen.

“Levertijd
                              We doen er alles aan om dit artikel op tijd te bezorgen. Het is echter in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.”

Dus nu aan u waar “garanderen” of “beloven” ze dat jij “gegarandeerd” de dag nadien uw pakket zal ontvangen?
                              Het enige dat ze aangeven is dat ze proberen om dit zo snel mogelijk te doen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Persoonlijk vind ik dit "morgen geleverd" syndroom, een echt ziekelijk concept ... ik ken mensen die hun ankoop annuleren en hetzelfde ergens anders bestellen omdat het de dag van levering niet afgeleverd werd. Dan denk ik ... sja ... dat wil je niet weten. Als het werkelijk zooo dringend is ga het dan zelf halen? djeezes !

Comment

Working...
                                X