Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag voor de computerfanaten:plaatsen SSD???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraag voor de computerfanatenlaatsen SSD???

Ik schakel de pc ook altijd volledig uit, zeker met een SSD is die snel genoeg opgestart als ik die nodig heb.
    Ik probeer hier ook het energieverbruik zo laag mogelijk te houden, ik heb net de afrekening gehad voor gas + elektriciteit en ik zal nu per maand net geen 65 euro moeten betalen, en dat zonder de hulp van zonnepanelen (dat is nog minder dan vorig jaar, en dat terwijl iedereen zegt dat energie altijd maar duurder wordt...).
    Tijdens de week ben ik alleen, maar mijn zoon is wel altijd hier in het weekend en op de schoolverlofdagen, en dan staat de Playstation ook bijna de hele dag aan (zijn was komt ook mee naar hier).

De pc van de fotoclub wordt maar twee avonden per maand gebruikt, gewoonlijk ga ik wat vroeger naar het clublokaal om de computer de tijd te geven om naar updates te zoeken.
    Binnenkort steek ik in die pc ook een SSD , want nu duurt het vrij lang voor die opgestart is (programma's openen duurt ook vrij lang).
    Dan zal het opstarten, en ook het "bijwerken" van de updates een stuk sneller verlopen dan nu.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik probeer hier ook het energieverbruik zo laag mogelijk te houden, ik heb net de afrekening gehad voor gas + elektriciteit en ik zal nu per maand net geen 65 euro moeten betalen, en dat zonder de hulp van zonnepanelen (dat is nog minder dan vorig jaar, en dat terwijl iedereen zegt dat energie altijd maar duurder wordt...).
      Het kan natuurlijk alleen maar duurder worden als men verbruik heeft. [emoji6]
      Maar als men alles wat men heeft zoveel mogelijk uit zet om te besparen, dan kosten al die investeringen ook veel voor wat ze maar dienen.
      Maar iedereen uiteraard vrij in zijn keuze. [emoji106]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Maar als men alles wat men heeft zoveel mogelijk uit zet om te besparen, dan kosten al die investeringen ook veel voor wat ze maar dienen.
        Een computer dag en nacht ingeschakeld laten terwijl die niet wordt gebruikt is voor mij hetzelfde als het licht aan laten in kamers waar je zelden of nooit komt.
        Het licht aan laten is de laatste jaren wel een stuk goedkoper geworden, toch als er op energiezuinige verlichting is overgeschakeld, maar computers zullen de laatste jaren niet zo veel zuiniger geworden zijn (toch zeker niet in de verhouding tussen gloeilampen en led lampen, want daar is wel een flinke besparing te realiseren).

Ik heb de lampen hier in huis ook allemaal betaald, aan die "investering" heb inderdaad niet veel als het buiten licht genoeg is en als ik niet in de kamer moet zijn waar die lamp hangt, maar dat is dan toch nog geen reden om ze allemaal 24u per dag aan te laten?
        Die lampen gebruik ik dus alleen als het nodig is.
        Een auto laat je toch ook niet continu stationair draaien omdat je die af en toe nodig hebt?
        BD0338BE

Comment

Het is een afweging tussen besparen en gebruiksgemak ( + persoonlijke keuze, dwz wat men er voor over heeft )
          De AIO staat meestal in stand-by, maar als we weg gaan, zet ik die toch uit.
          De tablets zet ik bijna nooit uit, want een tablet vanaf 0 opstarten duurt mij te lang.
          Tv staat ook steeds in stand-by, stekker uittrekken daar doe ik niet aan mee.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Een computer dag en nacht ingeschakeld laten terwijl die niet wordt gebruikt is voor mij hetzelfde als het licht aan laten in kamers waar je zelden of nooit komt.
            Het licht aan laten is de laatste jaren wel een stuk goedkoper geworden, toch als er op energiezuinige verlichting is overgeschakeld, maar computers zullen de laatste jaren niet zo veel zuiniger geworden zijn (toch zeker niet in de verhouding tussen gloeilampen en led lampen, want daar is wel een flinke besparing te realiseren).

Ik heb de lampen hier in huis ook allemaal betaald, aan die "investering" heb inderdaad niet veel als het buiten licht genoeg is en als ik niet in de kamer moet zijn waar die lamp hangt, maar dat is dan toch nog geen reden om ze allemaal 24u per dag aan te laten?
            Die lampen gebruik ik dus alleen als het nodig is.
            Een auto laat je toch ook niet continu stationair draaien omdat je die af en toe nodig hebt?
            Het verschil in verbruik is tegenover vroeger toch wel fors gedaald, zeker in stand-by (niet gebruik).
            Voedingen werden efficiënter, SSD verbruikt veel minder dan HDD, moederborden werden energiezuiniger door zaken uit te zetten die niet in gebruik worden.
            Schermen zijn heden bijna allemaal LED of tenminste geen CRT meer, ...
            Een betere SSD verbruikt 0,035W in idle, een HDD zit gemakkelijk aan 3W in idle (afhankelijk van merk en type).

Verder hangt veel van het gebruik af.
            Als men de opslag van de PC deelt op het netwerk om er ook vanaf tablet, smartphone of TV aan te kunnen, dan is uitschakelen niet altijd de beste optie, idem met een NAS.
            Voor het verbruik is alles uit natuurlijk het interessantste, maar het comfort of nut vermindert,

Een auto laat je inderdaad niet draaien, die doet geen updates ondertussen, dient niet als server, is men niet remote aan het gebruiken (uitgezonderd eventueel wat apps die toch werken met contact uit) , ...hij zou ook rap weg zijn vrees ik. [emoji1]

Licht is hier ook al jaren volledig LED, maar bij valavond gaat redelijk wat licht automatisch aan ... beter tegen inbraak en zo ziet de hond ook nog iets, vooral in de donkere maanden.

Men kan ook tot het uiterste gaan om te sparen en er zijn mensen die dat doen ... altijd alle mogelijke stekkers uittrekken, zelfs zekeringen van bepaalde kringen afzetten.
            Dat is een persoonlijke keuze, maar gebruiksgemak is weer iets anders.
            Ook verbruiken de meeste toestellen nog steeds als ze uit zijn, vooral als er geen echte schakelaar op zit in plaats van een soft-versie.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Vraag voor de computerfanatenlaatsen SSD???

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              De tablets zet ik bijna nooit uit, want een tablet vanaf 0 opstarten duurt mij te lang.
              Tv staat ook steeds in stand-by, stekker uittrekken daar doe ik niet aan mee.
              Haha ... met uw tablet uit kunt ge ook moeilijk nog mailen hé en dat moet dag en nacht kunnen. [emoji1][emoji1][emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Hier ongeveer 22" en 3" MBP 13 Mojave
                .../...
                Heb dat ook eens vergeleken om dat “traag” opstarten van een tablet na te testen.
                De iPad Pro (vorige generatie) start op in 19 seconden ... al bij al nog doenbaar.
                De iPad mini 5 doet er exact even lang over.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

HDD vs. SSD500GB https://amzn.to/2Ox1U8X250GB https://amzn.to/2A5niQtiPhone 12 Unboxinghttps://youtu.be/EkDqGN_qwpU SUBSCRIBE for more:http://bit.ly/Subscr...
                  BD0338BE

Comment

Vraag voor de computerfanatenlaatsen SSD???

De video wil hier niet starten Bart, maar een vergelijkbare bestaat hier.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X