Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag voor de computerfanaten:plaatsen SSD???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraag voor de computerfanatenlaatsen SSD???

Een geroutineerde Mac-ker weet wanneer z'n OS 'ten einde loopt'; het is best mogelijk dat er daarna nog een systeemupdate komt die compatibel is met je Mac, maar die wordt dan niet meer uitgevoerd. Ik kan niet direct zeggen of je dat bericht kunt uitschakelen of niet (vroeger wel!), maar ik weet dat bv Mojave bij mij op de Mac beter draait dan High Sierra, maar tegelijk weet ik dat het de laatste systeemversie is die ik op deze iMac zal draaien. Voor de volgende zal ik teveel (32-bit) moeten achterlaten.
    Wij hebben mijn vrouw haar MBP heel lang stabiel gehouden op Snow Leopard 10.6 , maar moesten tenslotte upgraden omdat er geen enkele webbrowser nog kon geüpgrade-t worden. Nu staat ze -denk ik- op Yosemite (10.10), en heb ik nog El Capitan (10.11) achter de hand; maar da's dan voor haar echt de allerlaatste.
    Ik volg heel het Mac-wereldje niet meer zo op de voet als vroeger, maar zal vóór een upgrade m'n licht opsteken bij de Britse en Amerikaanse Mac-kers die ik ken, maar -zoals vroeger reeds uitgelegd- ook altijd zorgen voor een testschijf (met het nieuwere OS) en een roll-back schijf (met het oudere OS). Ik zit nu aan Mojave 10.14.5, maar ik denk dat ik pas enkele weken geleden mijn roll-back schijf (met de laatste versie van High Sierra) 'opgeofferd' heb (lees: overschreven met een recentere clone).
    Last edited by LesC; 10 juni 2019, 22:37.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De mijne start op tot invoeren van paswoord in 45 sec,en dan na direct invullen tot scherm 1 min 30 sec.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        De mijne start op tot invoeren van paswoord in 45 sec,en dan na direct invullen tot scherm 1 min 30 sec.
        Nog eens herstart want hij was blijkbaar updates aan het binnen halen.
        Nu 19 seconden om te starten tot login en na ingave van paswoord tot gebruiksklaar ongeveer 2 seconden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Nog eens herstart want hij was blijkbaar updates aan het binnen halen.
          Nu 19 seconden om te starten tot login en na ingave van paswoord tot gebruiksklaar ongeveer 2 seconden.
          Voor je laptop of je desktop ?
          Hier ongeveer 22" en 3"
          MBP 13 Mojave 10.14.5
          3,1 Ghz i5
          16 GB RAM
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Vraag voor de computerfanatenlaatsen SSD???

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Voor je laptop of je desktop ?
            Wat denk je met “MBP i5”? [emoji16]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              ...
              De ideale oplossing zou zijn om terug te gaan naar Sierra.
              Maar blijkbaar is dit niet mogelijk.Of althans wat ze mij gezegd hebben.
              Als je daar een éénvoudige oplossing voor weet?? Laat het maar weten
              Geen Time-machine etc....
              Downgraden gaat wel als je alles opnieuw installeert.
              Je moet terug beginnen met OSX Lion. Ik heb die op USB boot drive.
              En daarna kan je terug kiezen.
              Download en installeer huidige of oudere versies van het Mac-besturingssysteem op compatibele Mac-computers.

Comment

Wat denk je met “MBP i5”? [emoji16]
                Kweenie. Ik veronderstel dat je “dark knight” al opstart als je nog maar naar het knopje wijst ?

Comment

Kweenie. Ik veronderstel dat je “dark knight” al opstart als je nog maar naar het knopje wijst ?
                  Ik zet mijn PC’s zelden uit, uitgezonderd portables.
                  PC, tablet, smartphone ... altijd aan. [emoji6]

En sleepmode of zo gebruik ik evenmin.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Sleepmode kan toch geen kwaad ?
                    Mijn AIO zet ik vaak in sleep. Effe aankomen en hij start terug op.

Comment

Sleepmode kan toch geen kwaad ?
                      Mijn AIO zet ik vaak in sleep. Effe aankomen en hij start terug op.
                      Ik zeg niet dat dit kwaad kan, maar ik gebruik dat nooit.
                      Of aan (meestal), of eens uit (soms). [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik zeg niet dat dit kwaad kan, maar ik gebruik dat nooit.
                        Of aan (meestal), of eens uit (soms). [emoji6]
                        Tja, wij zitten zelf ook niet vaak in sleep-modus hé Freddy

Comment

Tja, wij zitten zelf ook niet vaak in sleep-modus hé Freddy
                          Wat gij nu vertelt. [emoji41]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Teveel zonnepanelen zeker ?

Ik heb dat eens uitgerekend en gemeten, per PC gemakkelijk 1-2 KWh per dag erbij, dat zijn er veel per jaar.
                            Mijn scherm, schijven, en heel de PC gaan na een zekere tijd in sleep.

PS: Wie is hier eerst van het onderwerp afgeweken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Teveel zonnepanelen zeker ?

Ik heb dat eens uitgerekend en gemeten, per PC gemakkelijk 1-2 KWh per dag erbij, dat zijn er veel per jaar.
                              Mijn scherm, schijven, en heel de PC gaan na een zekere tijd in sleep.
                              Enkel scherm en klavier gaat uit.
                              Klavier omdat mijn kat daar altijd over loopt en anders wel eens wat spam durft versturen of een programma verwijderen. [emoji1]

Heb het eerder al geschreven ... PC doet updates bij niet gebruik, BU wordt genomen tijdens de nacht en zo voort.

Uw berekening klopt, ongeveer 1,5 kWh zou het kunnen uitmaken.

Wat die zonnepanelen betreft, kan je gelijk hebben, genoeg overschot ... al deed ik net hetzelfde voor die er lagen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Enkel scherm en klavier gaat uit.
                                Klavier omdat mijn kat daar altijd over loopt en anders wel eens wat spam durft versturen of een programma verwijderen. [emoji1]

Heb het eerder al geschreven ... PC doet updates bij niet gebruik, BU wordt genomen tijdens de nacht en zo voort.

Uw berekening klopt, ongeveer 1,5 kWh zou het kunnen uitmaken.

Wat die zonnepanelen betreft, kan je gelijk hebben, genoeg overschot ... al deed ik net hetzelfde voor die er lagen.
                                Toen onze 4 kinderen nog thuis waren verbruikten wij tegen de 6000 KWh per jaar, nu nog 2350.
                                Maar als wij onze 2 PC's altijd zouden laten aanstaan zou daar 1000 KWh bijkomen.
                                Ik ga niet verder want dan overtreed ik de forumregels .

PS: ik heb geen problemen met updates omdat ik genoeg op mijn computer bezig ben, mijn vrouw daarentegen klapt die na 5 minuten terug toe, dus daar moet ik af en toe eens naar kijken.

Comment

Working...
                                X