Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb ik, mijn nwe pc staat klaar, enkel nog wat overzetten, win10 met ssd en een gewone HD met 1000 gig.
Is nog niet in gebruik, heb 'm al 6 maand.
Met een SSD is ook het defragmenteerprobleem opgelost want dan moet dat niet meer.
Ik zou gewoon de bestanden die ik nodig heb over zetten en de oude pc wegzetten in plaats van de nieuwe 6 maanden te laten staan.
Met een SSD gaat alles een heel stuk sneller, vooral het opstarten gaat supersnel.
In de oude pc die mijn zoon gebruikt heb ik ooit ook een SSD gestoken, en die start ook nog altijd heel snel op, véél sneller dan met een gewone harde schijf.
Kan me niet herinneren dat ik dat ooit nog gedaan heb sinds de introductie van NTFS. Maar ik denk dat het in dit geval sneller was geweest om een backup te nemen en die daarna terug te zetten. Had je nog een backup erbij ook.
Als je geluk hebt wel
Vroeger ook eens voorgehad dat een defragmentatie meer dan twee dagen duurde
Op het eind kreeg ik dan een foutmelding dat het defragmenteren niet gelukt was, tjah ...
Normaal defragmenteert Windows 7 automatisch als de computer niet moet werken.
En heb je hier geen omkijken meer naar.
Volgens mij wordt je schijf door een ander programma aan de draai gehouden en kan hij niet defragmenteren.
Vandaar dat het zo lang duurt.
mvg
mvg
Er worden veel taken automatisch uitgevoerd in de laatste versies van Windows, maar wel wanneer de PC in rust is of ‘s nachts.
Wie zijn PC steeds meteen uitzet na gebruik, die geeft helemaal geen kans aan het systeem om geplande taken uit te voeren.
Het is een misvatting dat het goed is steeds meteen af te sluiten.
Er worden veel taken automatisch uitgevoerd in de laatste versies van Windows, maar wel wanneer de PC in rust is of ‘s nachts.
Wie zijn PC steeds meteen uitzet na gebruik, die geeft helemaal geen kans aan het systeem om geplande taken uit te voeren.
Het is een misvatting dat het goed is steeds meteen af te sluiten.
Wat ik dus doe, in de planning stond defragm. elke woe 1:00 's nachts en vermits de pc dan altijd uit is, is dat nooit gebeurt.
Ik ga dat 's nazien op mijn laptop.
Uitgezet wegens stroombesparing.
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Wat ik dus doe, in de planning stond defragm. elke woe 1:00 's nachts en vermits de pc dan altijd uit is, is dat nooit gebeurt.
Ik ga dat 's nazien op mijn laptop.
Uitgezet wegens stroombesparing.
Comment