Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het was toch weer veel te lekker.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het was toch weer veel te lekker.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Witlof...moet er niet aan denken Brrr.
    grt,bouk.
    PS: is witloof hetzelfde als Witlof..?
    Gekookte of gestoofde witlof krijg ik ook niet door mijn strot: wanneer ik het zie krijg ik al braakneigingen. Wel rauwe verse witlof voor in een vissalade. Doorgaans hou ik meer van rauwkost of in slowjucer geperste groenten dan vitamineloze kapot gekookte groeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Ik lees hier dat er suiker op de witloof wordt gedaan... Jakkes, ik hou niet van zoet, en ook niet van warm weer
      Suiker op witloof haalt heel de smaak onderuit ... dat is dan eerder voor wie geen witloof wil proeven. [emoji1]
      Er zijn echter wel meer mensen die dat doen, ieder zijn zin natuurlijk.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik brand altijd eerst een klein beetje caramel in de pan.

Gewoon een lepel suiker droog in de pan. Vuur aan tot de suiker smelt en kleurt.
        Pan rustig wat laten afkoelen, en daarna het witloof stoven met wat boter. Caramel kleurt dan het witloof mooi, en natuurlijk moet je niet overdrijven met de suiker, je proeft het amper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Suiker op witloof haalt heel de smaak onderuit ... dat is dan eerder voor wie geen witloof wil proeven. [emoji1]
          Er zijn echter wel meer mensen die dat doen, ieder zijn zin natuurlijk.
          Om de bitterheid wat te 'dempen' ? Ik vind alvast enkel sjalot (rauw) en heeeel veeeeel look (gestoofd) passen bij witloof. Nooit suiker of zoetigheid bij 'hartig' eten (een beetje porto in de saus, daar zeg ik natuurlijk geen neen tegen )
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Om de bitterheid wat te 'dempen' ? Ik vind alvast enkel sjalot (rauw) en heeeel veeeeel look (gestoofd) passen bij witloof. Nooit suiker of zoetigheid bij 'hartig' eten (een beetje porto in de saus, daar zeg ik natuurlijk geen neen tegen )
            Goed grondwitloof is niet bitter ... maar het is niet altijd evident om deftig witloof te vinden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X